turlid70 skrev 2011-03-10 17:00:30 följande:
Se inlägget #2834. TD 20/3, evigheter dit ju, blir galen snart!
Jag blir också tippad som 27-28 år, systembolaget tippade nog < 25 tom förra året. Vi bor i en liten stad så nu har dem lärt sig, eller ser jag ut > 25 tycker dem äntligen?
Folk blir chockade när jag säger att jag har en son på 20 år, de tror att jag pratar om någon annan just då, så att jag måste ofta ta om det med andra ord, hehehe. Och så tror folk inte på mig när jag säger att jag har jobbat 9 år efter mina högskullestudier, de tror jag ljuger, ingen kan väl ta sin examen redan som 19 åring tänker dem, men jag var ju 31 år då!
Det är hur jag ser ut, men jag känner mig ofta riktigt sliten och utmattad, vilket kroppen noterar nog snabbt som ögat tyvärr, men jag ger inte upp kampen!
Oj, jag har verkligen dåligt minne och tidsuppfattning nu. Det var ju inte så länge du satte in embryot. Skyller på hormonerna från första sprutan (och ej på åldern)
!
Välkommen till ungdomsgänget! Jag är glad att jag nu i alla fall ser mera vuxen ut. Det är inte bara positivt att se ut som 12 tills man nästan är 30. Förr fick jag försvara mig på jobbet att jag minsann inte är ungdomspraktikant utan att jag faktiskt har tagit examen. Men jag blir fortfarande ofta tillfrågad om jag vill ha vuxenladdning när jag ska köpa månadskort till busstrafiken. Men då ser jag nog i alla fall ut som 25
! Man vill ju gärna bli behandlad som en vuxen människa efter mer än 40 år i livet. Men att steget skulle bli att gå från flicka till gammeltant på ett kick kunde jag aldrig föreställa mig innan jag började med IVF. När kan man få vara en ung fertil kvinna i sina bästa år? Kanske nu fast personnumret säger annat!
Lycka till inför 20/3!