• Tuvalina

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Lillan15 skrev 2012-08-23 21:27:56 följande:
    Tjena! Prasteron-tjejer. Ni verkar ju inte fått super resultat vid ÄP, eller har jag fatttat helt galet?! Har ni ätit Prasteron även då ni sprutat? Hur länge skall man ta Prasteron egentligen? 
    Jag åt Prasteron när jag gjorde stimuleringen. Nu när jag ruvar har jag slutat på eget bevåg då jag tyckte det kändes som att det blev för mycket medicin.

Jag åt prasterone från 23 maj till ÄP som var den 13 augusti. Det var ungefär det då rek. Bäst vore att ta det tre - fyra månader.

Vad som hände med mig efter prasterone intaget var att min östrogen halt steg och det var positivt! Jag fick ut tre ägg varav två var omogna - det kanske hade blivit bättre om jag sprutat med lägre dos i några dagar till. Det rår kliniken för, för de hade det upplägget denna gång. Så det är svårt att vetat vad prasteronet haft för inverkan annat än just på östrogenhalten!
  • Tuvalina

Hej Vi4!!! Kul att se dig här!

Sunseed, har ju en blog som du kan skriva in här  så kan ju folk följa dig där och se hur det går!

Jag är på ruvardag 9 och ja, jag vet. Jag är hopplös. Har testat i morse och det var neg. Försöker hitta historier där människor testat minus på ruvardag 9 och sen plus men hittar inte så värst många. Känner mig sorgsen. Ska baka lite nu och sen sova. Mycket trött.

Pp08, hur går det för dig?

Hjärta

• Tuvalina
    MissCat skrev 2012-08-26 19:37:47 följande:
    Vill bara skriva till dig Tuvalina och ge dig lite hopp. Jag testade negativt RD11 och mycket svagt RD13 så jag håller mina tummar för dig. Solig
    Tack för hoppingivandet! Ja det finns ju de som gjort det. Så jag får väl hoppas att det är så. Alla test jag tagit visar blankt innan testtiden men efter tiden gått ut är det ett rosa streck när man håller den mot lampan men så är det kanske alltid... ett s.k. tork streck.

Tack till dig också SyskonNu. Ja, det behöver inte alls vara kört.

Hjärta
  • Tuvalina

Gick inte denna gången heller trots prasterone och alla tilläggsmediciner. Nu undrar jag vad jag ska göra för att kunna lyckas...

Ska börja äta Omega-3 igen men vet inte vilken sort jag ska köpa... Såg att de hade jättebilligt sånt på Ö&B, vågar man köpa det?

Hjärta

Är ledsen förstås. Känns som det är något som blivit fel men kanske är det bara att det inte klaffat allt bara... Det var tredje gången nu.

• Tuvalina

I min plan B denna gång ingår också att jag ska börja äta Fertile xx...

Vet någon här var man kan få tag på det billigare? Eller kanske lönar det sig att beställa flera om det är flera som vill köpa det samtidigt...

• Tuvalina

Tack alla!!

Jag har köpt omega-3 nu och ska nog börja med inofolic plus tror jag istället för fertile xx, men Cathy det låter ju jättebra att du fått fina ägg med det. Tänker att jag får välja det ena eller andra...

Cathy, var har du köpt fertile xx? Blir det väldigt dyrt att beställa?

Vi4, köpte pharbio, hittade ganska billiga på vitaminvaruhuset.

Mammagås, visst åt du inofolic Plus? Såg i din pres att ni ska göra UL idag. Lycka till!!

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?