• Sunseed

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Tuvalina: Jag har då aldrig haft ådror på brösten vid mina fem ruvningar. Skrattande

• Sunseed

Victoria! Håller tummarna för morgondagen så att du hoppar in här och lämnar ett glatt besked en fredagkväll.

• Sunseed
    Vi 4 skrev 2012-05-04 16:24:13 följande:
    Vad tror ni om följande mejl;

Hej xx,

Jag fick just höra från liniken att de ville boka in ÄP på onsdag redan nu. De verkade inte tycka att det behövdes göra något mer ultraljud eller blodprov som jag förstod det. Jag tycker dock att det känns väldigt osäkert att inte undersöka hur det ser ut på måndag, särskilt med tanke på att det växte så långsamt förra gången. Då plockade vi ju inte förrän dag 16 (och jag sprutade i 13 dagar).Tänk om de inte har växt till sig tillräckligt och så åker vi i väg till Uppsala med allt vad det innebär.Jag förstår att ni gjort en bedömning av det och jag vet ju att ni är erfarna och mycket kompetenta. Men jag skulle hemskt gärna vilja behålla måndagstiden för ultraljud hos dig! Det är ju en väldigt stor både känslomässig och ekonomisk investering för oss och jag tror inte att jag står ut med den osäkerhetsfaktorn det innebär att inte få se hur det ligger till på måndag. Det går bra att hoppa över blodprovet för min del, jag skulle bara vilja ha en mätning av hur mycket det vuxit. Jag skulle bli mycket tacksam om det går att behålla den tiden.

MVH....

Jag tycker att mailet är kanonbra. 
  • Sunseed
    Victoria71 skrev 2012-05-04 18:26:18 följande:
    Tack Anne. Läste din blogg idag om öde och förtröstan, så fint o tänkvärt! Jag tänker nog att det aldrig är 'meningen', eller 'ödet' som gör att jäkliga saker händer, men att det på nåt sätt ordnar upp sig till slut, att det händer andra saker i livet och att det gärna vill bli bra. Jag har nån slags förtröstan i det. Jag tänker inte att det skulle vara ödet om vi förblir barnlösa, men att om det blir så, så kommer livet ta en annan vändning och andra meningsfulla saker kommer att träda in. Allt kommer att bli bra, och vi kommer klara av att leva ett bra liv som går hand i hand med sorgen över att inte fått bli förälder.
    Åh vilka fina ord som jag vill ta till mig och känna igen mig i. 
    Precis så försöker jag känna och tänka. Ibland går det, ibland går det inte. Men livet har så mycket.. För ett par veckor sedan fick jag och min sambo en förfrågan om vi ville ta ett fosterbarn. En tjej. Vi funderade, stötte och blötte bra länge innan vi insåg att det är fel just nu. Nu när vi är inne i IVF och vill försöka få barn. OM vi tar ett fosterbarn så ska vi kunna ägna oss helhjärtat åt det åtagandet. Tjejen/killen ska aldrig behöva känna sig i andra hand.

Men vi såg och kände också ett alternativ. Att vi KAN få chansen igen om det kommer en dag när vi stryker ett streck över dom här IVF-försöken och gör något annat istället. Det blev som en trygghet. Och det var också en ära och en så fin känsla att bli tillfrågade. 

Livet har mening, även om man vill ha ett eget barn. Man får inte förlora känslan av att det finns en massa fina saker, trots allt. Även om det är tungt ibland. Man ska tillåta sig att sörja och tycka att livet är tungt, men man får försöka att inte gräva ner sig. Ibland går det. Ibland går det inte. 
  • Sunseed
    Zinfandel skrev 2012-05-05 06:12:40 följande:
    God morgon kära vänner!

Det verkar ha lyckats PlusSolig Svagt men dock tydligt. Wohoo!!! Igår fick jag provsvar som tyvärr inte var så bra så underbare Dr D satte genast in mer mediciner. Nu ska vi bara få det/dem att stanna också... Jag inväntar nu hcg på måndag för säkerhetsskull. Sen kan jag lova er att jag kommer att njuta varje dag varje sig det stannar 8 dagar eller 8 månader Skrattande Man får passa på att njuta så länge det varar!! Lägger in bilder i galleriet för den som vill begrunda testerna närmare! Jag kissar rätt ofta så är urinet inte 4 tim... Eftersom jag alltid får massor av biverkningar så har den stor skillnaden denna gången varit stickningar i brösten. Kissar ofta gjorde jag redan innan ET pga kortisonet så det har inte betytt så mycket. Tjhooo nu åker vi till stugan SkrattandeHjärta
    Men JAAAAA vilket fint plus det var på stickan. Nu jädrar ska det stanna kvar. Hela vägen. Fasen vad kul att hoppa in här efter en 13 timmars arbetsdag och läsa detta. Hjärta
  • Sunseed

Tuva... Till dig vill jag skicka en stor skopa värme, kärlek och kramar. Jag förstår att det verkligen är jättetufft just nu. Försök må så bra du kan och orkar i dom tuffa tiderna som är. Jag hejar på dig. Och om du behöver prata av dig så vet du vart jag finns. Det är bara att maila. Hjärta

• Sunseed
    Mamma gås skrev 2012-05-05 20:58:30 följande:
    Å gick de bra idag? Tänkte på resan å så Solig
    Nä, vet du vad. Inte en op-tid inom synhåll så till veckan ska jag försöka komma ihåg att ringa. Det är bara det att det är svårt att komma ihåg telefontiderna för efter omorganisationen har jag fått nästan dubbelt så många personer att koordinera på jobbet.. så det är som... lite hektiskt. Skrattande Jag kommer på allting försent, som att moppen behöver få en tid till service... mmm, det kommer jag på varje kväll vid 21 och på sin höjd en lördag vid 20. Det fungerar sådär just nu eftersom jag har upptäckt att hela världen är inte öppen just dom tider som JAG Vill höra av mig. 

Men resan idag gick jättebra. Jag har avverkat 13 timmar och är ganska trött, men sitter och slappar lite i soffan och försöker varva ner. Så synd att jag aldrig hinner säga hej när jag är nere. Det är alltid fullspäckat schema. Ska för övrigt troligtvis ner igen någon dag i veckan eftersom jag jobbar med 3 personer från Örebro också från och med nu.  
  • Sunseed
    Lillstoran skrev 2012-05-05 21:03:34 följande:
    Jobbar du på lördag och så länge? Själv har vi varit o köpt trädgårdssaker och grejat i trädgården hela dagen. Hört något från hysteroskopin ännu? Har gjort det så det är bara att fråga om det är något du undrar.
    Det var en inspirationsdag med jobbet och andra organisationer. Så normalt sett jobbar jag inte så länge och inte på helgerna. Skrattande
  • Sunseed
    Lillstoran skrev 2012-05-05 21:08:14 följande:
    Ni som har plussat i tråden och det funnits kvar på testdagen, NÄR skedde detta? Dvs. Vilken dag tidigast efter återföringen? Finns det någon som har plussat men gjort det EFTER testdagen?
    Ja... Min väninnas syster är IVF-are. Dom misslyckades sex insättningar. Sjunde insättningen fick hon minus på en torsdag. På lördagen var hon hos min väninna men var väldigt trött så min väninna (flerbarnsmamma) tyckte att hon skulle ta och testa igen. På tisdagen testade hon plus och sedan fick hon en son. 
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?