Vi 4 skrev 2011-10-24 22:22:59 följande:
Zinfandel, ingen stress för min skull, jag har googlat och hittade samma info som du nu just länkade till. Mycket intressant och jag känner mig övertygad om att mina binjurar är utmattade. Jag disputerade i våras och stressade som en galning, levde under stor press och hade med mig stressen och sorgen över vårt förlorade barn också. Nu ska jag försöka gå via företagshälsovården tänker jag för mig dr på VC vill inte sjukskriva tros mina stooora stressproblem. Jag stämmer inte in på den klassiska hyporhyreosen, är smal och har lätt att gå ner i vilkt vid stress, bla. Men det verkar ju ändå vara viktigt att få bättre värden. Selen verkar ju intressant också. Du får hemskt gärna skicka referenser om du har tid sedan.
Söte, nu hoppas vi att detta försök blir det som ger resultat!
Selmv, håll ut, skickar lite ork att stå ut med att fortsätta lite till!
Fjällsippan, heja, heja
Linköping, så skönt att du/ni kommit till ett beslut! Jag kommer att följa er och råden du får från de andra här kommer jag att suga i mig i hopp om att jag också ska få chansen så småningom, så det blir minst dubbel utdelning för de som ger råd
kattenizze, så härligt med sådana historier som du delar med dig av!
Jösses vad det tar på krafterna att lämna blodprov, särskilt cd 3, har haft sådan extremt riklig mens i helgen att jag knappt varit med om maken (blev fundersam när ni skrev om klumpig mens, för det var det verkligen denna gång), har varit helt svimfärdig hela dagen, nu börjar det tack och lov lugna sig.
Jag var psykiskt utmattad i många år och fick faktiskt genom blodprover och urininsamling veta av en läkare att mina binjurar började bli utmattade. Men enligt skolmedicinens värld var de inte tillräckligt utmattade för att sätta in någon medicin. Det som däremot har hjälp mig var att jag gick till en kinesiolog som såg det direkt. Alternativterapeuter ser ofta det som är på väg att bli sjukt innan det kan visas fullt ut på ett blodprov el. dyl. Eftersom symtomen stämde överens med binjurebarksproblem så gav hon mig binjurebarkspulver. De heter Adrekomp.
Det som är bra med en kinesiolog t.ex. som är vet vad hon/han gör att denne kan se vilket kosttillskott man behöver så att man inte köper på sig onödiga preparat. Den som jag går hos ger mig bara det jag behöver och håller inte på med något för att få "sälja" kosttillskott. Jag litar på henne. Jag har dessutom blivit väldigt mycket friskare sen jag började gå till henne!
Jag läser i tråden då och då ska ni veta!! Jag hejar på er alla. Vi4, har jag ju hälsat på i en annan tråd
Igår fick jag äntligen min mens som jag inte fått sen juli. Om vi inte blir spontant gravida ska vi påbörja IVF i Falun efter jul.
Kramar till alla från mig