-
Levaxin minskar sin verkan i kombination med andra mediciner och vise versa. Jag fick sluta med mina järntablettter tex och johanesört. Tveksamt att Levaxin reagerar med Apiforse och Omega-3, men jag ska fråga om det imorgon. Ska till CVL imorgon och känner mig nervös, hur mycket har mina värden förändrats på ett år.Zinfandel skrev 2011-04-04 17:07:37 följande:Mä men jag tar också Levaxin å dä ä ju inte nårra större fel på mig
-
Innanna, jag hoppas att ont i magen är något mycket bra för dig och att du snart får ditt efterlängtade . Håller tummarna hårt och ständigt.Inanna Li skrev 2011-04-04 18:07:06 följande:Nej, men ganska ont i magen! Känns inte jättehoppfullt men vi får se!
kattenizze stor lycka till i morgon! -
Tack för info. Du, Snösport och Fjällsippan är som uppslagsböcker, kan massor om allt.Zinfandel skrev 2011-04-04 21:26:55 följande: för info.Nja, du kan ta både Levaxin och järntillskott men du ska låta det gå minst två timmar mellan intagen. Kalciumprodukter eller läkemedel mot halsbränna eller sura uppstötningar och Levaxin bör tas med några timmars mellanrum.
Fass:
Vissa receptbelagda läkemedel kan också påverka eller påverkas av samtidig behandling med Levaxin. Det gäller bl a digitalisglykosider som används vid hjärtsjukdomar, vissa fettsänkande medel som kolestyramin och kolestipol, polystyrensulfonat som används vid behandling av förhöjda kaliumvärden i blod (hyperkalemi), sertralin som är medel mot depression, sukralfat som är ett medel mot magsår samt warfarinnatrium som är ett läkemedel som påverkar blodets koagulationsförmåga.
Fick duroferon av min husläkare och levaxin av en annan läkare, på apoteket sa dem att man inte får ta de båda i kombination. Jo sa jag, några timmar emellan, men de sa att duroferon har sin verka under hela dygnet och hindrar levaxin oavsett, jag valde bort duroferon helt enkelt. Kollar upp detta imorgon med. -
-
Träffade Thomas (många av er vet vem det är) igår på CVL kliniken, supertrevlig. Mina värden har inte förändrats speciellt mycket från förra året. AMH 1,6 (-0,1), FSH 6,9 (+0,6), LH 2,9(-0,7) och TSH log på 1,7 (+0,3 sen sist), T4 på 16.
Förutsättningarna var bra och bra chans att lyckas men jag är inte alls lika hoppfull, förmodligen bryts man ner av alla motstånd på vägen. Verkligen förundras er tjejer att ni håller humöret uppe och hittar glädje med livet i alla fall och är lite avis på er också ska ersänna, men det är bara lära sig av er.
Vi kör som sagt direkt, läkaren kunde inte tro att jag hade några vaginala bakterier och tester av plasma bakterier kollar de absolut inte. Varför inte det undrar man, men de lutar sig på det som är vetenskapligt bevisat. Ja ja jag har ju min tid hos gyn kvar nästa vecka och så ska jag fixa det där klamidya provet idag. Hinner avbryta behandlingen om något visar sig vara tokigt nästa vecka.
Nu har jag, som vanligt, frågor till er. Varför är LH och T4 viktigt? Jag kanske får också högre TSH då jag sprayar, bör jag kolla det på kliniken eller hos husläkare eller kan jag höja dosen själv litegrann? -
Tycker att det låter mycket hoppfullt Inanna! Det måste hända något positivt här i tråden och det är din tur så som någons. Håller tummarna stenhård.Inanna Li skrev 2011-04-07 10:31:54 följande:Enya- Kram till dig. Förstår att du är ledsen. Jag skulle ha haft BF i juni, nu har jag lyckats glömma datum. Lika bra det ...
Turlid - Vad bra att dina värden fortfarnde ser fina ut. Bara att köra på.
Chichisita - Lycka till Med ÄP idag!
Alla - Tack för tumhållningar. RD 15 och fortfarande ingen mens. Jag är hård i magen, yr (bakiskänsla), har magont, är så trött så jag skulle kunna sova i flera dygn, springer på toa minst en gång i timmen (men jag blir alltid kissnödig när jag är nervös). Jag började få konstiga pyttesmå flytningar på trosskyddet igår men de ser inte riktigt ut som blodspottings utan är mycket ljusare. Vet inte vad jag ska tro om det men det gör mig väldigt orolig. Vid varjeTPA är allt bara genomskinligt eller proggisvitt ! Vaknade av världens magsmärtor i natt , trodde det var syndafloden men det vara bara massor av vaggisrester som sved som eld när det kom ut. Jag har inga ömma bröst och undrar fortfarande om man kan vara gravid utan ömma bröst. När jag var gravid fick jag ömma bröst runt RD 14-15. Undrar hur länge progesteronet kan skjuta upp mensen om man inte är gravid. På förra färskförsöket fick jag mens RD 12 med tredagarsodlade. Är på jobbet men är egentligen för trött för att jobba. Vill bara sova ... och gravtest vågar jag ännu inte ta -
Hispan, hur går det för dig under ruvningen?
