• Inanna Li

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

turlid70 skrev 2010-09-17 12:52:23 följande:
    Jag är på ruvardag 8 idag. Ömheten i brösten tilltar och jag har kännt stickningar i tjejmage på samma ställe flera gången. Jag hoppas att det inte är PMS bara. Testdag har jag nästa söndag och jag vet inte hur jag ska orka vänta till dess. Gubben säger att vi ska inte testa innan. Vad hände, tidigare var han en riktig testoman, men jag tror att jag ska tjuvtesta ändå, på dag 11 eller 13 kanske.

Innanna har du fått ägglossning än? Nyfiken hur det går för dig.
    Hej! Jag är på dag 17 men ännu ingen ÄL. Jag har fått ÄL-flytningar så jag hoppas det kommer imorgon. Känner mig lite orolig och hoppas att min kropp funkar som vanligt efter operationen.

Jag förstår hur du känner inför ruvandet. Det var nästan värst i hela behandlingen. Och vansinnigt smärtsamt både fysiskt och psykiskt när blödningen oönskat kom.

Hoppas det går bra för dig. Du ska naturligtvis plussa!
  • Inanna Li

Jag undrar också varför det skulle vara någon idé att inseminera hemma om man lever i en relation med en man. Jag tänkte inte ordentligt innan jag gav mitt svar att det är en jättefiffig idé. Men det kanske ökar chansen? Turlid vet säkert varför?

• Inanna Li

Linköping - ge inte upp! Fortsätt framför allt med hemmaförsök! Det finns tjejer med lägre värden som har lyckats bli gravida.

• Inanna Li

Turlid, stackars dig! "Kramar om". Förstår precis hur du känner dig då jag varit med om precis samma sak tidigt i somras.

Själv känner jag mig också oerhört låg då jag inte fått omslag på ÄL-stickorna den här månaden och nu befinner mig på dag 21. Kanske det kan bero på stress av att jag fyller 42 idag och andra uppstressande faktorer i privatlivet. Eller också har jag haft en cykel utan äggliossning pga hög ålder Skrikandes! Så det blir ingen FET för mig. Jag ska ha telefonkontakt med min läkare under dagen och prata om möjligheten att göra stimulerad FET med hormoner från och med mensens början. Detta känns som domedagen ...

• Inanna Li

Turlid, vi får ta nya tag båda två. Jag hoppas för allt i världen att det inte är kört för dig än denna gång.

Än har ingen av oss upplevt domedagen!

• Inanna Li
    turlid70 skrev 2010-09-21 13:58:16 följande:
    Ja, det blir nog FET för mig i början av novemder. Det är så komiskt, jag blev spontan gravid i början av november förra året, det var en fredag 5 eller 6 november. Fick utslag på ÄL stickan kvällen innan och så hade vi sex på morgonen, sen åkte jag till jobbet med en känsla av att jag blev gravid just då och det blev jag. Tyvärr slutade det i en tidig MA och blödning på julafton. Det var enda gång vi lyckades på 8 år.

Har tre blastisar i frysen, 2-, 5- och 6-dagars fick veta av min klinik idag. Alltid något.
    Då blir du säkert gravid i november Glad! Hoppas på ödets ironi i ditt fall! Vad bra att du också fick tre till frysen!
    Vi ska följas åt och vi ska lyckas Solig!
  • Inanna Li
    turlid70 skrev 2010-09-21 14:14:44 följande:
    Ja, något att se fram emot. Om det hade gått bra förra året så skulle bebisen föddas 1 augusti på sin pappas födelsedag! Det kanske blir så nu igen, fast 1 år senare. Jag vill så gärna och hoppas så in norden för oss båda.
    Vi hoppas på 1 augusti för dig och att jag får barn redan i juli Flört!
  • Inanna Li
    annikapannika1 skrev 2010-09-22 11:18:23 följande:
    Skriver in mig i denna tråden eftersom jag fyller 40 i början på nästa år.

Gör vårt första ivf-försök just nu och var på äggplock igår.

11 ägg fick de ut och vi är jätteglada. Och sambons spermier såg helt ok ut också.

Så nu håller de på att gotta ihop sig som bäst i värmeskåpet på kliniken och om de inte ringer så ska vi få två ägg insatta imorgon eftermiddag.

Så nära en egen bebis har jag aldrig varit och det slog mig precis nyss. :)
    Välkommen hit! Vilken bra skörd! Hoppas du får många befruktade.
  • Inanna Li

Jag hade 15 äggblåsor på min andra VUL, första vet jag inte. På ÄP blev det  hela 21 äggblåsor. 3 var för små att plockas men 18 blåsor tömdes på 15 ägg. 13 av 13 mogna blev befruktade. 2 tredagars toppkvalitéägg (som blev minus) till mig och 3 femdagarsodlade till frysen.

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?