• Zinfandel

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

För er som är under 40 så har Danmark även börjat med en ny lågstimuleringvariant, här kommer fritt översatt:

Japanska modellen / lågstimulering IVF

På senare tid har det varit mycket fokus på låga stimuleringsprotokoll för att förbättra äggkvalitet och skydda patienter mot alltför mycket medicin och risken för överstimulering.

Likaså är det en önskan att minska läkemedelskostnaderna och ändå behålla en god chans att bli gravid.

Vi har, i samarbete med ISMAAR-organisationen utarbetat en varsam behandling med principen att vi bara kommer att ha några äggblåsor men bibehålla en god graviditetschanser.

Behandlingen kallas också japanska modellen, där vi använder tabletter i form av tamoxifen eller klomifen i kombination med en låg dos FSH.

Graviditetsraten för dessa patienter var 31% per påbörjad behandling.

15 000 DDK!

• Zinfandel
    callimero skrev 2011-06-30 11:38:21 följande:
    Zinfandel jag läste om det också och tycker det var intressant då jag länge funderat på om inte alla höga doser + blåsorna i mitt fall då växer väldigt snabbt bör påverka kvaliteten. Nej då, har läkarna svarat. Synd man ska vara under 40. Men det är lite med dessa funderingar i bagaget jag funderat på att testa insemination vid min höga ålder. För jag har aldrig försökt bli gravid med mina ägg au naturell med en fertil man.
    Ja, jag har funderat exakt likadant och är inte det minsta glad för alla tunga hormonbehandlingar som man inte har forskat vidare på långsiktiga konsekvenser på varken mor eller barn. Jag har ju 3 månader till 40 haha Glad
  • Zinfandel

Slemmis: hååååll ut!!

Ego: jaha, då har jag varit hos min gamla gyn. Men vad är det med gyn, varför är det så svårt att prata med dem, alltså föra en normal dialog..?! Eller är det bara jag som har otur med dem jag stöter på? Ja, alltså inte stöter på utan stöter på Skrattande Men, han tog iaf bakteriell vaginos och andra mysko grejor man kan ha därinne Oskyldig och så ska jag få remiss till kontraströntgen av äggledarna... Jag har ju bara hört värstinghistorier om spolning, so gimme, tell me.... Ni som gjort det, hur jävligt är det..?!? 

• Zinfandel

Ja, jag fortsätter på min uteslutningslista... Nu behövs ju inte äggledarna för IVF men det är ju bra om simmarna kan hitta fram vid hemmaförsöken Tungan ute så nu ska det spolas så man vet att det inte är nåt stopp på vägen!!

Haha bakvägen ut, det lät ju hur kul som helst, snacka om att man får kuliga bilder framför sig Skrattande

Njae, han är inte så sexig Mr Gyn Flört å hade han varit det så vete fasen Drömmer Jag skulle få svar på proverna inom en vecka och remissen till röntgen skulle nog också gå ganska fort, spådde han.

• Zinfandel
    callimero skrev 2011-06-30 16:28:14 följande:
    Snösport skrev 2011-06-30 16:20:26 följande:
    Håller med!!
    Ja, eller så är jag helknäpp som tror jag har en chans med egna ägg. Oskyldig
    Nähä, det är rätt tänkt Hjärta
  • Zinfandel
    Snösport skrev 2011-06-30 21:01:14 följande:

slemmis: bubbelvatten, ramlösa eller sådant man blandar ehmma mm  dvs läsk eller bubblor gör att kroppen förbränner sämre. Vet inte var jag läst det men det var så och har trott det ett bra tag...då är det ju sanning!"!

Men var har du nu fått det ifrån Flört Tvärtom är det betydligt bättre än köpevatten!!
  • Zinfandel

Slemmis: drick du din cider eller blanda vin med vad du vill eller drick det rent, ha en underbar födelsedagsfest Tungan uteKyss

• Zinfandel
    Snösport skrev 2011-06-30 22:09:08 följande:
    Håller med om slaggprodukter snacket   
    Oj, zin nu har vi inte samma uppfattning för första gången ,,hui,hi,hi,hi! tränat mycket och varit på föreläsningar endel och flera har sagt just det också och läst det så det tror jag ändå...sedan har ju jag könslig mage så det är ju mer särför som jag kan tycka bubbelvatten blir jobbigt i tarmarna.
    Haha ja, men man måste sätta det i relation till annat och utgå från kvantitet, man kan tyvärr inte bara avfärda det så utan vidare som många tyvärr gör.
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?