IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?
Fjällsippan skrev 2011-05-09 19:30:42 följande:
Wow, Fruttan, 12 ägg!! Grattis !Själv fick jag ta första Orgalutranen för någon timme sedan. Hemortsläkaren ringde och mitt E2-värde är redan på 2600, så nu får vi sakta in lite grann så att inte jag får egen ÄL-signal. Jag fortsätter dock med samma dos Puregon. VUL igen redan på onsdag.
Turlid: Trist med din inkompetenta husläkare, hoppas att Duraferonen och de nya proverna leder till något bra i alla fall, Vad gäller tankarna om "vår" klinik så har jag redan gjort en vända i Falun, och har en son därifrån. Men eftersom aldrig blastisarna tycks fastna i mig så tror jag att CvL passar mig rätt bra ändå. Men jag tycker det är oetiskt av kliniken att slänga embryon som kanske hade kunnat bli något av några dagar senare. Förr, när vi gjorde försök i Huddinge, så fick man frågan om man ville lämna embryon som de bedömde som oanvändbara (på dag 2 eftersom dom inte heller odlade vidare på den tiden) till stamcellsforskning. Vi sa ja till det. Men det är hemskt att tänka att om tekniken och kompetensen hade funnits så hade det kanske kunnat bli en liten bebis istället.
Oetiskt rätt ord, men samtidigt så är det ju ca 10% av alla äggen som är något att ha. Nu påstår de ändå att jag hade 3 av 14, vilket betyder nästan 20%, resten fär jag bara glömma och hoppas att guldägget av dessa 3 sitter i mig nu. Svårt att tro att alla 3 är guldägg.