• Spears

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Inanna Li skrev 2011-12-05 17:44:47 följande:
    Hej alla underbara vänner! Jag ska uppdatera mig i tråden senare! Jag kan meddela att jag är GRAVID Solig! Testade för 5 minuter sen och det tog en sekund för Plus-et att komma upp och det var jättestarkt! Jag är överlycklig. Hoppas det går hela vägen nu! Jag har i alla fall lyckats bli gravid varannat försök hur det än går! Kram Hjärta

GRATTIS!!!!!!!!! Jag förstod det :) Kul!!!!
  • Spears
    oceanney skrev 2011-12-17 21:45:32 följande:
    Get used to it! Värre lär det bli vad tiden lider! SoligSkrattande

Förstoppad, springa på toa 8ggr per natt har jag gjort sen v 10, så innan dess kanske 5-6 ggr per natt från v6....så mycket sömn har det inte blivit!
  • Spears
    Kvickan skrev 2011-12-27 20:02:25 följande:
    Hej kära kvinnor här inne. Jag skulle behöva lite råd från er. Skriver inte så aktivt men lär mycket av er.
    Jag har gjort 3 IVF med långa metoden och Menopur 375 varje gång. Det har resulterat i rätt många ägg men tyvärr dåligt befruktat trots toppenspermier = dålig äggkvalité

Vi måste nu alltså söka oss vidare och har kontaktat CFC och haft ett samtal med Svend och fått en bedömning. De tycker att vi skall köra korta metoden och Fostimon. Jättebra men nu känner jag mig så tveksam för då jag fråga om vi inte skulle ta några prover eller undersöka mig grundligare blev svaret att  det enda de ville har reda på var hepatit och HIV.

Så nu känner vi oss så kluvna. Känns som om man lika gärna kan kontakta en annan svensk klinik och få den behandlingen? Eller vad säger ni som varit i kontakt eller gjort er behandling hos CFC?. Kändes dock väldigt bra när jag pratade med Svend. Vad är det som talar för Danmark istället för Sverige? Det är ju faktiskt krångligare att ta sig dit mm. Hade ju så innerligt hoppats på mer provtagningar mm. Ja vad tycker ni tjejer?

Tycker du ska prova korta metoden och gonal f! akupunktur innan, och före et och efter et!!
  • Spears
    ***VÄNTAR PÅ NYTT FÖRSÖK***
    Zinfandel, 40 år i Skåne, 6:e försöket våren 2012
    mamman0301 39 år Blekinge IVF 3 (IVF 1 -, IVF 2 + men missfall ) -72, Halland, 3 IVF:er.
    Cathy, 38 år, 2 ET, väntar på IVF3.
    Mammagås, 39 år, 3 IVF:er + 1 FET. IVF 3 pos. MA v. 16, IVF på CvL.
    Myran6801, 43 år, 1 IVF på Sophiahemmet & 3 på CvL, IVF nr 5
    Skytten, 40, Stockholm, IVF1 i aug-sep CvL, mens på RD 14, FET 28/11, mens på RD 11.
    Slemtorsk i din bralla, född 73, Västra Götaland, halvsyskonförsök, ICSI 30/11 mens RD 9
    Sunseed. 40 år, IVF 1(misslyckades), FET 1, testdag 21/12 minus. Väntar på FET 2.
    Bengalen: 38 år, 7 IVF:er varav 2 ET Cura. 1 ÄD Ava, Riga, 1 ÄD RMC
    Hemulen, 38 år, 4 inseminationer, 2 IVFer, 2 FET. IVF 1 pos, MA v10.
    Thuleslapper, 38 år, Värmland (men går på USÖ), 3 IVF samt 1 FET, alltid minus.....
    pralinen jessica, 39 år, Göteborg, ICSI 3 (1 FET),SU, nytt FET v 50
    Hönan 39 år, Stockholm, första spraydag 11 okt, ICSI 4 slutet på November i Örebro
    Anne 41 år, Trönö/Söderhamn, väntar på mens efter primolut nor, hoppas på sprutstart runt 29 jan.

***SÄNGHALMSLIGAN***
    Fjällsippan, 43 år, Stockholm, ruvat sexton gånger; fick en son på tionde. Hoppas på hemmamirakel!

