Arg Zinfandel . Igen.
Fick remiss till äggledarröntgen, ringde dit för att boka tid men se, det finns bara 1 läkare som gör det och h*n är på semester så jag missar 2 cykler. September nästa.
Ringde min gyn för att kolla om be om remiss till annat ställe. De hävdade att det är längre väntetid hos de andra så detta är den bästa. När jag ändå pratade med dem så frågade jag efter bakterieproverna man tog förra veckan. Då har de bara tagit klamydia. Det hade jag inte. Jihoo. Så nu vet ni det. Som om vi inte visste det.
Men resten då?! Nä, BV går inte till labbet, det gör man i gynrummet. Nä, säger jag, det räcker inte. Jo, säger sköterskan, det luktar man sig till. Nä, säger jag igen, det är inte alltid man kan lukta & känna sig till. Jo, säger hon, det gör man. Nej säger jag, precis som dålig mat inte behöver lukta. Dessutom, ett litet jävla enkelt prov, ta det om jag ber om det (sa till gynen 2 ggr om det)!! Så alltså inte GBS heller.
Jag var så fruktansvärt ledsen efter att sköterskan slängt på luren i örat på mig, att man ska behöva stånga sig blodig hela tiden för att få gjort vad man vill!! Jag kan betala, om det vore det. Nu får jag börja om, ska leta reda på en ny gyn och denna gången en kvinnlig som kanske fattar den psykologiska biten kring det hela.
Tack, behövde kräka av mig.,....