• No Ka Oi

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Lenafena skrev 2011-05-27 20:31:47 följande:
    Jodå, sitter och hoppas på ett mirakel att minus ska bli plus imorgon på TD... tjuvtestade igen imorse och det blev minus. Googlar efter solskenshistorier ;)  Har passerat BIM med god marginal, men ändå ingen mens. Men, men... tur att det är roligt att öva på att göra barn Flört

Tack för att du frågar {#emotions_dlg.flower}
    Trist att det var minus i morse... men att inte mensen kommit och den är passerat tycker jag ändå låter positivt! Jag håller tummarna!
  • No Ka Oi
    Inanna Li skrev 2011-05-27 15:22:52 följande:
    De ringde just från kliniken för att berätta att de fryser två embryon till idag så det blir totalt fyra till frysen! Labb-tjejen kollade på nytt och tyckte att två till var av så bra kvalité att de kunde frysas! Hmmm, borde kanske ha satsat på långtidsodling.
    Grattis Inanna!!! Fyra stycken till frysen är ju skitbra!!!
  • No Ka Oi
    turlid70 skrev 2011-05-27 13:28:26 följande:
    Har också bestämt att sluta oroa mig, det blir som det blir. Som Snösport säger små milstolpar liksom, nästa är VUL den 17/6 för mig.
    Min man tjatar om ett steg i taget. Det är bra att han tjatar. Jag springer i förväg. Jag har oxå VUL den 17!!! VIlka fina små söta jordnötter med en pickande stjärna vi ska få se då!
  • No Ka Oi
    kattenizze skrev 2011-05-27 13:37:25 följande:

Noki: Jag ser också för djävlig ut, har redan en stor kagge och mina boobs ska vi inte tala om...jag ska göra en bröstförminskning efter denna graviditet, jag har varit på gång länge men ville vänta tills IVF-svängen var över. Jag kommer få göra en på landstingets bekostnad eftersom jag har problem med rygg och nacke pga av deras enorma storlek.

Får man fråga vad du har för storlek? Jag har 75 G eller H, lite broende på modell på BH. Just nu 75 I... Jag brukar dock inte få besvär av dom. Och min make älskar dom. Men om denna graviditet går bra och dom inte minskar när jag ska gå ner i vikt så funderar jag oxå på bröstförminskning. Men jag vet inte. Jag har degmage och jag inbillar mig att den syns lite mindre för att tuttarna sticker ut, det blir på nåt sätt proporttionellt. 
  • No Ka Oi
    Fjällsippan, grattis på födelsedagen! Och jag håller tummarna för att du känner fel, mensen ska inte komma! 

Zinfandel och Lenafena, så tråkigt med minus... Många kramar. Lenafena jag går ju oxp på carlanderska, Jag har slutat med proggisarna på en gång när det varit minus.

Enya, hoppas hoppas du måste vara chaffis på bröllopet! Jag håller tummarna!

Rowanda, grattis till PUPO! Håller tummarna!

Mia, lycka till!

Slemtorsk, underbar historia om fåglar i huset!! Vi brukar ha svalor under tegelpannorna, det är så roligt att se fågelungarna lära sig flyga! Och i år har vi skatbo i ett träd på tomten. En kompis klagade så på att deras grannar inte tog ner ett skatbo. Min kompis tyckte det skränades och sånt. Skatorna stör inte mig ett dugg!! 
  • No Ka Oi
    Zinfandel skrev 2011-05-29 20:14:44 följande:
    Har just fått info från väldigt säker källa att Victoria & Daniel gör IVF, de frös ner spermier före hans njurtransplantation. Fy fasen säger jag att vara i deras sits, med alla ögon på sig, när det står i alla tidningar att nu är hon nog gravid, att mer eller mindre varje dag stå och le inför alla kameror och vara glad och samtidigt gå igenom denna känslomässiga berg-o-dal-bana. Och ha den pressen på sig att nu "måste" det snart levereras. Kan tänka mig att där funkar inte riktigt adoptionstanken... Än i alla fall. Huuu vad jag lider med dem. Snacka om att man då ändå har en fördelaktig situation...! 
    Usch å fy... Dessa spekulationer måste verkligen göra ont. Även om dom kanske är vana och mediatränade. Jag har bestämt för mig att dom inte får adoptera. Eller klart dom borde få, men för att få titlarna, arvsrätt till tronen måste det vara äkta blodsband.
  • No Ka Oi

Fjällis, tråkigt med minus... Kramar!

Mia, trist att inte ens få tillbaka något... Men hoppas det blir många till frysen!

Slemtorsk, jag håller tummarna för er i morgon!

inanna, intresant läsning i den nya zeeländska länken! Jag visste inte att "literally means it will pop out of its shell". Kul att se bilder oxå.

Ni skriver så mycket intresant! Att ni kan så mycket! Jag bara litar på vad läkaren säger. Men å andra sidan har jag ju inte behövt göra en massa återföringar heller...

En kram till alla som behöver en!!

• No Ka Oi

Turlid, det kommer gå så bra så! Det har jag bestämt! Men jag vet vad du menar... Jag har varit lite illamående sen strax innan plus, speciellt efter middag och frukost. Men inte igår och inte idag. Klart jag börjar undra. Jag har ju oxå VUL den 17. Det känns som en lång evighet dit...

Stor kram! {#emotions_dlg.flower}

• No Ka Oi

Vad säger era sambos/makar om den känsliga ruvartiden och första gravtiden?

Min säger inte mycket. Vill jag prata symtom får jag göra det med er! Maken slår bort allt jag säger med "du inbillar dig eller det är bara psykologiskt". Ibland blir jag sur men jag vet innerst inne att det är hans sätt att reagera, dvs slippa tänka på det, förtränga det.

• No Ka Oi

Långhelg!!! Vi drar till stugan om en stund. Utan internet! Ni får alla ha en bra helg! Jag håller tummarna för er som ska göra ÄP och test i helgen. Och för Slemtorsk som skulle göra spermaprovet idag. Hoppas hoppas hoppas allt går bra för er allihoppa!!

En stor kram till alla som behöver det! {#emotions_dlg.flower}

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?