• MissBoring

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Fjällsippan skrev 2012-07-23 15:04:42 följande:
    Är på tåget tillbaka till Sverige med en fining i magen. Tack återigen för era tummar!
    Tjohoooooo för dig Fjällis Solig
  • MissBoring
    callimero skrev 2012-07-23 12:39:48 följande:
    Nej det är ingen idé med bara en follikel. Känns hopplöst just nu. Kanske ska inse det inte blir något någonsin mer.

Hoppas det löser sig så ni kan göra höstförsök Maryhe!
    Fy vad lesamt att det blev så Gråter stor styrkekram
  • MissBoring
    Inanna Li, hur går det för dig? några känningar?? Förvånad Hon kan ju bestämma sig för att titta ut när som helst nu Solig
  • MissBoring
    Tvuvalina, jobbigt att du har det så tungt. Men du gör helt rätt i att försöka få proverna, då kommer du säkert också känna att du gör ytterligare för att öka era chanser och då känna dig lite bättre till mod (förhoppningsvis). Stor kram

Vad heter imun proverna du ska försöka få??
    eller vilka brukar svenska läkare kunna ställa upp på?
    Å Zin, vad kan man ha som argument??

Jag ska nämligen till VC på tisdag och ta om mitt tsh för jag känner mig himla trött igen så jag vill kolla så det inte har börjat spöka nu! Tänkte då jag kanske kunde lobba för att få ta lite andra prover men jag vet inte om jag kan säga jag försöker bli gravid... om det är bästa argumentet...
  • MissBoring
    Tuvalina skrev 2012-07-26 12:26:01 följande:
    Mary, ta det lugnt och vila upp dig. Låter som du behöver det efter den där trippen och värme blir man trött av - kram!

MIssB, jag letade i tråden efter prover man kan ta och Zin har faktiskt svarat dig på din fråga tidigare

Här är proverna vi kan be om på hälsocentralen:

TSH/T4
    anti-TPO & TRAK
    Anti thyreoglobulin
    ASA
    APLA
    IgG
    TNF-alfa (men inte lika noggrannt)
    Full blodstatus (vita/röda, plättar)
    Skäms ops.... ibland så hinner jag glömma innan hjärnan har tagit till sig infon...

Tack för inup om hur du kommer lägga upp samtalet. Jag har ingen läkare... så jag kan väl bara satsa allt på ett kort och hoppas hon har en bra dag Glad
  • MissBoring
    Zinfandel skrev 2012-07-26 12:54:03 följande:
    Tack Anne Flört

Jag har kört lite olika varianter men jag gillar Annes variant mycket, har också sagt just så att nu är jag så gammal så nu måste vi beta av allt så vet vi sen att vi åtminstone kollade allt och att  i min ålder kan allt vara avgörande. En gång sa jag "gör detta för mig nu så slipper ni mig och mitt tjat sen.." Flört. Men jag har också varit benhård med ord som svensk skattebetalare och rätt att få vård till väldigt rara ord som snälla, för min skull.... Har också sagt nån gång att tar inte du proverna så gör jag det utomlands, vilket föredrar du?! Och då var det inte svårt för de vill att vi gör allt här för svensk vård är ju bäst Flört Ett annat kanske halvfult sätt är att hävda att man har ledvärk, huvudvärk, ont i kroppen, trötthet, frusen osv då kommer de säkert att köra en del prover. Jadå, alla sätt är bra! Hihi, nu tycker ni att jag är galet wacko Solig
    haha tycker du är underbar Solig
  • MissBoring
    Zinfandel skrev 2012-07-26 13:19:25 följande:
    Tycker jag att du också är Hjärta men ska kanske tillägga att den läkaren som gör mer eller mindre vad som för mig verkar det som Drömmer bottnar sig antagligen i ömsesidigt förtroende och respekt, hans engagemang & lyhördhet och att jag varit påläst och vetat vad jag pratat om.
    Jag tror det är det som gör min osäker. Jag känner att jag inte riktigt vet vad jag pratar om.. eller missförstå mig rätt, jag förstår inte allt jag läser och det gör att jag ju inte kan prata för mig. Känner mig som en säljare som inte kan nått om produkten och det är ju aldrig en bra start Skäms
    Jag är en praktiskt lagd person och har inte den förmågan till att ta in det jag läser. Ibland undrar jag om jag kanske har en släng av dyslexi, har svårt för "sånt som är svårläst" men sköntlitteratur är inget problem.. Med andra ord så är allt att läsa runt detta kära ämne ganska svårt för mig å jag hatar att inte ha koll när jag ska "upp till kamp"
    men men med er hjälp så ska jag iaf göra mitt bästa!!

• MissBoring
    Tuvalina skrev 2012-07-26 15:10:33 följande:
    Fick läkaren till att ta blodprover nu, dock inte tnf-alfa. Det förstod jag att han inte skulle gå med på. Jag fick till och med ta progesteron! Vilket är bra för jag är på cykeldag 22 idag och då kan jag se om det är det som är problemet. Kör nu med progesterAllsalvan. Spottings var bara igår!!! Inte mer. Det gör mig glad. Jag har tagit gravtest men det visar inget. Förmodligen ägglossat för tidigt om än alls. Blev sjukskriven på halvtid till 16/8. Nu gäller det att jag kommer på ett annat jobb för det är det som är mitt största problem. Jag trivs inte med mitt jobb. Känner mig lite lättare

men vad bra du fick ta nästan alla prover Glad
    Skönt också att du fick va fortsatt  deltidssjukskriven och att du kan ha hittat en stor bov i din situation, jobbet.
    Stort lycka till med att hitta ett nytt jobb som passar dig bättre Solig 
  • MissBoring
    Zinfandel skrev 2012-07-26 21:15:49 följande:
    Boring: men det var inte jag från början heller!! Kanske gillade han att jag inte bara köpte allt vad han sa utan att fråga varför, alltså inte ifrågasätta utan jag ville fatta och han förklarade. Sen läste jag på och frågade mer och så började vi resonera oss fram. Jag tror att det var viktigt.
    Japp, jag är med dig!
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?