IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?
![Skrattande Skrattande](http://www.familjeliv.se/lib/js/tiny_mce/plugins/emotions/img/smiley-laughing.gif)
Tyvärr började jag blöda ikväll och mår fruktansvärt dåligt. Hoppas att vi får råd att göra en ny IVF i maj så vi hinner en gång till innan kliniken stänger för sommaren. Tack alla vänner som stöttat, hoppats för mig och hejat på Li och Lo men nu är det slut. I alla fall för denna gång. Kanske är det helt enkelt för sent för mig nu. Känner mig som en gammal klimakterietant med obefruktbara ägg. Det kanske inte går efter 42 ...
Tack alla rara tjejer för tröstande ord! Ni är verkligen guld värda! Jag ska testa i helgen. Vet att chansen är oerhört liten att jag skulle kunna vara gravid fast jag blöder men jag ska testa innan jag ringer kliniken och fortsätter med proggisarna fram till tisdag morgon. Jag blöder bara bruna spottings nu. Igår kom det mörkare blod på papperet och jag bröt ihop fullständigt. Men det kanske är så att mensen inte kommer igång ordentligt förrän jag slutar med progesteronet den här gången. Nej, jag får väl inte ge upp efter 4 återföringar utan kämpa vidare med åtminstone 2 färskförsök till om jag kan få fram pengarna som krävs.
chichisita - Grattis till jättebra äggskörd! Hoppas de 5 äggen delar sig fint.
Underverket06 - Tycker du ska sätta in två ägg. Tvillingchansen är bara ca 5-7 % extra med två embryon på en kvinna över 40.
Tack igen alla! Nu blöder jag tyvärr mer så jag har nog gett upp hoppet helt. Men det som är konstigt mot förra färskförsöket är att jag då verkligen blödde jättemycket från dag 12. Det var mörkrött blod och stora klumpar (ursäkta detaljerna) och höll på i tio dagar! Nu är det mera rostbrunrött och mycket mindre.
Innana68: Beklagar verkligen, jag har läst lite från och till här och hoppades så att det skulle gå vägen denna
gången för dig. Men det finns ju fortfarande en liten chans!