• Fjällsippan

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

callimero skrev 2011-06-07 12:52:23 följande:
    Dito. När var det du skulle upp? Hon hummade och pusslade runt med sina tider, hörde henne nämna att hon väntar på en annan tjej från Stockholm. Kanske var du? Jag fick tid fre 17/6.
    Jag fick tid nu på fredag, 10/6. Känner mig lite stressad med flyget, har tid hos henne 11 och jag måste ta flyget hem 13.15. Så jag hoppas att hon inte är försenad.

Mamma gås; jag ringde direkt när telefontiden öppnade, och höll på idogt i en kvart (typ ringde hela tiden). Det är hon själv som svarar så var redo att berätta din historia. Till mig hittade hon en tid 10 dagar senare.  
  • Fjällsippan
    callimero skrev 2011-06-07 13:10:47 följande:
    Jag kör tåget upp. Kanske är billigare med flyget? Hoppas hon håller tiden så du hinner.

Jag ringde hela 78 ggr innan jag kom fram!

Glömde fråga vad det kostar? Snösport, vad betalade du?
    Jag betalar cirka 1200 tur-retur med flyget. Oj, 78 ggr, att du orkade att räkna !
  • Fjällsippan
    mamman0301 skrev 2011-06-08 09:12:01 följande:
    Hej jag undrar en sak, igår på ruvardag 1 så fick jag en liten ljusrosa flytning, kan det vara vagiatorerna som gör att man blir lite känslig i slemhinnorna? För det kan väl för tusan inte vara mens som kommer så tidigt?
    Det rosa beror säkerligen på känsliga slemhinnor eller småsår efter plocket. Tummar till dig!
  • Fjällsippan
    Thuleslapper skrev 2011-06-07 20:38:12 följande:
    Banrmorskan kom ine fter efter en stund och meddelade att de hade fått ut 20 ägg! 
    Wow, vilken skörd ! Glöm inte att dricka mycket vatten nu när du är ÖS!
  • Fjällsippan
    Rowanda skrev 2011-06-08 07:49:52 följande:
    Jag stannar nog, men har svårt att hinna skriva. Sambon vill inte mer, vi hade bestämt oss för ett försök. Jag är osäker. Sommaren får ge svaret. Överstimulerad med ett befruktat ägg, märkligt!! Men det behövdes nog icsi.
    Jag tycker att du ska ta ett snack med kliniken och få en förklaring varför det blev som det blev den här gången. Jag har en annan FL-väninna som fick dra av 50% på notan vid nästkommande IVF, hon hade 14 plockade ägg, 1 befruktat och det blev minus. Hoppas att sommaren ger er bra svar, kram!
  • Fjällsippan
    Snösport skrev 2011-06-08 09:25:33 följande:
    Jo Mannen sattes på kur men eftersom han hade bra spermier mm så behövdes han inte undersökas utan jag kunde komma själv     Eller så fattade jag det som. Jo mannen behandlades med Dexoferm i 12 dgr,,,jag har ätit detta medel under IVF tiden då jag fick luftrörskatarr samt bihåleinflammation våren 2010 men som sagt mannen också och en massa kladdbehandlning för mej i ytterligare ett bra tag var det...tappade ju helt sexlusten där så det var skönt att sedan sluta med gegget. 
    Hur länge höll du på med "gegget"? Inte så kul att joxa med det under sommaren...men, men vad gör man inte !  Varför måste man hämta ut medicinen på närliggande apotek? Jag kommer ju förmodligen inte hinna det. Ligger det centralt så att det är lätt att hitta taxi utanför?
  • Fjällsippan
    slemtorsk i din bralla skrev 2011-06-08 06:40:58 följande:
    Vårat första möte på reproduktionen gick jättebra.. över förväntan måste jag säga. Alla blodprover såg bra ut och det var inga frågetecken kring min sambos skada utan de kommer att gå in med en nål antingen i bitestiklarna eller testiklarna (de testar båda) och plocka ut simmare.
    Jag ska göra en kavitetsundersökning också så snart som möjligt men troligtvis inte före semestern....

