• turlid70

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Fjällsippan skrev 2011-04-21 14:36:37 följande:
    Åh vad skönt för dig att det är dags med sprutorna på fredag.  Förresten, är det imorgon fredag eller nästa fredag? Känner så väl till den fullkomligt aviga känslan i kroppen när den skriker efter östrogen.
    Japp, imorgon på fredag.

Kalimero och Märtaros, välkomna till oss!
  • turlid70
    Chichisita, så har jag haft den gången jag blev gravid, menskladd på BIM dagen och dagen efter. Det är mycket vanligt att man får spottings just på ruvar dag 9-10, läst om det i en annan tråd. Håller tummarna jätte hårt.

Enya, tack för info om adoption. Jag har kollat hos flera organisationer hur vi ligger till för adoption. Det är väldigt få länder som skulle acceptera vår höga ålder (maken är 46) och inte kräver en massa friskintyg från oss, vi har ingen rolig frisk historia tyvärr. Min slutsats blev att ett par länder i Europa skulle adoptera ett äldre barn till oss, men det skulle kosta ca 200 000 kr. Väldigt dyrt tycker vi, dem pengarna kan vi satsa på många IVF:er ju, men vi har dem inte ändå. Börjar återigen fundera på spermadonation, med tanke på alla mediciner som maken stoppar i sig finns det kanske den ingen liten simmare som klarar jobbet fult ut. Ska ta upp frågan med läkaren om vi inte lyckas denna gång heller. Har inte pratat med maken om detta än, men om nästa försök och han tyckte att det skulle vi kunna kosta på oss, ja-ja det blir väl ingen semester i år då.
  • turlid70
    Enya70 skrev 2011-04-21 17:59:55 följande:
    Jag förstår precis hur du känner. Har spreyat en vecka nu och nu börjar det kännas. Svamp i huvudet är på pricken hur det känns. Du ligger ca 1.5 veckor före mig i schemat. Jag får fortsätta spreya ett tag till.
    Vi får kämpa ihop denna gång och peppa varandra Hjärta
    Va kul, alltid roligt att peppa varandra.

Har varit på apoteket och kikat på Albyl, men köpte den inte, men visst funkar den som blodförtunnande sa en expert där. Har någon ordinerat den till sig själv och hur mycket tog ni i så fall, en halv eller en kvart?
  • turlid70
    Fjällsippan skrev 2011-04-21 18:46:30 följande:
    Det ska finnas något som heter Albylminor,men  vet inte om det är en halv eller kvart - hur som helst så det ska vara motsvara Trombyl 75 mg, det vill säga ca 75 mg acetylsalicylsyra.
    Japp, Albyl minor 250 mg per tablett, en kvart alltså jämfört med Trombyl. Ska nog rådgöra läkaren litegrann ändå, om han absolut inte förbjuder så slår jag till :))
  • turlid70
    Fjällsippan skrev 2011-04-21 19:12:21 följande:
    Läkarna på CvL tror tydligen inte alls på Trombyl-effekten. Men jag förstår att du ändå vill rådgöra lite grann. Ska kolla i mina papper när Falun ordinerar att man ska börja med Trombylen, minns inte exakt vilken dag. Eller det kanske du redan vet.
    Gör gärna det, då jag vet inget om detta, nu fick jag ju tips från kattenizze men ändå.

Tror inte det går att göra spermadonation på vår klinik. Vi ska ha egen donator med oss i så fall, usch det ska jag inte tänka på nu, vi ska lyckas denna gång och det är min mantra nu Solig.

Glad påsk till er alla underbara!
  • turlid70

Jag har avancerat till sprutare Glad! Tack för att listan skjuts fram.

***VÄNTAR PÅ NYTT FÖRSÖK***
    Hoppaspåenliten: 38år Invätar IVF i februari, bor i skåne.
    Zinfandel, 39 år i Skåne, IVF3 någongång i framtiden!
    Glenda Glad, 40 år, Malmö, Syskonförsök nr1(IVF2), spraystart 4/3
    Mary73: 37 år Syskonförsök IVF 2
    Thuleslapper: IVF3 någon gång när jag känner mig redo (vecka 18-24), USÖ
    Spears 41 år IVF 3, korta metoden start slutet på Mars.
    Fjällsippan, 42 år, bor i Stockholm, syskonförsök nr 5 i maj på CvL
    Eviglängtan, 39 år Skåne, (IVF3, syskon). Troligtvis i april
    Hönan 38 år, Stockholm ICSI 2 troligtvis i maj
    Mia, 42, IVF2 runt 10 maj
    Inanna, 42 år, Göteborg, ICSI 3 i maj?
    Boe, 38 år, Stockholm, CvL syskonförsök 1 (IVF 3) spaystart 5/5

