IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?
![Skrattande Skrattande](http://www.familjeliv.se/lib/js/tiny_mce/plugins/emotions/img/smiley-laughing.gif)
Snösport - Vad otroligt bra din läkare verkar vara. Skönt att han inte skyller allt på gamla ägg. Heder åt en sådan man ! Hoppas du får en härlig period med mycket träning och njutaliv. Efter besöket i Sundsvall kan du ju fundera på hur ni ska gå vidare med ev en ny IVF. Ha en härlig vår nu! Kram på dig
!
Eviglängtan - Tack för dina insatta kunskaper i ämnet. Oerhört intressant det där med att dosering inte har så stor betydelse egentligen.
Klart att du hade strålande resultat för din ålder sist men det är ju alltid så att man i första hand jämför sig med sig själv och hur det gick sist och därför har man på sätt och vis rätt att klaga om man vill. Jag är ju jätterädd inför nästa behnadling att det inte kommer gå lika bra vid 42, 5 års ålder som vid 41,5 års ålder då månader har betydelse när man blivit så gammal som jag.
Håller med om att man måste ligga på topp hela tiden när man närmar sig 40. Jag ännu mer som passerat denna gräns med råge. Jag måste liksom vara "bäst i klassen" för att få fortsätta och det känns vansinnigt uppstressande. Jag får försvara mig för min läkare för att vi vill göra IVF överhuvudtaget eftersom 80 % av mina ägg förväntas ha kromosomfel och missfallsrisken närmar sig 50 %.
Tack för att du tittade in och lycka till inför framtiden!
.
Chichisita - Tack för din jätteintressanta IVF-historia från Guatemala! Och jag hoppas förstås också att det blir ! Lycka till!