• Tuvalina

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Det är klart det finns biverkningar. Det finna det med allt men man måste ju alltid jämföra nackdelarna med fördelarna. Det är ju lika med kortison. Har tänkt på det med immunförsvaret faktiskt. Min man blev förkyld häromdagen. Jag brukar alltid bli smittad men inte denna gång!! Ja. Suck. Hur man än vrider och vänder på sig så är rumpan bak lik förbannat. Det känns ibland som att det är kört hur man än gör. Lika bra att ge upp!

• Tuvalina

Ska försöka förklara mitt kanske lite tvära inlägg ovan. Har full PMS idag och känner hur tvetydigheterna sliter i mig. Cathy, du visade på studier om melatonin och kortison. Det finns fördelar med dessa preparat men många nackdelar med vad jag förstår. Varför skulle det vara mindre biverkningar med det än med DHEA? Det är bara det att vi alla här inne vill ju bli gravida och det finns ingen garanti för nåt. Det är så svårt att veta vad som är rätt i sammanhanget och jag känner mig ganska förtvivlad när det alltid finna något som uppkommer som ett orosmoment. Det är tillräckligt svårt som det är. Ibland tänker jag verkligen så att set bästa vore att bara ge upp och inte lägga till varken det ena pillret eller det andra. Jag ville iaf tro en stund att det fanns något som skulle hjälpa. Men känner mig nedslagen nu. Jag hade ett halmstrå kände jag. Det kanske är uppryckt nu. Jag trodde inte på något sätt att DHEA är ett mirakelpiller. Det är som ni säger säkert inte bra för alla. De som redan har mycket DHEA och bygger muskler vill ha mer och det är väl därför det klassas som dopingpreparat. Förtvivlan ligger i att aldrig få några riktiga hållpunkter att hålla sig till. Om DHEA skulle vara skadligt för vissa så borde vi ju alla av DR Samir fått ta blodprov först för att kolla våra nivåer. Hade se varit ok så skulle vi inte få Prasteron. Men inga prover tas! Jag vet inte om jag orkar kämpa mig blodig om allt.

• Tuvalina

Jag har inte beställt via internet. Å jag tycker också att man ska vara försiktig med att mixa. Och det är bra att du Zin m fl informerar här! Men min känslomässiga sida orkar inte med att inre veta vad som är bra. Livrädd för att förstöra de få ägg jag har kvar!! Fortsätt att informera! Det är jag som förmodligen också behöver en paus.

• Tuvalina

Jag är väldigt motstridig i det jag skriver märker jag. Jag vill inte veta samtidigt som jag vill! Jag vill ha ett hopp och något att hålla mig i och vad jag menar är att min känsliga sida vill inte få det jag tror på ifrågasatt men rent förnuftsmässigt behövs det ifrågasättas, självklart och det är inte ni som ska sluta informera utan det är jag som ska sluta och läsa i så fall! Nu tror jag att jag fick fram det jag ville säga. Kram!

• Tuvalina

JA Suck säger jag med Zin! Jag vet att du inte är emot och att det inte var det detta handlade om!! Huvudsaken är ju det tänker jag för det var jag som reagerade känslomässigt!! Grattis Mammagås! Jag blir helt fascinerad av att det hela gått så bra. Det går säkert hela vägen nu!!

• Tuvalina

Det är svårt att göra sig förstådd. Jag ska försöka en gång till. Det är inte så att Zin eller någon annan här har sagt att DHEA inte ska användas eller är skadligt. Det som är mycket viktigt är ju det som Zin säger att det är bra att veta vad man ger sig in på när man börjar äta en medicin/kosttillskott. Vi gör alla chansningar av olika slag. Nu kommer en liten avstickare, bara för att berätta hur knasig jag är just nu: Jag har känt de senaste dagarna att jag inte styr över mitt eget liv. Jag var in till en sömmerska som ska sy in min brudklänning och hon började domdera och säga att jag skulle både ha korsett och bh. Vilket slutade med att jag gick till BH affären och köpte en BH, vid korsett var det stopp, det fick räcka med BH. Man ska se ut som en docka enligt sömmerskan, smal midja och uppstoppade bröst. Dessutom klämde hon ur sig att hon trodde jag var gravid också. Innan jag gick ifrån sömmerskan så fick jag dessutom betala innan hon gjort arbetet. Jag bara godtog det hela! Blir arg nu efteråt, så är det väl ingen som gör, betalar innan arbetet är utfört? Jag liksom låter mig slängas runt i livet och hunsas av folk. Detta kan vara en förklaring till att jag här med er vågar i alla fall sticka ut och blotta mig lite... det är positivt, särskilt med tanke på att ni är så tåliga och en eloge till dig Zin som tar saker så bra. Sluta för guds skull inte med att dela med dig av din kunskap!!

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?