IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?
Fjällsippan skrev 2011-03-29 11:56:48 följande:
Härligt med 2 glada gubbar
. Jag tycker också att det är svårt att analysera den faktiska ÄL i relation till ÄL-testet; men nu när jag har fått göra VUL i samband med ÄL-test (inför FET) så har jag märkt att ÄL-peaken tycks komma när äggblåsan är runt 20 mm och redo att släppa; men ÄL-flytningarna och känningarna kommer cirka 2 - 3 dagar innan ÄL-peaken på testet. Nu har min gynekolog sagt att jag ska sluta lägga pengar på ÄL-tester vid hemmaförsök. Han tycker att det är bättre att börja när jag har ÄL-känning/flytningar och sedan göra det cirka 3 gånger dagarna framöver. Så det blir nog det upplägget den här månaden.
Så var det för mig med en gång. Fick utslaget ganska sent och åkte på VUL dagen efter, då hade jag en blåsa precis på 20mm. Jag hoppas på att jag har en blåsa nu med som släpper snart ett guldägg :))
Vi borde förstås ha myst på innan utslaget också och det var min plan från början med, men jag tog inte med i beräkningen att jag skulle ramla av cykeln och skada knät. Den gången jag blev gravid så fick jag utslaget på kvällen och vi myste på morgonen, så att chansen finns ju.
Lycka till med ert upplägg att jaga ÄL!