• callimero

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Fjällsippan skrev 2011-06-07 13:17:33 följande:
    Jag betalar cirka 1200 tur-retur med flyget. Oj, 78 ggr, att du orkade att räkna !
    Nästan samma som tåget, SJ sucks. Japp, 78 ggr, jag har det svart på vitt i min ajfån.
  • callimero
    Snösport skrev 2011-06-07 13:40:28 följande:
    Hej tjejer som ska till Sundsvalls hokus pokus dokto= men det hjälpte ju

--Pris = 2000:-  kontant för du kan inte betala med kort då hon är lite gammeldags.
    --tid inne: ca 1-1,5 timmar
    --medicn hämtas helst på hennes apotek på gaveln brevid de fixar medicinen inom 20 minuter om du säger det är bråttom.
    --Hon var inte försenad när jag var där fick vänta 5 minuter men fick fylla i formulär mm.
    --Jag ringde som Fjällis också typ 15 ggr på 5 minuter just vid telefontidens start 08.00 och kom fram, Ludmila svarade och vips så får man rabbla och hon snackar snabbt och rakt på sak...nämn ålder och hur många IVF du gjort mm så försöker hon pressa in dej...åtminstone om man är 42,5 år då var det akut att vi träffades.

Lycka till tjejer!!!
    Men 2000:- alltså? Urk. Jag trodde i min enfald att det kanske skulle gå på Landstingstaxa? Är så less på det här landet. Och fattig efter alla resultatlösa ivf. Preventivmedel kan vi 40+ minsann få rådgivning för gratis, men gäller det att bli gravid är det bara att hiva upp plånboken.
  • callimero
    Enya70 skrev 2011-06-07 15:16:40 följande:
    Jag har också försökt ringa dit idag men kom inte heller fram alls...
    Så nu ska både Fjällis, Kalimero och så då eventuellt du mamma gås och jag till Sundsvall
    Allt pga dig Snösport Solig.

Vad gör man väl inte?
    När ska du dit Enya? (vi kanske kan få grupprabatt?)

Jag var på väg dit för ett år sedan men hoppade av. Nu är det sista halmstråna här. Tyvärr kan vi inte hoppas på hemmamirakel men det känns bra att få kollat. Jag skulle även ta med spermaprov från mannen, ska ni det?
  • callimero
    Snösport skrev 2011-06-07 14:05:34 följande:
    Kalimero: jag glömde ju också att fråga priset men såg någonstans att hon höjt fr 250:- till 2000:- så därav hokuspokusdoktorn men det hjälpte ju för mej så hellre 2000:-  än 19 000 för IVFen) i onödan en gång till tänkte vi. Trodde dock inte det skulle gå så snabbt...men hon sa det kan ta sej på ett försök för dej...men det kasnke hon säger till alla , vem vet?
    Ja du fick ju valuta för pengen får jag säga! Glad
  • callimero
    oceanney skrev 2011-06-07 16:13:41 följande:
    Tänk på att det tyvärr kan vara våra egna välmenta tips på FL som höjer priserna. Förvånad

Jag vet en (försöker komma på vad hon heter) som inte ville skriva ut vilken IVF/äggodonationsklinik hon gick på, därför att hon anser att det driver upp priserna på klinikerna. Och det kan nog ligga mycket i det. Den här sajten har större reklamvärde än vad man tror. 
    Visst kan det vara så. Men å andra sidan, hur ska man få reda på nya rön, kliniker, metoder? 
  • callimero
    Zinfandel skrev 2011-06-07 16:34:26 följande:
    Fjällis, Kalimero & MammaGås: Jag hade en tid bokad i Sundsvall i vintras men vi bestämde oss för att satsa på ett annat kort just då, jag får ju liksom ta mig från Malmö Foten i munnen men nu har vi funderat på att boka på nytt...Drömmer
    Jag gillar allt som inte kliniken gör Glad så därför har jag haft henne högt på min "making-baby-to-do-list" länge... Kanske det är dags nu?!
    Tycker vi är tillräckligt många här som ska dit för att yrka på rabatt!

Och instämmer med Enya, de som inte håller måttet hoppas jag blir minst lika omskrivna i detta forum och därmed får skärpa sig om de vill behålla sina dyrt betalande kunder.
  • callimero

Nej Snösport så tråkigt. Men instämmer att det är skönt att du kan känna optimism ändå i sorgen. Jag hoppas det är så att din kropp så att säga har grönt ljus nu och att det är påt igen som gäller! Kram Nyfiken på rapport från Fjällsippan.

• callimero
    Enya70 skrev 2011-06-13 15:08:33 följande:
    Zinfandel - Nu har jag en massa frågor till dig.

Alldeles i början på förra IVF cykeln tjatade jag till mig att ta några blodprover som jag ringde och fick ut värdena på idag. Har du lust att kommentera dem om det är ngt du tror jag behöver ta tag i. Vi har telefontid med Sven i Danmark på torsdag så jag vill vara förberedd då.

TSH   1.92
    T4     16
    T3      4.6
    TNF-alfa 6.4

Tror jag läst någonstans att TSH helst ska var under 1 för att kunna bli gravid  (och ej under 3-4 som är normalvärdesgränsen).

Tror också jag såg ngn skriva i en tråd att TNF-alfa helst ska vara unter 4 också för att kunna bli gravid.

Nästan så jag hoppas att det är ngt av dessa värden som är för höga så jag kan ta ngn medicin för att normalisera dem och sedan ha större chans igen.

Kommentarer ngn på dessa värden?
    Jag var förra veckan hos en endokrinolog på Sophiahemmet. Han som tyckte jag "såg så frisk ut"... fick svaren på mina värden vilka han tyckte var perfekta också. Så slapp han mig. TNF fick jag inte ta, däremot TPO-antikroppar där jag hade mindre än 5. TSH under 3,5 var hans bud.

TSH - 1,3
    T4 - 10
    T3 - 4,5
  • callimero
    turlid70 skrev 2011-06-13 15:58:54 följande:
    Erik Svedberg? Har träffat honom också.
    Precis.
    Enya70 skrev 2011-06-13 16:13:22 följande:
    Ska kanske tillägga att blodproven togs på dag 8 av sprutandet med gonal -f (alltså efter 2.5 veckors sprayande med suprecur och 8 dagar sprutande med gonal-f  o spray m suprecur) så mitt i hormoncirkusen. Vet ej om det påverkar värdena.
    Enligt Dr ovan så påverkade inget av alla preparat vi tar värdena.
  • callimero

Grattis Inanna! Solig

Och Turlid, så härligt att få se! Baby

Kram till dig Boe. Hjärta

Imorrn ska jag upp till Sundsvall jag med. Blir intressant att höra vad hon säger.

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?