• Fjällsippan

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Thule: åh nej ! Så, så ledsamt det är med de där envisa minusen! Stor kram!

Slemmis: bra "jobbat"! Nu hoppas vi på en midsommarbebis för er del!

• Fjällsippan
    Inanna Li skrev 2011-06-26 09:43:03 följande:
    Tack! Tyvärr är det inte förrän på onsdag. Jag känner inte så mycket längre så jag är vansinnigt orolig. Ha en trevlig semester Hjärta
    Åh vad jag minns den där totala oron inför VUL; och jag VET att även när symptomen lyser med sin frånvaro kan det ändå vara full aktivitet därinne med ett fantastiskt litet pickande hjärta! 
  • Fjällsippan
    Enya70 skrev 2011-06-26 01:18:40 följande:
    Nu drar jag, mannen och min bror på tågresa. Prag, Budapest och Istanbul blir det under 11 dagar och därefter 1 vecka i Skåne. Har ingen aning om tillgång till internet på resan så jag passar på att önska er alla en skön och avkopplande sommar så tittar jag in igen så snart jag kan.
    Kram på er alla Hjärta 
    Ha en underbar semester! Har inte varit i Prag och Budapest; men Istanbul gillar jag verkligen. Kram till DigHjärta!
  • Fjällsippan
    Inanna Li skrev 2011-06-26 10:59:08 följande:
    Jag hoppas det men mina bröst är inte lika ömma längre och jag känner inget illamående. Har molvärk till och från och är vansinnigt trött men är orolig för att graviditeten avstannat precis som förra gången.
    Kanske inte så mycket till stöd; men så här orolig var jag dagen innan mitt VUL:

http://www.familjeliv.se/Bloggar-3-54/b18911p906713.html

Hjärta 
  • Fjällsippan
    Veronica1 skrev 2011-06-26 22:11:11 följande:

Vårat sista IVF & det gick åt helvete!!! Nu finns det varken ork eller pengar till fler försök. Vad kan det ha varit som kom på papperet igår när jag torkade mig, nästan lika stor som en vindruva. Den var blodig & en vit hinna runt den, mycket märkligt... Vet någon vad det kan ha varit???

Beklagar verkligen minuset . Har inget svar till dig vad den "vindruvan" kan ha varit, låter märkligt. Stor kram!
  • Fjällsippan
    Inanna Li skrev 2011-06-26 13:28:00 följande:
    Tack! Bra att få läsa om andras erfarenheter Hjärta. men har man en gång sett en tom hinnsäck på VUL är det svårt att föreställa sig att man ska få uppleva något annat nästa gång. Innan jag fick MA hade jag aldrig kunnat föreställa mig det så det blev ju verkligen en chock den gången. Vilken lycka det vore att få se ett embryo med pickande hjärta.
    Usch ja, att byta ut en hemsk minnesbild som har etsat sig fast på hornhinnan, till en positiv "framtidsbild" är ju i det närmaste mentalt omöjligt i de här sammanhangen. Jag bar samma "chock" som du med mig till VUL'et och nu håller jag tummarna så, så hårt att du också får uppleva ett litet hjärta som pickar (eller två ).
  • Fjällsippan

Är det någon som har koll på vilken dag i menscykeln man ska ta TNF-alpha-provet? Jag har inte hört om det finns någon dag att föredra; men jag är inte så påläst vad gäller det här.

• Fjällsippan
    kattenizze skrev 2011-06-27 11:36:33 följande:
    Idag har jag sett de små liven, hjärtana pickade på så fint. Jag är i 13+6 idag, tiden bara rusar iväg. Jag fick 1:16929 på KUB-testet vilket är jättebra siffror, så jag ska inte göra FVP. Det rekommenderas bara om man har 1:200 tror jag. Puh, ännu en milstolpe avklarad. Nu ska jag vara mallig över mina siffror idag trots att jag fyller 39 i sommar så kan man få bra siffror! Hoppas det är ok att jag skriver om detta i denna tråden, hojta till annars. Jag hoppas jag kan inge hopp för de av er som kämpar.
    Åh så skönt att allt ser bra ut! Jättegrattis till fina siffror, vilken lättnad det måste vara
  • Fjällsippan
    kattenizze skrev 2011-06-27 11:49:21 följande:
    Tack Fjällis. Det är så roligt att vara så gammal och ändå att det kan gå bra med allting. Ibland får man ju känslan att allt är så uselt för oss gamlingar.
    Ja, man förföljs ständigt av känslan att det är "kört" för oss lite äldre.

Jag pratade med min hemortsläkare häromdagen; och när jag analyserade samtalet i efterhand så kom jag fram till att jag indirekt ber om ursäkt för min ålder hela tiden. Jag berättade för honom att CvL minnsann inte alls verkade helt negativa att köra en till behandling TROTS att jag fyllt 43; och hemortsläkaren svarade att bara för att jag råkat passera min 43 årsdag så händer det ju inget drastiskt med äggen just den dagen . Men det kändes verkligen så; nu är jag 43 och nu är det kört. Jag MÅSTE ändra mitt tankesätt NU!  
  • Fjällsippan
    42an skrev 2011-06-27 21:59:08 följande:
    Hej på er tappra tjejer. Behöver råd! Har 2 barn 3 och 5 år. Längtar så mkt efter ett tredje. Har gjort 2 ivf och en fet sista året som blev minus. Har nu hunnit fylla 42,
    Gjorde försöken på Carlanderska trots att de inte verkade tycka att det var nån idé(rätt dålig äggreserv enl ultraljud).
     Kontaktade CvL, som hjälpte oss med första barnet. Dde ville ha AMH prov som visade 0.16 och de tar inte emot mig. Vad skall jag göra? Ni verkar ju veta allt om detta. Finns det ngt hopp?
    Välkommen till oss! Tråkigt att CvL inte tar emot dig; jag har hört att St Göran (IVF-kliniken i Stockholm) ibland tar emot trots låga värden. Har du pratat med dem? I den här tråden har dom koll på AMH-värden och kanske också kan ge råd:  www.familjeliv.se/Forum-7-134/m55472636.html 
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?