• turlid70

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Inanna Li skrev 2011-05-17 09:07:12 följande:
    Turlid - Grattis igen! Så underbart Solig! Går inte att se ditt bildgalleri ?
    Tack! Vet inte vad jag gör för fel, men kolla en gång till, kanske funkar nu.

Lycka till på VUL i dag!
  • turlid70

Tack för grattis goda vänner! Det har inte landat i mitt huvud än, har fortfarande svårt att tro det är sant. Kommer naturligtvis testa igen på torsdag, lördag osv, men inte i smyg längre.

• turlid70
    Inanna Li skrev 2011-05-17 11:11:53 följande:
    Nu är jag tillbaks från VUL på sprutdag 6. Det blev ett hyfsat resultat med tio mätbara jämnstora blåsor. Jag får ju inte glömma att jag snart är 43 Rynkar på näsan! Dåligt dock att hon upptäckte en cysta på 22 mm i ena äggstocken men den kommer punkteras i samband med ÄP. Nytt  VUL  på fredag morgon och kanske ÄP på måndag eller tisdag i nästa vecka.
    Inanna, grattis! Lovande resultat på VUL med tanke på omständigheter. Bra jobba som 40 plussareSkrattande! Hoppas blåsorna växet till sig och blir fler lagom till ÄP och så hoppas så innerligt att inget alvarligt med cysta, den kanske är borta på fredag om vi alla håller tummarna, det gör jag i alla fall alltid för dig.

Sa läkaren något om den påverkar behandlingen och på vilket sätt då?
  • turlid70
    Fjällsippan skrev 2011-05-17 11:40:48 följande:
    Turlid: åh vad underbart härligt, fantastiskt och roligt! Supermegagrattis!!!

Inanna: grattis till fint VUL . Tråkigt med cysta, men skönt att man kan ta hand om den på ÄP. Du är ju fortfarande ung, jag fyller 43 om 2 veckor .
    Då önskar jag dig inget annat än ett utslag på teststicka till present Flört!
  • turlid70
    Fahlvik skrev 2011-05-17 14:38:42 följande:
    Turlid: Som vi har väntat, stort grattis! Tungan ute
    Tack kära vän!
    mamman0301 skrev 2011-05-17 14:52:14 följande:
    Grattis Turlid{#emotions_dlg.flower}

En liten fråga tjejer, hur har ni gjort, har ni betalat för ett försök i taget eller har ni tagit ett sånt där paket med 3 försök??
    Jag vet inte hur jag ska göra men det börjar dra i hop sig nu, ska på samtal på måndag.
    Tack så mycket! Jag ville köpa tre försök fick inte det (40+) och blev gravid på första. Kliniken förlorar inte jag, köper man tre pack inga pengar tillbaka om det blir barn direkt.
  • turlid70
    Enya70 skrev 2011-05-17 15:23:55 följande:
    Turlid!!!! Fantastiskt otroligt kul! Det är din tur nu. Tjohooooo vilken bra dag Hjärta.
    Du är Gravid!
    Tack Skrattande! Så mycket grattis är alldeles rörd.
  • turlid70
    kattenizze skrev 2011-05-17 15:37:16 följande:
    Turlid. Grattis igen, jag visste det, har aldrig hört talas om att ovitrellen skulle spöka så. satte ni in ett eller två, så du kan joina mig i tvillingklubben?

Inanna: Vaddå 10 blåsor! Jag är några år yngre än dig men jag hade varit glad över det resultatet!! Du är nog fertil tills 55...!
    Idag har jag sett två små hjärtan picka så fint så fint. Det är en tjock skiljevägg emellan, och det är ju bra tydligen. Fortfarande HELT overkligt, men nu har vi ju sett ett litet huvud etc. Mycket märklig känsla men oj vad underbar. Hoppas alla får uppleva den! Nu är det nästa svåra grej att avgöra, fostervattensprov eller inte....
    Tackar för det! Grattis till dig med! Så underbart att se två hjärtan ticka och vad jag längtar dit också. Vilken vecka är du i nu?
  • turlid70
    kattenizze skrev 2011-05-17 21:41:59 följande:
    Turlid: jag är i vecka 8. Men satte ni in ett eller två? Har för mig att det var två?
    Fruttan: Jag hade lite feber faktiskt runt din ruvardag, var hos läk i ett annat ärende, men det gick över tils dagen därpå. Läk förklarade det med att immunförsvaret reagerade på graviditeten vilket jag redan räknat ut. Så det låter toppen!
    Nej vi valde ett och jag genast saknade den andra och beklagade mig att vi inte valde två. Det kanske var smart drag ändå och Zinfandel har rätt som vanligt ;)))
  • turlid70

Enya, stor lycka till på ÄP imorgon!

Fjällis, lycka till du med på ET imorgon!

Kommer tänka på er tjejer och hålla mina tummar, tår, armar och ben fär det bästa för er.

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?