IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?
![](http://www.familjeliv.se/Chatt/ikoner/smile5.gif)
Jag håller tummarna för dina 3 små ägg nu.
![Glad Glad](http://www.familjeliv.se/lib/js/tiny_mce/plugins/emotions/img/smiley-smile.gif)
Min akupunktör sätter inte heller nålar efter ET. Så fort stimuleringen börjar får jag inte heller lov att ta några örter.
finafina: Stort grattis till dina två inneboende! Nu håller jag mina tummar så hårt det bara går.
Skönt att höra att akupunktören på CFC säger likadant gällande örter och akupunktur under stimulering/ET som min akupunktör gör.
Vad kostar det att få akupunktur efter ET på CFC? Min akupunktör är på semester nu i 4 veckor framåt och jag hoppas så att han ska hinna tillbaka igen innan det är dags för ET. Annars får jag satsa på CFCs akupunktör.
Skytten: Vad menar du med låg grundtemperatur på 36,6? I folikelfasen ska man helst ligga på mellan 36,3-36,5 och efter ägglossningen ska tempen stiga.
Vad tråkigt Linköping. Varma kramar till dig!
Zin: Lycka till imorgon! Det kommer gå galant!
Grattis Sunseed till ruvarstatus!
Man behöver väl inte ha missfall i bagaget för att få Prednisolon utskrivet? Prednisolon eller Dexametason som jag fick i Riga när vi gjorde ÄD är ju kortison som ska hjälpa till att sänka immunförsvaret så att inte kroppen stöter bort/attackerar embryot.
För upprepade missfall är det ju i första hand Trombyl/Fragmin man får utskrivet, vilket är blodförtunnande.
Vi4: Usch vad tråkigt att ni ligger däckade i influensa. Precis som de andra skriver är det bra om du nämner detta för kliniken men jag tror att den största påverkan på spermierna har de som redan från början har problem med slöa/för få spermier.
Försök att få i din man så mycket febernedsättande medicin som möjligt så att han inte har hög feber i flera dygn i sträck.
För egen del väntar och väntar jag på att få ägglossning. Ytterst märkligt att den lille hypothalamus där uppe i knoppen alltid ska bråka och göra precis tvärtom mot vad jag vill. Förra cykeln hade jag ägglossning redan dag 9 och nu är jag på dag 18 och fortfarande ingen temp höjning. Suck! Vill ju bara få denna cykeln överstökad så att vi kan komma igång med IVF:en på CFC.
Tuvalina: Med Forex valutaomräknare blir det 21 859:- med dagens kurs. 17 500 DKK.