• MissBoring

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Maryhe, har du också tagit semester från fl? hur mår du?

Victoria71, allt väl?

Ego, vi har iaf fått tag på labbet som kunde tänka sig att faxa CFC om de skrev under ett sekretess avtal och faxade tillbaka först... så nu har jag mailat dem å så åker vi dit och checkar lite senare att allt gått bra.    

• MissBoring
    Angeliq skrev 2012-06-25 10:57:47 följande:
    MissBoring: Vad skönt att det löste sig med faxandet :) Håller nu tummarna, visst har du ÄP snart?

{#emotions_dlg.flower} Kram, till alla som kämpar och längtar  {#emotions_dlg.flower}    
    Ja tack, vi ska åka till CFC nu och dubbelkolla så det är helt ok med alla papper. Imorgon sker det Solig

När man tar progesteron/lutinus så kan man lättar blöda pga att blodkärlen blir känsligare, så det är nog det som hänt Drömmer  Du har mina tummar för att det ska gå bra!! Solig
  • MissBoring

Tusen tack alla fina för tummar och tankar Solig
    Måste varit därför vi fick ut 4 st fina idag Hjärta
    Jag va jätte nervös innan, pga av att min temp hade skjutit i höjden idag men ingen tidig äl iaf!!
    Å så vad det ju det där med Claus... men han va toppen med oss. Hjärtlig och lite skämtsam före och efter och undertiden så sa han hela tiden vad han skulle göra. Klart det gjorde lite ont, lite mer än sist då jag fick bedövning i handen först så lite tacksam över att det inte va 10 blåsor som skulle tömmas va jag allt Flört men i det stor hela gick det bra.
    Sen frågade jag om spindelmicro grejen om de skulle kolla mina ägg.. då sa dom att dom bara gör det när de gör icsi (heter det väl, när de förhand sätter tillbaka en spermie) och mannens spermier va toppen idag så det hade inte behövts. Men vi pratade lite fram och tillbaka med hon som isf skulle utföra spindeltitten och icsi och kom fram till att vi skulle göra det iaf för att få lite svar ang äggen och ändå maxa försöket. Sen kan man ju se det som att gör man vanlig IVF och simmarna själva får ta sig fram så är det ju verkligen den allra tuffaste som vinner.. men ja, nyfikenheten tog över och hon själv tyckte det kändes bra så nu bidde det så. Å så AHA också.

Enda som jag blir lite brydd över på CFC är att det inte verkar stå i journalen vad Svend skrivit till mig... sköterskan hade inte koll på barnalbylen och inte heller att jag skulle få hcg sprutor efterråt!!?? å när vi gick idag så sa hon att vi skulle påminna om hcg på torsdag... de verkar ju så himla ordningsamma annars, men jag vet ju någon mer skrivit att man måste ha koll själv..

Ja nu är det bara den där väntan på att de ska klara sig till torsdag också...Drömmermen jag fortsätter med good thinking, har ju funkat hittills!! å så regnet eklart Myran, det gör väl sitt Skrattande        

• MissBoring

An onym, välkommen. Du kan väl berätta lite om dig Glad

Viktoria, å vilken näsbränna att missa med 1 dag!! förstår du känner lite stress men försök att tänka bort den, och njuta av sommaren, då kommer du ju va laddad till tänderna när det blir dags. Solig

Angeliq, mår du fortfarande bra??{#emotions_dlg.flower}

Hemulen, vilken galen upplevelse!! tur din gyn va handlingskraftig och att det blev gjort med en gång så du slapp gå och fundera!!  kramHjärta

• MissBoring
    Mamma gås skrev 2012-06-26 12:01:37 följande:
    Härligt! Å grattis till fyra fina äggisar Solig Håller tummarna att alla fyra befruktas fint!!
    Tack å Tummarna tar jag gärna emot, dom gjorde ju ett bra jobb idag Solig
  • MissBoring

Cice, hoppas allt går bra i Aten.Glad

Mammagås, jag tror faktiskt som Zin att hon gör bäst i att kontakta Dr D och Aten med en gång om hon redan varit igenom så mycket hemma i Sverige utan att få hjälp.

Tjorven, jag hänger inte alls med ang dina mediciner, men stämmer det att du fått tag på det du vill ha så liten vill stanna hos dig!? Hoppas verkligen det så ni kan få slappna av lite Hjärta  . har din man haft flera bättre dagar eller hur har han det?

Som ni förstår så ligger jag på hotellet och läser ikapp mig lite Flört 

• MissBoring
    tjorven01 skrev 2012-06-26 12:28:52 följande:
    Åhhhh miss B
    Jag tycker det låter som att det gick toppenbra idag
    Du har alla tummar och tår så hoppas vi på fin befruktning nu och att ni ska få glädjas åt fint plus nu till sommaren

Ja det stämmer
    Jag har fått tag i IVIG och ska få infusionen idag
    Hoppas bara att inte bebis redan dött av mina mördarceller :-/

Och tack för att ni frågar om mannen
    Han går nu på antidepressiva och mår aningen bättre
    Förra veckan hade han en riktigt bra dag men sedan höjde han medicinen på läkares inrådan varvid biverkningarna tilltog en aning sådär som där som de brukar i början
    Men han är absolut bättre än för tre veckor sedan
    Så vi hoppas verkligen på att det ska ge med sig med lite psykoterapi till hösten
    Jag hoppas sååå att du har rätt, det skulle sitta fint med ett starkt och långvarigt plus Solig
    Blir lite lättare att träffa min 6 månaders gravida svägerska om en månad då!! 

Nej, säg inte så.. klart din bäbis är starkare än så Hjärta
    Va du i Aten och kom på att du hade mördarceller eller hur fann ni/de ut det? vet inte om jag uppfattat tidigare att du haft det så..
    Vad skönt att det hjälper med mecicin, det är ju som du beskriver risk för att det blir lite sämre innan det blir bättre när man justerar mediciner men det känns ju som helt rätt spår, härligt Glad   
  • MissBoring
    Zinfandel skrev 2012-06-26 12:33:29 följande:
    Grattis Boring, bra jobbat!! Ja, man får hålla koll på det mesta själv på CFC Flört Jag är glad att jag inte gjorde mitt första försök där... Huvudsaken att de vet vad de gör i labbet så kan vi själva greja resten Solig Spindelmikroskop gör de i stort sett på alla över 37 men vanligast vid ICSI eftersom man då riskerar att skada kromosomerna.
    Tack Solig
    Ja så hade jag också uppfattat det att dom gör det på alla över 37 men så lät det inte riktigt idag.. jaja, vi frågade hur stor risk det va ang skador men Hanna sa att det va nästan obefintliga så då sa vi att vi kör på det.
    Har du gjort det? fick du svar vid ET eller fick du isf maila och fråga ang hur äggen såg ut? 
  • MissBoring
    hemulen skrev 2012-06-26 12:33:58 följande:
    Grattis MissB till lyckat plock! Nu hejar jag på de små cellerna, det låter som ni har bra förutsättningar!

Tack för all er omtanke! Ja, det var en galen upplevelse, men jag är glad att det blev av  direkt.

Tack, hejja på Drömmer
  • MissBoring
    mba12 skrev 2012-06-26 12:52:51 följande:
    Hej igen,
    Vill du släppa in mig på din profil-sidan?
    klart!
    jag har bara satt spärr sen jag fick snushummerns meddelande. Hojta bara om det är någon mer, vet ju själv att man ibland behöver uppdatera sitt minne Skrattande 
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?