IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?
![](http://www.familjeliv.se/Chatt/ikoner/smile1.gif)
Först vill jag säga till dig Bengalen att jag verkligen blir ledsen att höra om ditt misslyckade försök! Fy vilket nederlag att upptäcka något sånt! Sänder massa kärleksfulla tankar och kramar till dig!!
Hej Skytten!!
Vad jag vet om Pergotime är att hela cykeln blir mycket längre och att det tar lång tid för Äggblåsorna att växa. Men var hon på VUL idag på pergotimes femte dag? Det torde då vara dag 10 i cykeln? Det har jag inte heller hört att man gör... utan man brukar gå runt dag 14... ÄL sker först runt dag 17 - ännu längre fram ... kanske... svårt att säga exakt. Det kanske låter lite litet... men man vet ju aldrig. Om de växer ca 3 mm varje dag så går det ju utmärkt!
Nej, inte några svenska studier kanske som talar att kortison är bra vid graviditetsförsök men många många imperiska praktiska studier från verkligheten finns! Alltså - människor som om och om bevisar att prednisolon fungerar för att det ska fästa ett litet embryo i livmodern. Sen får läkare säga vad de vill!!
Germany! Nej... jättetråkigt att höra. Tycker också du ska testa ändå!!
Germany... FÖRLÅT, läste inte ordentligt. Gjorde samma sak som jag var så arg på några som läste min blogg häromdagen, som inte läste ordentligt vad det stod! Nu ser jag att det står att du redan har testat.
Sanningen är hård. Livet är orättvist. Kram till dig!!
Germany, du har tillfört oerhört mycket här med din värme och ditt engagemang! Välkommen tillbaka när du känner för det! Kan meddela att jag ska personligen av VD:n få 100 tester gratis från testlagret och 1000 kr till vårt IVF konto som plåster på såren i och med testerna med det falska positiva resultatet!! Vilken grej. Jag tänker så här: eftersom livet har varit orättvist mot oss så känns det skönt att världen är någotsånär rättvis i alla fall ❤
Victoria, eftersom det inte finns några biverkningar med DHEA så skadar det som sagt inte att testa. Jag undrar mest över dosen... 25mg x 2 är ju min ordination. Men undrar om jag ska ta 50 mg på morgonen och 25 på kvällen istället? Vad skulle ni gjort?
Bengalen, läste ditt missförstånd där att det var min VD som skulle ge mig 100 stickor! Kul