• Enya70

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

callimero skrev 2011-09-20 08:32:31 följande:
    .

Åker man till Danmark kostar det förutom det kliniken tar, 1.000:- per VUL hos samarbetsgyn.
    Men jag betalar bara för ett vanligt läkarbesök hos CFCs samarbetsgyn i Solna. Och då man får högkostnadskort så fort man bara viskar IVF så har jag betalat absolut nada för VULen
  • Enya70
    callimero skrev 2011-09-20 09:55:29 följande:
    Ja det är ju bra. Och ovanligt! De flesta säger de inte får göra undersökningar i samband med försök utomlands eller privatförsök som våra i Falun för Landstingstaxa. Huruvida det stämmer eller ej vet jag inte? Undrar om det finns någon "lag" gällande detta? Jag frågade tidigare min ordinarie gyn om hon kunde hjälpa till men det blev blankt nej.
    Mystiskt! Var inte medveten om detta men förstår nu att jag har haft enorm tur då.
    Då kan jag bara rekommendera Eva Svanborg i Solna
  • Enya70
    Fjällsippan skrev 2011-09-20 10:57:33 följande:
    Hur var det nu igen (du har säkert redan berättat det), men tar hon/CFC E2-värdet vid VUL'en? Skriver hon ut alla recept som du behöver i samband med stimulering/"ruvningsbehandling"?
    På CFC kör de bara på VUL så de tar inte blodprov.
    Eva skriver ut hela kitet med nedregleringssprey, hormonprep, ägglossningsspruta och proggisar på en gång när man ska starta behandligen. Sedan har jag åkt dit två gånger för VUL och sedan ett sista VUL samt ÄP och ET på CFC

Prednisolon och mini-albyl har de skrivit ut på CFC
  • Enya70
    Celin skrev 2011-09-20 14:00:53 följande:
    Snabb rapportering efter ÄP - höger sida hade inte alls svarat på behandlingen - men syntes idag på skärmen, noll äggblåsor. På vänster sida fick de ut tre. Alla satt fint uppradade så det var inte samma stök o bök som förra ggn - mao inte lika öm eller trött. ET planerad till på torsdag, sen eftermiddag ....
    Tre fina ägg! Nu kopplar vi på tummarna för att det är fullt mys i petriskålen Skrattande
  • Enya70
    Zinfandel skrev 2011-09-20 17:28:27 följande:
    Katte: puhh skönt att höra!!
    Håller med, phewww. Ta det lugnt och vila så dina små twins kan växa på sig ordentligt.
    Kramar! Hjärta
  • Enya70
    Fjällsippan skrev 2011-09-20 18:56:49 följande:
    Tack för svar !
    Självklart vännen Hjärta
  • Enya70
    Inanna - Imorgon tänker jag fira dig med en tårtbit och 
    heja på SuperLi och SuperLo som flyttar in hos dig Solig

Imorgon är det verkligen DIN dag...Hjärta
  • Enya70
    pp08 skrev 2011-09-22 22:34:09 följande:
    Grattis Celin och Victoria till ÄP och ET.

Själv fick jag "guldägget" återförd idag. Fin 4-cellig (2-dagars) .
    Härligt! Grattis pp08 nu håller vi tummarna {#emotions_dlg.flower}
  • Enya70
    Mamma gås skrev 2011-09-23 10:44:54 följande:
    Ego - Det första embryot de tog upp för tining igår klarade sig jättebra, så jag fick tillbaka en jättefin 4-cellig liten "Boris" Glad Känns fantastiskt bra med tanke på att jag var så nervös innan att jag inte kunde koncentrera mig på jobbmötena.. Så fort telefonen ringde höll jag på å falla ihop Tungan ute Så eftersom den första klarade upptiningen så har jag två kvar i frysen.
    Men oj vilken skillnad det är rent fysiskt att göra FET.., har ju aldrig gjort det, men drömt om det. Inga hormoner å värk i kroppen, ingen ÖS ... Solig Officiell TD 8/10

Fantastiskt Mamma gås! Så glad för din skull. Och vad skönt det måste vara med FET utan en massa hormonpåverkan. Har själv aldrig kommit dit så jag vet bara hur det känns med kroppen fullproppad med hormoner. Lycka till nu! 
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?