• Bengalen

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

finafina skrev 2012-02-22 18:47:09 följande:
    Bengalen måste fråga. Vem går du till för akupunktur? Bor i Stockholm och vill hitta någon som är bra... Tips tar jag gärna emot
    Jag går i Malmö så jag har tyvärr inte så mycket tips på akupunktörer i Stockholm. Har hört att Sophie Lagercrantz ska vara bra men har ingen egen erfarenhet.

Jag håller tummarna för dina 3 små ägg nu. Glad Jag är också på g att köra igång en IVF på CFC. Ska börja stimuleringen på dag 2 i nästa cykel.
  • Bengalen
    finafina skrev 2012-02-23 16:38:33 följande:
    Bla sa nu CFC att jag inte skulle äta d vitaminer eller E vitaminer men i Omega -3 finns det ofta både och eller i varje fall E vitaminer... tips på några Omega 3 utan?

Jaha, ska man nu inte ta e-vitamin heller???
    Jag har alltid hört att e-vitamin är en riktig fertilitetsvitamin. Det sägs skydda cellernas membran och ska hjälpa ägget att fästa.
  • Bengalen

Min akupunktör sätter inte heller nålar efter ET. Så fort stimuleringen börjar får jag inte heller lov att ta några örter.

• Bengalen

finafina: Stort grattis till dina två inneboende! Nu håller jag mina tummar så hårt det bara går.
    Skönt att höra att akupunktören på CFC säger likadant gällande örter och akupunktur under stimulering/ET som min akupunktör gör.
    Vad kostar det att få akupunktur efter ET på CFC? Min akupunktör är på semester nu i 4 veckor framåt och jag hoppas så att han ska hinna tillbaka igen innan det är dags för ET. Annars får jag satsa på CFCs akupunktör. 

• Bengalen

Skytten: Vad menar du med låg grundtemperatur på 36,6? I folikelfasen ska man helst ligga på mellan 36,3-36,5 och efter ägglossningen ska tempen stiga. 

• Bengalen
    Skytten skrev 2012-02-25 15:11:30 följande:
    Bengalen - är det sant? Oj! Jag trodde att jag låg alldeles för lågt för att det ska vara nyttigt. De flesta jag känner har e grundtemp på 36,8-37. Men så bra! 
    Inte om du tempar i munnen då ska den ligga i det spannet. Jag vill minnas att min akupunktör sa att de som tar Levaxin får högre temperaturer i follikelfasen pga av det, men annars ska man helst ligga däromkring. 
  • Bengalen

Grattis Sunseed till ruvarstatus! {#emotions_dlg.flower}

Man behöver väl inte ha missfall i bagaget för att få Prednisolon utskrivet? Prednisolon eller Dexametason som jag fick i Riga när vi gjorde ÄD är ju kortison som ska hjälpa till att sänka immunförsvaret så att inte kroppen stöter bort/attackerar embryot.
    För upprepade missfall är det ju i första hand Trombyl/Fragmin man får utskrivet, vilket är blodförtunnande.  

Vi4: Usch vad tråkigt att ni ligger däckade i influensa. Precis som de andra skriver är det bra om du nämner detta för kliniken men jag tror att den största påverkan på spermierna har de som redan från början har problem med slöa/för få spermier.
    Försök att få i din man så mycket febernedsättande medicin som möjligt så att han inte har hög feber i flera dygn i sträck.

För egen del väntar och väntar jag på att få ägglossning. Ytterst märkligt att den lille hypothalamus där uppe i knoppen alltid ska bråka och göra precis tvärtom mot vad jag vill. Förra cykeln hade jag ägglossning redan dag 9 och nu är jag på dag 18 och fortfarande ingen temp höjning. Suck!  Vill ju bara få denna cykeln överstökad så att vi kan komma igång med IVF:en på CFC.

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?