Hon frågade om min vikt men hon hade läst på "Du har gått ner lite va? Tyckte jag läste en något högre vikt i din journal!

JAJAMEN liksom.. 4 jäkla kilo på 1,5 vecka ha ha...

Hon viftade bort diskussionen lite och sa bara att "Ja ja... du vet ju att du är överviktig och du vet säkert fördelarna med att gå ner i vikt så fortsätter du bara som du gör är det jättebra...det blir toppen det här"

Frågade henne hur lång tid vi kan räkna med och fick svaret att efter semestern så kan det ta några veckor sen rullar det på rätt fort så under hösten händer det grejer

Spännande.. nu är det bara att satsa stenhårt.. har 7,7 kg att gå ner för att räknas som "överviktig" och inte "sjukligt överviktig".... känns som en piss i Mississippi liksom
    Vad bra att mötet blev lyckat och att ni nu slipper oroa er för sambons leverans av spermier! Snart är ni igång !
  • Fjällsippan

Så sitter jag på Sundsvalls flygplats med en behandling à la Snösport i väskan. Berättar mer senare idag.

• Fjällsippan

Åh nej, nej, nej, Snösport. Jag frös till is när jag läste ditt inlägg. Och tårarna rinner här. För dig. Vi ska absolut fortsätta att kämpa tillsammans, vännen!!! Instämmer med Zinfandel, ditt plus kommer åter! Och med din inställning till sommarens "guppande" i båten så tror jag att det blir väldigt snart. Massor av kramar.

Skriver om mig själv senare ikväll.  

• Fjällsippan

Jag var ju hos Ludmila igår. Ett mycket hjärtligt och välgörande besök. Innan jag gick dit hade bestämt mig för att lägga min mer ifrågasättande natur åt sidan, och försöka ta in hennes sätt att behandla och tänka med hull och hår. Besöket började med att jag fick berätta min historia kort för hennes sköterska, och så tog hon HB och blodtryck. Sedan fick jag träffa Ludmila och jag fick berätta mer detaljerat om min historia, och hon pratade mycket hon också . Sedan gjorde hon en vanlig gynyndersökning och tog sekret för att titta i mikroskop. Hon konstaterade att jag hade en infektion, som jag förmodligen har haft länge. Som jag förstår det så är, liksom Snösport, tarmbakterier som har bosatt sig i både vagina och livmoder. Bakterierna gör det ogynnsamt och näringsfattigt för embryona i livmodern.  Dessa finns även hos partnern. Hon gjorde ultraljud, men allt såg fint ut. Sedan fick jag utförliga instruktioner kring behandlingsplanen, som jag tror är detsamma som den Snösport fick. Antibiotika (2 sorter) till både mig och sambon). Dalacinkräm till mig. Efter behandlingsfasen så blir det en friskvårdsfas med bl a Ovesterinkräm (östrogen). 

Ludmila stämde av med mig att mina TSH-prov var tagna. Hon tog även upp att vid "hemma-plus" så ska jag börja med progesteron. Hon frågade även om jag provat Pergotime; eftersom jag har bra ägglossning så har jag hittills tänkt att det inte behövs. Men nu i efterhand så ångrar jag att jag inte frågade henne mer kring Pergotime, och om hon tycker att jag "behöver" det. 

2 000 kr kostar det. Jag misstänker att turlids teori stämmer; för jag tyckte mig så en namnlista om "fri läkarvård" eller något liknande i väntrummet.

Vid ett flertal gånger så klappade Ludmila mig på kinden, och jag som brukar vara så riktad och karsk i mötet med IVF-läkare blev mer som en liten flicka. Det kändes skönt att bli omhändertagen av denna starka, positiva och roliga kvinna. Hon har utarbetat en noggrann behandlingsplan, hon tror på det här och jag respekterar henne för det.

Idag har vi börjat behandlingen. Sambon mår redan illa

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?