• Inanna Li

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Hönan skrev 2011-03-29 15:52:37 följande:
    Tack alla för er fantastiska pepp o erfarenheter ni anar inte vad det ger mig! Som sagt nu är man ledsen o mensvärken med dess hormoner bättrar väl inte saken. Nu ska jag rycka upp mig och försöka se på den ljusa sidan att jag som ni sa faktiskt har ägg kvar :) är så glad att jag valde att åka t Malaga o hälsa på vänner för det här hade varit ännu jobbigare på arbetet. Må så gott!
    Njut av vår- Solig i Malaga och ta hand om dig själv ordentligt nu! Bra att slippa jobba när man drabbas av tråkigheter! Innan sommaren kommer är du i gång med en ny behandling. Kram!
  • Inanna Li

Snösport - Bra att du tyckte besöket hos Ludmila var givande! Alltid intressant att få nya perspektiv av andra läkare eller från vänner här på FL. Chokladcystor är väl såna man har om man har endometrios.

• Inanna Li
    Snösport skrev 2011-03-29 16:12:16 följande:

Innan68: jag frågade om jag hade det men hon sa det behöver du inte ha.....vet inte har mailat min gynläkare nu för att försöka så det blir något gjort så snart som möjligt :(   den är typ 43 mm men den måste ju varit mindre när jag undersöktes för 3 veckor sedan eftersom hon inte såg något avvikande alls.

Nä nu ska jag köra hem hej ,hej.

Hur går det föresten i ruvningstider då? Vilken dag är du på? Lycka till nu!   Läser när jag kommer fram eller imorgon Tar ju 6 timmar  inkl lite stopp.

RD 6 idag! Det går långsamt framåt! Det är säkert inte endometrios, antar att man kan få chokladcystor ändå! Bra om du kan få bort den!
  • Inanna Li
    Enya70 skrev 2011-03-30 02:05:35 följande:
    Hej allihopa,

Hoppas det går bra att jag hoppar in här i den här tråden. Har läst en del vad ni skriver och vill gärna hänga med och diskutera och kanske få lite stöd o pepp. Är 40 år och har just gjort mitt åttonde IVF (6e återföring). Får få ägg per gång 2-5 men nu senast hela 9 stycken Glad men aldrig några till frysen...
    Plussade otroligt nog på det 6e IVFet i somras men det slutade tyvärr med MA i 8e veckan.

Senaste försöket när jag satt nytt pers med 9 ägg fick jag hela 3 finfina ägg tillbaka (i Köpenhamn) men testade tyvärr negativt i förra veckan. Tungt tungt. Ska ha ett samtal med vår läkare i Köpenhamn imorgon och höra vad han tycker vi ska göra nu.

Gonatt alla 
    Välkommen hit! Det är otroligt vad du har kämpat. Hoppas du får ett bra besked av läkaren idag. Har ni ändrat någonting i behandlingen när ni nu lyckades få ut 9 ägg sista gången?
  • Inanna Li

Håller med om att det är jätteintressant att få lära sig saker här på FL så jag är tacksam när folk delar med sig av upplevelser och nya rön och annat. Just när det gäller bakterier och andra immmunologiska faktorer verkar ju inte svenska fertilitetsläkare så intresserade av att undersöka detta vidare. Jag har också funderat över Bakteriell vaginos och undrar om man kan testa sig för det nånstans. Tänk om det är så att ens kropp är ständigt inflammerad och att det är en bidragande orsak till att man inte kan bli gravid (förutom den uppenbara åldern då {#emotions_dlg.djavulsk})

• Inanna Li

Mia69 - Grattis så här långt! Skönt att ha ÄP avklarat! Nu är det bara att hoppas att flera ägg från denna rika skörd blir befruktade och hamnar i frysen!

• Inanna Li

Eviglängtan - Håller med dig om att det är hemskt att ruva, speciellt dagarna innan BIM då varje toabesök är ett rent helvete. Befinner mig där just nu! Du lär hinna med en IVF innan kliniken stänger för sommaren i alla fall. Styrkekram!

Enya - Svarar dig även i denna tråd att det verkar vara fantastiskt  bemötande i Köpenhamn. En oerhört bra idé att odla längre för att få fler ägg att mogna och spännade med spindelmikroskopet. Jag antar att jag hade kanske kunnat få ett bättre resultat vid min senaste behandling om jag fått spruta några dagar längre så fler blåsor hunnit mogna och att jag förmodligen borde haft en lite högre dos Gonal-F. Intressant att få veta hur andra läkare resonerar. Hoppas din nionde IVF kommer ge er det efterlängtade plusset!

Underverket06 - Grattis till sprutstart! Förstår din oro men håller tummarna för att altt kommer att gå bra, att du får rätt preparat och en dos som passar!

• Inanna Li

hispan - Grattis till ruvarsstatus även om jag förstår att det känns jobbigt. Bara 3 ägg av mina uttagna 7 blev befruktade denna gång och inget till frysen så jag blev vansinnigt ledsen. Nu är jag på RD 8 och är fruktansvärt orolig över hur det kommer att gå. Känner mig också gammal, trött och förbrukad. Jag har också problem med att prata med min sambo och han kan ha svårt att lyssna när jag beskriver hur jag känner. Han tycker mer att vi ska ta det lugnt och bara hoppas på det bästa. Min mamma vill gärna bli mormor för första gången och hon förlorar lite mer hopp för varje försök vi gör. Min pappa som är omgift med en 19 år yngre fru och bor 150 mil bort är inte alls intresserad av hur det går så där har jag inget stöd att hämta. Sen är det där med ekonomi och hur många försök man ska göra och hur värt det är att satsa egentligen?

Trrots att jag är deppig själv  vill jag ändå be dig att våga hoppas på det embryo du bär på! Det finns många som har lyckats trots liten skörd och få befruktade och en ålder runt 40! Stor kram och lycka till! Stora och små mirakel inträffar varje dag!

• Inanna Li
    oceanney skrev 2011-03-31 12:19:46 följande:
    Tänker på dig och hoppas innerligt att det är din tur nu! Tyvärr funkar killar inte riktigt som vi tjejer. Vi har stora behov av att älta, killar har inte det. Bättre att du ältar lite här med oss istället. {#emotions_dlg.flower}Hjärta
    Tack vännen! Tack för att du finns! Hoppas allt är väl med dig och Lilla Emma Hjärta!
  • Inanna Li
    Enya70 skrev 2011-03-31 13:24:18 följande:
    Inanna68 - Jag håller tummarna! Hur många ägg fick du tillbaka av de 3 som befruktades? Vi får kämpa oerhört hårt för ngt som de flesta andra tar för givet. Men vet du, förr eller senare är det vår tur också. Kram Hjärta
    Tack Enya! Tyvärr kan man aldrig få fler än tre tillbaka i Sverige så det tredje som inte var frysdugligt på dag 2kasserades bara. Förra gången för tio månader sen fick jag 13 ägg av 13 mogna befruktade på samma dos (Gonal-F 225) och antal sprutdagar (10) så detta känns som ett riktigt ras men det är klart att när man är 42,5 som jag så får man ju på sätt och vis vara glad att man kan få ut ägg och få dem befruktade överhuvudtaget. Om det alla gudar förbjude skulle bli en nästa gång vilket jag inte hoppas måste jag nog få högre dos, ev annat hormonpreparat och längre sprutdagar.

Klart det ska bli vår tur också. Kram tillbaksHjärta!
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?