Fjällsippan skrev 2010-11-13 16:33:42 följande:
Tack, ChippiChoppi, för svar. Fantastiskt att någon klinik ger oss "lite äldre" en chans. Väljer de den korta eller långa metoden på Dig? Vet du hur de tänker kring AMH, och vilket värde som de tycker är ok?
Igår var jag på middag hos en väninna som lyckades med IVF när hon var dryga 44. Hon hade då blivit nekad IVF i Sverige (vet inte vilka kliniker), så hon vände sig till utlandet och lyckades
. Så idag spirar jag av hopp igen
.
Nedre gräns för AMH är 0,7 enligt S:t Göran. Nu finns det ju två olika skalor (vi har haft uppe detta i tråden tidigare) och om du letar på Inanna68:s inlägg får du säkert upp info om detta.
De tittar på AMH-värdet och gör en slutbedömning tillsammans med VUL + ev "historik" (har du barn sedan tidigare? blev du lätt gravid? har du gjort IVF tidigare, med vilket resultat?). För min del var det en kombination av OK AMH (1,1) OK VUL (6 antrala folliklar) kombinerat med att jag bevisligen svarat bra på IVF tidigare.
Jag kör långa metoden. Huvudsakligen pga att jag gjorde det med lyckat resultat för 2,5 år sedan då jag fick min dotter. De vill inte ändra på ett "bevisat lyckat koncept" med hänvisning till att jag alltid skulle undra om resultatet hade blivit bättre med långa om de nu skulle ändra till korta