• mamman0301

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Veronica1 skrev 2011-06-17 09:30:56 följande:

Mamman0301: Usch & fy va trist med en blödning! Det behöver ju inte vara mensen, men man känner ju sin kropp ganska väl så du känner nog det själv. Jag är oxå på RD 11 idag & det känns ganska hopplöst för mig oxå, var ute på promenad igår kväll med sambon & då kom tårarna. Vi pratade om saker vi skulle göra om vi blir barnlösa, livet går ju vidare & då kan det vara bra att ha något annat att fokusera på...

Snösport: Vilken människa du är, du verkar vara helt amazing ;) Din sambo måste skatta sig lycklig som har dig!!! Hoppas du blir bättre i ryggen snart & ha så trevligt som det går i helgen!

Ni andra verkar oxå vara fantastiska människor, så många kloka & fina ord från er alla <3

Kramar i massor

Jag hoppas så innerligt att du får ett fint plus på midsommar. Håller tummarna.
  • mamman0301
    Boe skrev 2011-06-17 09:45:21 följande:
    No Ka Oi,
    Lycka till idag! Spännande & roligt att få se grynet.

Mamman,
    Åh vad tråkigt! Bra att du redan har planer för framtiden!!! Man får lov att deppa ihop ett tag men sedan är det ju bara på't igen. Men man känner sig ju super vissen & att det var bortkastade pengar. Kram till dig!{#emotions_dlg.flower}

Veronica,
    Hoppas på dig nu! Verkar ju lovande so far! Bra att du har sambo att ventilera med, man blir ju tokig av att ruva & det är svårt att tänka på något annat under denna period. Jag pratade hål i huvudet på min sambo om ifall att.../och ifall inte.... Jag tror dock att det är svårt för män & andra som inte går igenom detta att förstå pressen man går igenom. Klart att Ni inte blir barnlösa på sikt!!!

Mammagås,
    Tror att vi kör FET i sept, jag börjar jobba igen efter 1 år & 2 mån 1 aug och känner att jag nog vill komma igång lite där innan vi hoppar på denna karusell igen. Kör du aug eller sept?

Enya, Kalimero, Zinfandel, Fjällis, Snösport & alla andra som gått igenom så många IVFer, Ni anar inte vad jag beundrar Er att Ni orkar & ni måste ju ha ett tålamod som kan flytta bergHjärta
    Tack, ja jag ger mig inte än, jag har köpt trepack så ett par försök till har vi ju.
  • mamman0301
    Inanna Li skrev 2011-06-17 09:37:05 följande:
    Neej vad tråkigt Gråter! Tröstkram till dig! Bättre lycka i augusti.
    Tack.
  • mamman0301
    Fjällsippan skrev 2011-06-17 10:56:59 följande:
    Enya: vilket bra samtal du verkar ha haft med din läkare! 20 juli är ju snart , nu är det banne mej din tur, vännen!!!

Mamman: stor kram till dig idag, men jag släpper inte tumtaget förrän testdagen. Har mött så många blödande IVF-graviditeter här på FL för att veta att en blödning behöver inte betyda minus.

Noki: lycka till idagHjärta!

turlid: lämnar du oss? 
    Tack,  jag försöker att tänka så att kanske är det en ofarlig blödning. Men tårarna är nära.
  • mamman0301

Jaha då tog man gravtest idag för att kliniken ville trots blödningar. Givetvis var det ju det negativt. Åh vad less jag är på mens och negativa gravtest.

Men nu får jag samla ihop mig o se framåt istället.

• mamman0301
    Veronica1 skrev 2011-06-20 12:50:04 följande:
    Tänker på dig Hjärta Många varma kramar till dig!
    Tack, jag hoppas du får ett Plus !!
  • mamman0301
    min tur skrev 2011-06-21 19:27:35 följande:
    Skrivit även i en annan tråd, men tror jag passar minst lika bra här : )

Hej alla tappra kämpar!
    Jag har smygit omkring här inne ett tag men inte kommit mig för att skriva...
    Jag är 37 år, snart 38 och har gjort 3 ICSI & ett FET i ett tidigare förhållande, gravid en gång, men MA i v.13
    Nu fem år senare i ett nytt förhållande, mitt livs stora kärlek,  är jag nu gravid i v.9 (8+1) efter en IVF på RMC i Malmö. Vårt första IVF tillsammans och idag fick vi se ett litet pickande hjärta på VUL Glad fantastiskt!
    Allt såg bra ut och stl var 17.3 m.m och enligt läkaren var det två dagar större än beräknat, 8+2
    Tyvärr är jag väääldigt orolig fortfarande då mitt TSH värde var jättehögt efter att jag testat positivt 24/5 (är behandlad för Tyroidea och äter Levaxin. Jag har fått höjd dos, men var tvungen att vänta fyra veckor på nytt test, det ska jag göra på måndag. Håll tummarna att allt ser bra ut!!! Har någon erfarenhet av det här med uppföljning av sköldkörteln under graviditet får ni gärna dela med er. Kram till er alla!
    Välkommen!
  • mamman0301
    Veronica1 skrev 2011-06-22 10:52:40 följande:
    Suck, imorse var det lite blod på trosskyddet Rynkar på näsan. Helt övertygad om att det är kört!!! Nu lägger jag ner det här, tror inte vi orkar nåt mer!
    TD på fredag men det känns meningslöst!

Sköt om er!

Kramar
    Nä så tråkigt. Kramar om. Jag håller tummarna att det blir ett plus trots allt på fredag.
  • mamman0301

Igår ringde dom från Cura och sa att är mensen kommer i augusti så kör vi igång med korta metoden igen. Känns skönt att veta att vi kommer igång snabbt igen.

• mamman0301
    Veronica1 skrev 2011-06-26 22:11:11 följande:

Vårat sista IVF & det gick åt helvete!!! Nu finns det varken ork eller pengar till fler försök. Vad kan det ha varit som kom på papperet igår när jag torkade mig, nästan lika stor som en vindruva. Den var blodig & en vit hinna runt den, mycket märkligt... Vet någon vad det kan ha varit???

Kommer att ta en paus från FL nu, men kommer att vara inne & läsa hur det går för er andra!!!

Önskar er alla mycket kärlek & all lycka <3 Sköt om er!

Kramar

Fy så sorgligt, har inga ord. Kram
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?