• MissBoring

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Maryhe, jag kommer inte ihåg vad min läkare sa om Fostimon men det jag kommer ihåg va att det va ett nyare preparat som pga något (??) kunde va bättre för äldre kvinnor.
    Menopur har jag fått beskrivit samma som Zin skrev. Jag hade menpour första gången och sen fick jag byta till Fostimon när jag gjorde stim. hemmaförsök, så där är det iaf lite skillnad.

Zin vad är FSH och LH? vad är det bra för?

Tuva, eller någon annan, ang DHEA. Interagera är väl att det inte är bra ihop men vad är antikoagulantia och triazolam (Halcion) för läkemedel? är antikoagulatia som barnalbyl?
    Känner mig helt novis med fina ord och termer...

• MissBoring

victoria, vi ska ju köra i juni/juli med en IVF och känner väl lite att det är tråkigt att inte ens få ta ett glas vin på semestern utan att veta att det är värt det så att säga... men samtidigt så prioriterar vi att få göra försöket i lugn och ro och inte behöva känna stress för att flänga mellan jobbet och kliniken etc eftersom vi har närmsta klinik typ 35 mil bort. Och så har vi bestämt att det kommer lyckas med två små nu så därför är vi övertygade att det är rätt att köra i sommar Flört
    Känn efter lite hur du/ni känner. Personligen tror jag att om ni får njuta av en sommar i lugn och ro så är ni bra uppladdade för hösten och en IVF då och då kompenserar det de två månaderna ni väntar. Positiv thinking Solig

• MissBoring

Ojojoj Finafina usch vad tråkigt du mår så dåligt. Kanske du behöver söka hjälp som kan hjälpa dig bena ut alla känslor lite å även ge dig energi för att gå vidare, kanske hjälpa till med kontaker på sjukhhus etc så du kan få operera bort cystorna.

usch känns tomt med sånna här råd men du kan ju inte ha det som du har det å bara gråta

stor kram

• MissBoring

Bengalen och nu syskon, jag håller tummarna för att era tre håller hög kvalitet och är de rätta!! kram

• MissBoring

Neeej. Jag tempar ju med fertilityfriend.com och har inte kollat så mycket för jag har ju varit säker på när jag på när jag ska börja spruta på sånär en dag eller den andra... Men nu ser jag att min äl va på dag 14 isf som förra månaden den 17:e! Detta innebär att vi antagligen inte hinner komma ner till CFC i tid :'(

hur många dagar har ni sprayat som kortast!längst på korta metoden? Jag har nämligen för mig att jag inte spraya mer än 8 dgr med fostimon å då hinner vi inte ner :'( åh jag som varit så lugn i det här men nu blir jag ledsen för nästa period kommer för sent, då kommer vi istället inte kunna va kvar utan måste åka hem pga av jobbstart... Skit!

• MissBoring

Vi4 skönt att värdet inte va 4 längre

• MissBoring

Underverket. Beklagar så! Jag har också hört att ett par månader efter mf så är kroppen mer mottaglig. Min kompis blev gravid månaden efter ett tidigt mf. Kram

• MissBoring

Ja Maryhe, det va så jag menade. Tack

sunseed, jag är också där och nosar... Jobbigt men jag försöker ta det i små doser i taget. Och som du så försöker jag att inte anklaga varken mig själv/oss eller "livet" för att det är orättvist. Kram

• MissBoring

Jag känner också otrolig tacksamhet till min sambo. Jag trodde länge att jag skulle få gå genom livet själv, dock med många vänner men ändå själv. Men så träffade jag denna fantastiska man! Min bästa vän har fortfarande inte träffat sin man å jag känner så med henne! Å varje gång jag känner lite otacksamhet för det jag inte har så tänker jag på henne. Man kan aldrig jämnföra å jag måste få ha min sorg över att det inte lyckats än men samtidigt så gör detta att jag kan få lite distans å glädja mig över det jag verkligen har i livet

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?