***SPRAYAR***
    Ladycocos, 39 år, Linköping, IVF Sophiahemmet. ÄP i jan...
    Betty Boop, 38 år, 3:e PGD-försöket på Huddinge sjukhus.
    Mimmsann72, 39 år, spraystart 21/3
    Lumix, 40 år, syskonförsök på Shady Grove, bor i USA, FET ?, p-piller istället för spray.
    Enya70, 40 år Uppsala (IVF9 på CFC i Köpenhamn) spraystart 14/4

***SPRUTAR***
    Turlid, 40 år, bor i Norrtälje, IVF2 på CvL sprutstart 22/4

***ÄP***

***ET/FET***

***RUVARE OCH TESTDAG***
    Riita, 40 år Uppsala, IVF1, FET2, TD 11/3

Kattenizze, 38 år, ET 5/4, korta metoden, TD 26/4
    Chichisita, 40 år, bor i Guatemala, IVF 2, korta metoden, ET 11/4, TD 25/4
    Underverket06, syskonförsök IVF 2 på CvL, ET 14/4, TD 30/4, bor i Hässelby.

***GRAVIDA***
    Fahlvik, 40 år, syskonförsök IVF nr1, BF 18/7, bor i Göteborg
    Mamma gås: 38 år. IVF 3. BF 26/10. Bor i Örebro, gör IVF på CvL
    dallas, 37 år(38 i maj),syskonförsök 1 ,Carlanderska, bor ca 25km söder om Gbg

***FÖDDA***
    Oceanney, IVF/ICSI nr1, dotter född 27/2 2011

***Övrigt***
    Linköping68: 42 år , hemmaförsök för tillfälltet
    ChippiChoppi, 44 år, syskonförsök hemma, bor i Täby (nära Stockholm)
    pp08, 40, hemmaförsök, kanske ny IVF(nr6) till våren
    Sushikatten 42, hemmaförsök ett tag framöver
    Snösport, 42år, bor Luleå går i Falun =hemmaförsök!
    Myrslok69, 41 år, avbrutet ivf vid vul = hemmaförsök!

Hispan 39 år, hemmaförsök till i höst.

• turlid70

Chichisita, det låter onekligen lovande tycker jag. Hoppas massor och håller tummarna alra hårdaste.

Underverket, hur går för dig under ruvningen? Hoppas lika mycket för dig med och håller tummarna lika hård.

Fruttan, kul att du hittade hit. Välkommen! Ungdomar är vi alla här Flört

• turlid70
    Spears skrev 2011-04-22 21:29:40 följande:
    Har en liten fråga samma dag ni tar ovitrellen har ni tagit cetrodite runt lunch då?

När de ringde förut för nån vecka sen sa de att man skulle göra så, nu efter VUL sa sköterskan att jag skulle sluta med cetrodite ikväll och bara ta ovitrellen imorrn kl 20.

Hur har ni gjort? Hmm konstigt att de säger olika...
    Kan inte svara på din fråga, har inte gjort behandlingen på samma sätt.

Grattis till dina blåsor och lycka till på ÄP på måndag!
  • turlid70
    Spears skrev 2011-04-23 10:23:44 följande:
    Hur gjorde du den korta metoden?
    Jag har aldrig gjort korta, bara långa metoden.
  • turlid70
    Hönan skrev 2011-04-23 11:59:58 följande:
    Glad påsk till alla i tråden!
    En liten fråga: jag undrar om det finns någon i tråden som har regelbunden mens o gjort Ivf som misslyckats? Jag undrar om nästa mens kommer lika regelbundet eller om den kommit tidigare/senare? Jag har alltid 28 dagar o vill vara lite förberedd :)
    Min mens har inte krånglat efter misslyckad IVF, däremot min ÄL kunde komma tidigare eller senare i cykeln första gångerna, mensen kom alltid 14 dagar efter ÄL.
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?