Chichisita, hur gick det på ÄP för dig? -
Du har ingen skyldighet att berätta till arbetgivaren att du är gravid förren två månader innan BF. Det var det svaret jag fick av experter här då jag ruvade på min första blastis och samtidigt skrev på avtalet till ett nytt jobb. Om du anmäller 6 månader i förväg att du ska vara mammaledig då har arbetsivaren enligt lag ingen rätt att försöka skjuta på det, om du vill gå hemma en månad innan BF då i så fall och det får du från FK.Snösport skrev 2011-04-05 14:51:30 följande:Hej hoppla...någon som försöker headhunta mej...hur gör man då? Kanske aldrig får barn men vill göra IVF just innan ev ny anställning...hmmm, är det det bästa för mej...för företaget? Blir det bättre där jag är så jag inte ska nappa? Är det nya jobbet det jag vill ha? mm...mycket frågor som jag måste smälta och bearbeta nu. Frågat om man sitter säker om jag som barnlös skulle råka bli gravid...givetvis inte men om jag blir gravid innan jag ens börjat hur pinsamt är det? Åh, svårt det där!
Någon som har tips hur ni har tänkt? Kan inboxa mej om det är långt så kan jag läsa det om och om igen -
Tungt det här, jag vet, kramar om.Enya70 skrev 2011-04-05 20:20:15 följande:Känns lite vemodigt här ikväll. Imorgon var dagen D, dvs beräknad förlossning för min hittills enda graviditet. En MA i vecka 8 satte ju P för det dock. Svårt att inte tänka på hur det skulle kunna ha varit den här veckan om INTE...
Försöker låta bli att tänka så men det är inte så lätt att låta bli alltid...
Hade också fått MA i v9 och hade BF exakt på pappas födelsedag, började blöda på julafton dessutom. -
Har lagt till dig i listan, Underverket. Har även lagt till en ny rubrik, ÄP
***VÄNTAR PÅ NYTT FÖRSÖK***
Hoppaspåenliten: 38år Invätar IVF i februari, bor i skåne.
Zinfandel, 39 år i Skåne, IVF3 till våren när solen skiner!
Glenda Glad, 40 år, Malmö, Syskonförsök nr1(IVF2), spraystart 4/3
Mary73: 37 år Syskonförsök IVF 2
Thuleslapper: IVF3 någon gång när jag känner mig redo (vecka 18-24), USÖ
Spears 41 år IVF 3, korta metoden start slutet på Mars.
Turlid, 40 år Norrtälje, IVF2 på CvL april/maj
Fjällsippan, 42 år, bor i Stockholm, syskonförsök nr 5 i maj på CvL
Eviglängtan, 39 år Skåne, (IVF3, syskon). Troligtvis i april
Enya70, 40 år Uppsala (IVF9 på CFC i Köpenhamn) spraystart 14e april
Hönan 38 år, Stockholm ICSI 2 troligtvis i maj
***SPRAYAR***
Ladycocos, 39 år, Linköping, IVF Sophiahemmet. ÄP i jan...
Betty Boop, 38 år, 3:e PGD-försöket på Huddinge sjukhus.
Mimmsann72, 39 år, spraystart 21/3
Lumix, 40 år, syskonförsök på Shady Grove, bor i USA, FET ?, p-piller istället för spray.
Turlid, 40 år, bor i Norrtälje, IVF2 på CvL spraystart 5/4
***SPRUTAR***
Mia, 42 år, IVF1, korta metoden, sprutstart 18/3
Myrslok69, 41 år, 1:a IVF, långa metoden, Carl von Linné sprutstart 31/3
Chichisita, 40 år, bor i Guatemala, IVF 2, korta metoden, sprutstart 27/3
Underverket06, syskonförsök IVF 2 på CvL, sprutstart 1/4, bor i Hässelby.
***ÄP***
***ET***
Kattennizze 38 år, ET 5/4, korta metoden
***FET***
Sunseed, 40 år, IVF1/FET1, tidigast v 17, Falun
***RUVARE OCH TESTDAG***
No Ka Oi, 38 år Göteborg, IVF 2 (syskon) - ET 6/2, ruvar på blastis, TD 17/2
Riita, 40 år Uppsala, IVF1, FET2, TD 11/3
Inanna, 42 år, Göteborg, ICSI 2, 2 embryon, ET 23/3, TD 12/4
Hispan 39 år, IVF nr2, korta metoden, ÄP 28/3, ET 30/3, TD 15/4
***GRAVIDA***
Fahlvik, syskonförsök IVF nr1, BF 18/7, bor i Göteborg
Mamma gås: 38 år. IVF 3. BF 26/10. Bor i Örebro, gör IVF på CvL
dallas, 37 år(38 i maj),syskonförsök 1 ,Carlanderska, bor ca 25km söder om Gbg
***FÖDDA***
Oceanney, IVF/ICSI nr1, dotter född 27/2 2011
***Övrigt***
Linköping68: 42 år , hemmaförsök för tillfälltet
ChippiChoppi, 44 år, syskonförsök hemma, bor i Täby (nära Stockholm)
pp08, 40, hemmaförsök, kanske ny IVF(nr6) till våren
Sushikatten 42, hemmaförsök ett tag framöver
Snösport, 42år, bor Luleå går i Falun =hemmaförsök!