***SPRAYAR***

***SPRUTAR***
    Sushi, 42 år. IVF 6 på Calanderska, korta metoden med Fostimon.
    Linköping68, 43 år, Linköping: CFC. Korta metoden med Gonal-F. Sprutstart 18/1, ÄP 31/1, förhoppningsvis ET 2/2

***ÄP/ET***
    Maryhe, 42 år Pozzolo Formigaro ICSI1 + ICSI2 (frusna ägg) - Centro Promea Turin, Italien ÄP 30/1

***RUVARE OCH TESTDAG***
    Victoria71, Göteborg, Nordic IVF-centrum, IVF-försök nr 2, korta metoden menopur, testdag 7/2.
    Nu Syskon, 42 år, IVF Kliniken Sthlm, Syskonförsök 6 ICSI ET 27/1 4 & 5 celligt, TD 14/2

***GRAVIDA***

No Ka Oi, 39 år, Göteborg, Carlanderska, FET, BF slutet av jan.
    Min Tur, snart 38 år, Halmstad, (3st ICSI + 1 FET , 1 MA 06-07,annat förhållande) 1:a IVF BF 30 jan
    Enya70, 41 år Uppsala, (MA september 2010) ICSI 10 CFC, TD 9/9, BF 15 maj 2012
    Boe, född 72, Stockholm, syskonförsök 2, FET CvL, TD 18/9 BF maj 2012
    Maraki73, 38 , Nordic IVF-Center Göteborg (2 IVF+ 1 FET och 1 MF ) ÄP 16/11, ET 18/11, 27/11 TD 6/12 Inanna 43 år, Nordic IVF-Center Gbg, (3 ICSI + 3 FET, 2 MA). ICSI 4, ÄP 14/11, ET 16/11, TD 4/12, BF 5/8-201

***FÖDDA***
    Oceanney, IVF/ICSI nr1, dotter född 27/2 2011 (KS i vecka 42)
    Fahlvik, 40 år, syskonförsök IVF nr1, son född 17/7 2011, bor i Göteborg
    Kattenizze, 38 år, korta metoden, BF 26/12, son och dotter födda 12/12 genom KS
    Eviglängtan, 39 år, Skåne, (IVF4). BF 19/1. Tvillingar
    Turlid, 41 år, bor i Norrtälje, IVF2 på CvL, TD 24/5, BF 27/1, son 11/1 genom KS
    Spears 42 IVF 3 korta metoden , TD 13/5, BF 14/1, son född 25/1 genom KS
  • Spears

Hej! Nu är han äntligen här :) Det var en ganska långddragen förlossning men allt gick bra, föddes via KS.. Han är väldigt gosig och vill amma hela tiden, så mycket mys blir det :) Lycka till alla andra och ge inte upp... Kramar!!

• Spears
    Vi 4 skrev 2012-02-08 11:53:18 följande:

Här är ur rapporten Victoria hänvisade till. Tänkte det kunde vara intressant att se för er som inte orkar läsa i rapporten. Det står också att för de som är 42+ är chanserna att kommahela vägen till förlossning mycket små på alla kliniker. Det finns motsvarande tabeller för ISCI och frysta embryon.

Jag vet många som är 42+ som fått barn både naturligt ocjh via IVF inklusive mig själv...fortsätt kämpa...kram
  • Spears

Nån som vet vad de har för åldersgräns på FET för sina frysta ägg i falun?

• Spears
    Inanna Li skrev 2012-03-01 14:56:41 följande:

Angående åldersgräns för frysta ägg får jag på min klinik ha mina 2 frysisar sparade till maj 2016 - samma år jag fyller 48! Äggen som sparats är den ålder man var i när de blev infrysta så enligt min klinik (Nordic IVF-center i Göteborg som tidigare tillhörde samma företag som IVF-kliniken i Falun) är det inga problem!

Tack Innan, du är så snäll o svarar på allas inlägg :) Vad kul att det är så,  vill ju prova med ett syskon om ett år ungefär så då funkar det ju :) De tre frysta äggen jag har är från samma gång jag blev gravid så förhoppningsvis är det bra ägg :) Så himla kul att du är gravid nu också tycker jag :)!! Hoppas det går bra på UL nästa vecka, men det gör det säkert!! Kraaam!!!
  • Spears
    Tuvalina skrev 2012-03-01 14:49:55 följande:
    Spears, till mig sa de att äggen får vara frysta i fem år och är man runt 45 så är det ok men kanske 48 är nog för gammalt för att få göra FET. Är nog lite individuellt.

Tack Tuvalina!!! Lycka till!!! kram
  • Spears

Ja jag gillade/gillar denna tråden oxå, är fortf inne vill ju se hur det går för alla!! :) Hoppas det går bra!! kram

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?