• Skruttefia

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

inanna - varmt lycka till imorgon på ditt VUL. Håller tummarna så att de är blå för att du ska få se ett litet mirakel Hjärta

Fahlvik o fjällsippan - jo, det stämmer vad gäller progesteronet. Går inte att överdosera

♀ jan-06 & ♀ jun-09
  • Skruttefia

Så ledsen för din skull inanna. Låter som en klok plan att göra en full IVF som nästa steg och låta eskimåerna vila i ro ett tag till. Många många kramar

♀ jan-06 & ♀ jun-09
  • Skruttefia
    Fjällsippan skrev 2010-11-04 13:08:09 följande:
    Fahlvik: Ruvardag 8 är kanske lite tidigt för de klassiska gravsymptomen, så ge inte upp hoppet! Tummar till Dig!

Idag är jag på cykeldag 12 och fick stegring på äl-testet. Har varit och mätt livmoderslemhinnan och allt såg bra ut. Hade till och med 2 äggblåsor på g, och det känns nästan synd att lämna dem ifred i väntan på FET. Nu är jag i alla fall inbokad på FET på onsdag .
    Men varför lämna dem i fred (även om kliniken säger så)
    ♀ jan-06 & ♀ jun-09
  • Skruttefia
    turlid70 skrev 2010-11-04 14:44:55 följande:
    Själv är jag säker på att jag hade en bra månad med en riktig ÄL, har värsta PMS just nu. Men innan ÄL hade jag inga flyttningar som förvarning, dem försvann liksom efter IVF behandlingen. Hade alltid haft dessa ca 2 dagar innan ÄL varje månad, men nu efte IVF kommer dem inte. Har det varit så för dig och er andra också?
    mina ÄL-flytingar försvann helt efter första barnet (som jag fick 10 dagar innan min 39-årsdag). Fick ÄL-flytningar i samband med IVF & FET-försök men inte däremellan.

Nu efter andra barnet (som jag fick som 42-åring) har jag ÄL-flytningar "som vanligt" igen. Helskumt!!!
    ♀ jan-06 & ♀ jun-09
  • Skruttefia
    Fjällsippan skrev 2010-11-04 18:38:39 följande:
    Nej, det kommer bli svårt att låta två, kanske, fina ägg förgås...men vad kan egentligen hända om man mot all förmodan skulle lyckas på egen hand och sedan gör FET? Ja, förutom den minimala risken för en trillinggraviditet då .
    Inget, eller hur - förutom att du kanske maxar chanserna att bli gravid

Vi körde glatt på inför FET, så jag vet ju inte med säkerhet om lillasyster är ett resultat av en av de två eskimåer vi fick tillbaks eller om hon är "egenproducerad" trots allt. Sannolikheten är dock stor att hon är en liten eskimå
    ♀ jan-06 & ♀ jun-09
  • Skruttefia
    Fahlvik skrev 2010-11-08 19:40:34 följande:
    Hej Turlid m.fl.!

Vi kom på samma sak i helgen när vi skulle lämna grejer på tippen, stängt dag före helgdag... Så nu kör vi runt med bagaget fullt av skräp ;o)

Du verkar ha rätt om dragkänslan...
    Min akupunktör sa till mig i torsdags att jag nog är gravid men jag vågade inte tro henne. Testade i lördags men det blev inget utslag. Idag hade jag tid igen och nu var hon helt säker. Tänkte att hon kanske har rätt eftersom mensen inte kommit (ruvdag 12) och jag mådde pyttelite illa på morgonen för första gången (har mått lite illa dagtid förut) och tänkte att det kanske inte är vaggisarna nu.

Testade nu när jag kom hem och det blev ett svagt men fullt synligt streck! Vågar inte tro det är sant men gravtesterna börjar ta slut så jag får ransonera lite och testa igen om ett par dagar. Nu är jag faktiskt hoppfull, kan inte låta bli. Har aldrig kommit såhär långt i syskonförsök förut, ju!

(ruvdag 14 köper jag barnvagn, ha, ha)

Håller tummarna minst lika mycket som förut för er!
    Underbart och viskar försiktigt ett litet grattis Solig

Samma sak hände mig när jag var gravid med lillasyster efter ett lyckat FET - gick till akupunktören ca en vecka efter FET och akupunktören utbrast direkt: jag tror att du är gravid för du har hala njurar
    ♀ jan-06 & ♀ jun-09
  • Skruttefia

påfågeln - jobbigt med magproblem ovanpå allt annat Hoppas att ditt samtal med Dr C blir bra och klargörande för din situation.

Jag ska också till S:t G imorgon - ska ta blodprov för nedregleringskoll. Jag kör ju ett "flareprotokoll", vilket innebär att jag började spraya på dag 1 (onsdags för snart två veckor sedan). Till min stora förvåning har jag fått mens idag, på cykeldag 13, men när jag tänker efter är det kanske helt rimligt. Utgår från att detta är en sk bortfallsblödning pga låga hormonnivåer. Hoppas det i varje fall, så det inte har blivit något knas!

♀ jan-06 & ♀ jun-09
  • Skruttefia
    pp08 skrev 2010-11-09 13:38:23 följande:

Av mina 8 ägg var 4 omogna, 1 inte befruktad, men 3 befruktad. Hoppas de 3 delar sig fint så att det blir ET imorgon!

Tråkigt att så många ägg inte var mogna, har haft det förut. Om det inte blir någon grav. denna gång och jag ska fortsätta med ny behandling skulle jag nästan ville kräva fler sprutdagar. Är väl svår bedömning om man har ägg av blandad storlek, de stora kanske rymmer, de små får inte möjlighet att växa på sig.

Håller tummarna för att de tre som är kvar blir finfina. har för mig att det såg ungefär likadant ut för mig nu tidigare i höstas (9 ägg, men hälften omogna, tick i slutänden tillbaks två fina embryon men tyvärr blev det minus ändå)

Kram
    ♀ jan-06 & ♀ jun-09
  • Skruttefia
    turlid70 skrev 2010-11-10 07:43:24 följande:
    Fascinerande med era akupunnktörer Chippi och Fahlvik. Hur kan de känna att man är gravid eller inte, hala njurar? hur vet man det?
    Det undrar jag med

Min akupunktör är TCM-utbildad/certifierad (Traditional Chinese Medicin tror jag det står för) som jag tror är en 2- eller 3-årig utbildning. I botten är hon undersköterska, men jag tror att kunskapen beror på akupunktörsutbildningen
    ♀ jan-06 & ♀ jun-09
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?