• callimero

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Bara att konstatera att en 11e ruvningsperiod gått åt he. Känns väldigt tungt att repa ork att gå till jobbet imorgon. Är så less på den här kroppen som inte fungerar, känner mig värdelös som kvinna att aldrig få uppleva en graviditet och se ett eget barn få växa upp. Det känns som att ständigt stå utanför och se på när andra lever livet. Hoppas på dig Inanna.

• callimero

Tack ska ni ha för tröstande ord, även om det tyvärr som ni så väl vet inte är mycket som gör en gladare i denna stund. Det är ett stöd att ivarjefall veta att det finns andra som vet hur grym sorgen är. Känner mig oerhört ensam bland vänner som samtliga har barn. Och julen är väldigt jobbig som barnlös. Det är så mycket som kretsar kring barn, familj och allt som hör till "ett vanligt liv".

Fick sånt hopp när det blev 100% befruktning och dessutom så fin kvalitet. Har haft enormt ont i brösten hela ruvandet vilket känns vedervärdigt nu när kroppen bara luras. Uppsvälld som en val och så finns där inget. Fram till slutet av vecka 2 hade jag oerhört mycket molvärk, brukar ha så mest första veckan troligtvis pga progesteronet. Men nu höll det i sig och var rejält krampartat flera gånger. Sen bara tyst sedan början av veckan i livmodern.

Nu vill jag bara att alla hormoner ska ur kroppen så jag slipper påminnas. Ser inte fram emot att sätta mig bredvid höggravida kollegan imorgon. Har dessutom två vänner som träffat nya kärlekar och vips blev gravida. De förstår ju inte att jag inte orkar ses och höra allt gravidgnäll. Men jag orkar verkligen inte just nu. Känner mig som en riktig gammal bitterhäxa.

• callimero

Tack ska ni ha för fina ord och stöd.

Skytten, det kan lika gärna vara bra känningar!

Spears skrev 2011-12-04 15:07:44 följande:
    Kör du akupunktur också? 2 ggr i veckan samt innan et och direkt efter et? Har du provat korta metoden? 300 gonal f korta och akupunkturen funkade för mig jag fick ochså fragmilsputor efter et samt tabletter för immunförsvaret så inte fostret skall stötas bort kommer inte ihåg vad de hette!
    Testade akupunktur under drygt ett år. Blev till slut bara stressad av alla tempmätningar och att min aku helst ville jag skulle bli gravid utan hormoner och ivf. Lite svårt med grav manlig faktor. Tog dock akupunktur innan ET denna gång på kliniken. Har testat korta flera gånger, Fragmin, Prednisolon (säkert de du fick också), Trombyl och extra Pregnyl. Ingen effekt.
  • callimero

Nej nej Sushi, det är inte sant! Det är så förbannat orättvist att det inte finns ord. Är ni helt hundra säkra på att det är missfall? Har nu läst om inte mindre än tre fall där det sedan konstaterades att det fanns ett pickande hjärta kvar.

Funderar du något på immunologiska problem?

Många kramar och tack för dina fina rader och det mitt i din egen förtvivlan.
    Kram

• callimero
    sushikatten skrev 2011-12-04 16:14:50 följande:
    Jag var på akuten idag och fick det bekräftat!Näää idag är ingen bra dag! Sorgens dag. Jag tar både predinisolon och trombyl. Ja det är många tankar kring allt här, 
    Jag förstår och kan känna mer med dig tror jag när man är mitt i skiten. Man blir så oehörd tom och känslorna åker bergdalbana men jag tror att vi är starka och kan bita ihop och kämpa vidare, Jag fyller 43 nu i december och tänker inte ge upp än. Det måste bara gå nångång! Eller så få man acceptera sitt öde men dit har jag inte kommit än. Nu snart så börjra jag tokträna och få bort alla aggressioner. Har lust att bara göra något heltokigt men inte just nu!  
    Massa kramar till dig med! 
    Tänkte exakt i samma ord - idag är en sorgens dag. Har också både Pred och Trombyl men funderar på rejäl undersökning i utlandet. Men med nytt jobb och nästa år som 45, ja det vete sjutton. Usch så ledsen jag blir, när man väl får det efterlängtade plusset efter så mycket kamp borde det vara förbjudet att förlora det. Det finns ingen rättvisa är väl det enda man kan konstatera. Något heltokigt, ja. Just nu önskar jag jag hade en stor flaska rött vin att dränka mig i och få rasa ut all sorg och hormonstinnhet. Kram Hjärta
  • callimero
    Maryhe skrev 2011-12-06 11:09:05 följande:
    Vi har 3 befruktade ägg idag och det blir ET imorgon klockan 14. Nervöst. 
    Om en timme ska jag hämta svaret på TSH jag tog tidigt i morse.
    Åh vad bra med hela 3 befruktade Maryhe! Hoppas det väntar 3 finfina små på er imorgon till insättningen. Kram!
  • callimero

Läste att du fått bra follikeltillväxt Vi 4 - stort lycka till på ÄP på torsdag!

Skickar kramar till dig Sushikatten. Hjärta

Har lyckats uthärda ännu en dag på jobbet med påklistrad mask. Min närmsta kollega kom från barnmorskan imorse och det var en förmiddag full av bebisprat. Får stänga in mig på toaletten ibland för att orka med.

• callimero

Det är både jobbigt och bra att ha nytt arbetet att begrava sig i, känner som du där Sushi. Däremot är det en gravidepidemi utan dess like på min arbetsplats. Jag blir naturligtvis inte mer gravid av endast att ha andra ogravida omkring mig. Men det är jobbigt. Tror de tycker de gjort ett kap som anställt någon som är "utom fara" att bli på smällen.... de har ju inte en susning om mina önskningar och drömmar.

Vad bra att du ringde och frågade Vi 4. Det är ju du som är kunden!

Låter bra med några Pergotest Sushi.

• callimero
    Fjällsippan skrev 2011-12-06 22:29:10 följande:
    Känner så med dig; och blir så ledsen när jag läser det här Gråter

Har du börjat fundera på nytt försök efter jul/till våren? Eller blir det svårt att kombinera nya jobbet och behandling? Stor kram!
    Ja det är inte kul, och jag känner mig som en bitterkärring... blir nog lite lättare när kroppen blivit avgiftad från alla hormoner. Inte blir det mer uthärdligt av att kroppen är helt uppsvälld, ömma bröst och tjock av allt kortison och allt man pumpat i sig.

Vet inte hur eller när men jag vill gärna försöka igen med donator. Besvärligt med jobbet dock.
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?