• Veronica1

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

mamman030 skrev 2011-09-30 18:03:33 följande:
    Grattis Enya!!

Mig har det inte gått så bra för, var o gjorde vul idag för jag fick lite rosa blödningar. Och det är missfall, lite otäckt är att fostret inte alls satt där det skulle i livmodern, så det blir nya kontroller efter helgen så att det inte är utomkvedes.

Så idag är det tungt, känner sig lurad på nått vis.
    Men om några dagar ska jag rycka upp mig o kämpa på igen.

AnnaLinn jag håller tummarnan för dig att allt kommer gå bra för dig.
    Är så ledsen för din skull Gråter! Hoppas verkligen inte att det är ett X för din skull, det är det värsta jag har gått igenom & då har jag både varit med om missfall & ett antal misslyckade IVF. Har du tagit hcg??? Antar att du har gjort det....  Mitt X upptäcktes i vecka 11 & resan dit var ett HELVETE!!!! 

Lycka Till & massor av kramar till dig!!!
  • Veronica1

Hej alla fina {#emotions_dlg.flower}

Jag har varit här inne lite då & då & följt försökt följa er, vill inte riktigt släppa er! Det är så intressant det ni skriver, ni har så mycket kunskaper & olika erfarenheter om olika saker, jag lär mig något nytt nästan varje gång jag är in & kollar läget Glad! Önskar er alla allt gott & hoppas verkligen att det blir bra för er på ett eller annat sätt!!!

Ego: Vi gav upp efter vårat sjätte misslyckade försök i juni, sen dess har vi försökt att fokusera på oss & återhämta oss efter flera års kämpande, det har inte varit lätt! Vissa dagar vill jag bara lägga mig ner & aldrig mer göra någonting, & att se vänner få barn & när barn kommer på tal så vill jag bara försvinna, orkar inte lyssna... Nu är det så att jag brukar jämt få min mens med 26 dagars emellan, men den här månaden kom den dag 31. Fick min mens i fredags & på söndagen var den över, kan säga att jag behövde inte ens använda tampong, det räckte med binda eller trosskydd & det är ovanligt för mig. Jag har även mått lite illa till & från den senaste veckan, men eftersom vi har manlig faktor så kan jag ju omöjligt vara gravid! Man har ju hört talas om mirakel, men inte oss!!! Vad ska man tro??? Lite flummigt inlägg, men jag känner mig lite flummig just nu Obestämd

Ha en bra dag allihopa! 

• Veronica1

Söte: Tänker på dig Hjärta! Hoppas verkligen att du får härliga svar idag, så du kan koppla av & må gott & njuta av din graviditet Glad. Många varma kramar till dig!

• Veronica1
    Maryhe skrev 2011-11-21 09:50:59 följande:
    Veronica: Hur gick det för dig? Du skrev för ett tag sedan att du gått över tiden? Kram
    Ingen graviditet iaf (vilket jag visste), läkaren pratade om cellförändringar, gjorde nån form av mikroskopisk undersökning, så nu är det på labb så jag väntar på provsvaren. Annars så rullar det på, har lite funderingar på embryodonation, vårat sista hopp! 

Hoppas allt går bra för dig & att det löser sig till det bästa Glad!

Ha det gott! 
  • Veronica1

Ja det är just det att det är så många som går igenom det helt i själva, som inte pratar med någon om det. Det måste vara fruktansvärt att  gå & bära på det helt själv! Vi gjorde det i början men nu är vi helt öppna, när vi får frågan idag om när det dags för oss att "skaffa" barn, så säger vi att vi har försökt i flera år men vi kan inte få barn. Jag tycker att det är så tråkigt när det pratas om att "skaffa" barn är den mest naturliga sak i världen, folk skulle bara veta... Finns så mycket okunnigt folk som inte har en aning om hur tufft livet kan vara, som aldrig har haft en motgång i hela livet! 

• Veronica1
    Maryhe skrev 2011-11-21 10:29:27 följande:
    Ja vi fick ju frågan från våra kompisar här i Italien, som alla faktiskt är i min ålder och börjat skaffa barn nu, om när vi skulle skaffa barn. Men tror inte att de är okunniga eller okänsliga. Det är så vanligt att ställa den frågan så man tänker nog inte så mycket om man inte själv har problem att få barn.I och med att det inte pratats om det överdrivet mycket heller i media förut så tänker man kanske inte på det.Nu när de vet så är alla mycket stöttande  och samtidigt nyfikna. Min bror som först tyckte att jag var för gammal, har nu ändrat åsikt. 
    Jag menade inte att alla är okunniga & okänsliga, men dom finns där & vi har stött på flera stycken tyvärr. Men jag håller med dig att det är många som ändrar uppfattning när man berättar sin bakgrund & hur man kämpat. Vi har många runt om oss som är väldigt stöttande & förstående. Ska kolla de olika länderna lite mer, svårt val känns det som. Nu väntar jag på mina provsvar först så får man utgå från vad dom visar. 
  • Veronica1
    kattenizze skrev 2011-11-21 11:10:30 följande:
    Veronica: Är det kliniken som rekommenderat er att gå vidare med ED? Hoppas dina provsvar visar sig vara ok!
    Snart har du dina små knottar Glad, va härligt! Är nog inte det enklaste med en tvillinggraviditet, du har gjort det så bra!!! Trist med förkylning nu så här på slutet, hoppas du blir frisk snart!

Ja det var kliniken som rekommenderade ED, han trodde att det var störst chans för oss att gå den vägen om vi orkade gå vidare. Vi har inte pratat om det så mycket här hemma, bara lite löst än så länge. Kan säga att jag känner mig lite nervös inför mina provsvar, tycker att det känns som att min kropp är i helt i olag, inte alls som vanligt. Blödningarna har iaf slutat av sig själv, behövde inte ta Provera. Så nu hoppas jag på det bästa! 
  • Veronica1

Söte: Du får inte ge upp nu, jag hoppas för dig & håller mina tummar hårt! Ta hand om dig! Kramar

• Veronica1
    kattenizze skrev 2011-11-21 11:45:18 följande:
    Veronica: Tack! Vilken läkare var det S eller T? Ja, att genomgå en tvillinggrav rekommenderar jag inte någon.. ! Fast jag absolut inte ångrar att vi satte in två embryon såklart.
    Det var Dr.S, han sa att han skulle inte neka oss ett försök till men han trodde mer på ED. Tänk att det blev tvillingar för din del, helt fantastiskt Glad, men jobbigt för dig såklart även om du inte ångrar dig.
  • Veronica1
    oceanney skrev 2011-11-21 12:14:38 följande:
    Själv hade jag som jag skrivit om tidigare långtgående planer på att lämna min sambo så att han kunde träffa någon annan mer fertil. Sen visade det sig att det var manlig faktor. Det är så fånigt alltihopa.
    Jag hade oxå såna tankar när jag & min sambo i början försökte få barn. Min sambo är 8 år yngre än mig & jag var helt övertygad om att det var jag som inte var fertil nog, men vi har oxå manlig faktor. Nu har åren gått & jag har nyss fyllt 39 så nu tror jag att det är en kombination. Vad fel man kan ha om saker & ting...
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?