• Sunseed

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Zin, Hitcher, Anne. Jag beklagar verkligen. Hjärta

• Sunseed

Maryhe: Blev jätteglad när jag läste den fantastiska vändningen i dina behandlingar framöver. 

• Sunseed

Jag höll på att få hicka när min mens inte kom som planerat dag 24-25 (och nej, jag är inte gravid). Det skulle sinka min hysteroskopi väldigt om den strular nu, för den måste vara borta tills tisdag. IDAG, på dag 27 kom den äntligen. Det var i sista stund kan jag säga. Annars hade jag fått ställa in op. på tisdag.

• Sunseed
    Tuvalina skrev 2012-05-10 18:02:07 följande:
    Här är min plan:
    Börja äta Prasterone (DHEA)
    Äta omega-3
    D-vitamin
    Äta adrekomp som stärker binjurarna (de är nog lite utmattade nu efter två försök)
    akupunktur
    Göra Hsg röntgen och äggledarspolning
    kärlek
    sol
    skratt
    Sjunga
    Få en naturlig menscykel och naturlig ägglossning i sommar
    Det låter som en fantastiskt bra plan. Sommar och sol och skratt kommer göra gott.
  • Sunseed
    Zinfandel skrev 2012-05-10 14:41:21 följande:
    Ja men det funkade ju - nästan!! Nu är jag taggad inför nästa försök SkrattandeSolig
    Jag beundrar din styrka, glädje och beslutsamhet. Det är ju fantastiskt så långt, att du faktiskt KAN bli gravid. Vem vet, det perfekta embryot ligger säkert och väntar på någon helt annat plats just nu.. typ.. frysen. Flört
  • Sunseed
    slemtorsk i din bralla skrev 2012-05-11 09:23:09 följande:
    NUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUU

fick jag mitt svar

hcg i tisdags;631
    Hcg i går; 1384

Nu ska de fundera tills måndag om de vill ta fler tester på mig, eventuellt ett till ultraljud i nästa vecka men jag ska ju till sahlgrenska 28:e för ett VUL så vi kanske skiter i det...

Jag ÄR gravid... hon sa visserligen att det KAn vara missfall trots ökande HCG men hon var också väldigt tveksam till det....så nu är jag glad... och så mår jag ju skitilla vilket också är bra...på ett komiskt sätt haha
    YES!!! Vilket bra besked.
  • Sunseed
    linköping68 skrev 2012-05-11 10:15:22 följande:
    Är fantastiskt glad idag och det "bara" för en dröm!

Drömde faktiskt om er alla! Vi hade ordnat en fest och hyrt en fin festlokal någonstans. Levande musik och supergod mat. Alla vi fanns uppskrivna på gästlista så inga "utomstående" kunde komma in, förbi vakterna vid dörren. Vi hade alla på oss namnskyltar med våra nick och det var så underbart trevlig att träffa er alla. Ni var alla så trevliga och jag fick ansikte på er alla. Vi hade så roligt hela kvällen och natten. ingen ville gå därifrån och avsluta festen. Vaknade med ett leende på läpparna och värme i hela kroppen. Tänk att denna tråd kan lyfta oss, hjälpa oss och stötta oss. Är helt överväldigad idag och kommer använda denna dröm för att ta fram i svåra, motiga stunder.

Kram till er alla!   
    Det låter som en helt fantastiskt skön dröm. Och jag är säker på att känslan stämmer. Att det skulle vara precis så trevligt och glatt och mysigt att träffas med våra namnskyltar på. Stämningen här inne gör gott för själen.
  • Sunseed
    Zinfandel skrev 2012-05-11 13:55:12 följande:
    Åhhhh tack Tant Hjärta Inte vågar jag säga emot dig Skäms Puhhhh, mitt stackars lilla pucko.... Vad ska vi göra med mig. Jag sitter här på skambänken i hörnan med åsneöronen på och lyssnar beundransvärt på er andra Skäms
    Skrattande
  • Sunseed
    Tuvalina skrev 2012-05-11 16:19:46 följande:
    Sunseed, grattis till din tid för hysteroskopi!! Har glömt att säga det!! Kram
    Tack. Hjärta
  • Sunseed
    germany skrev 2012-05-13 17:49:54 följande:

Är det någon som kan ge lite tips på bra boende i Falun?
    Allt är av intresse, dock ej dyra hotell då vi har valt att ej lägga pengar på lyx när vi är där.

Tuvalina - Hoppas du och din käre kan få en fin sommar nu och försöka hitta ny kraft  så att ni är redo igen för nya friska försök i sensommar/höst.

Du är den i tråden som jag bara ömmar så mycket för....låter kanske ytligt, men så är det. Kanske för att er saknad över er fine son och det ni fått gå igenom för inte alltför länge sen får en annan att nästan känna & ana hur det känns för er....

Har en bror som miste sin och sin frus yngsta barn i 7:e månaden (i magen alltså), samtidigt som jag testade minus efter IVF 1. Jag kände mig usel som där & då sörjde vårat förlorade plus, medan dom stod där med en betydligt större sorg....Men jag vet att  var och en har rätt att sörja sitt, vare sig orsaken är mindre eller större än andras. Tänker i allafall mycket på dig (och din man)

Åhhh, Vad jag skriver på! Herregud! Ni måste bli less på mina långa rader här på FL....
    Men nu försvinner jag och kommer inte tillbaka nå mer på ett par dar.

Sköt om er alla!

Nej. Man blir inte det minsta trött.
    Jag instämmer bara i dina fina ord till Tuva...

Boenden ganska centralt i Falun (gångväg 10 minuter till kliniken):
    http://kopparstugan.se/rum-pris/
    http://www.falufangelse.se/priser-boende-konferens-i-falun/

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?