• Sunseed

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Vi 4 skrev 2012-05-22 13:46:59 följande:
    Nu testade jag iaf, lite tidigt kanske med RD11, och hade kissat rätt nyligen, men det var verkligen hur blankt som helst, så nu vet jag att det inte funkade denna gång. Kommer förstås ändå testa som rekommenderat på TD. Just nu känns det mest som att jag bara konstaterat det jag redan visste.
    Skit vad tråkigt. Vad ledsen jag blir.. 
  • Sunseed
    Victoria71 skrev 2012-05-22 14:21:18 följande:
    Sunseed: så skönt att du rett ut detta nu. Nu blir det säkert bra.

Vi4: jag är hemskt ledsen för din skull. Det känns så futtigt att skriva, i en tråd med 23 000 inlägg och jag vet inte hur många beklaganden av den här typen, blir det lätt att det låter som klyschor. Men jag tror vi alla vet hur det känns och menar väl, och att vi verkligen känner med dig.

Jag har inte hört talas om någon som gjort en full IVF direkt efter ett misslyckande, men att jag inte hört talas om det behöver inte betyda så mycket. Men om du måste vänta till augusti med färskförsök men hinna köra en frysis nu i juni så är det väl en bra idé för att inte tappa tid. Varför ska du tjata dig till Levaxin om dina värden är bra?
    Tack!

Min klinik tycker att man ska vila efter en full IVF, däremot så gick det bra att köra en full IVF direkt efter en FET som blev minus. Jag fick börja spruta på första menstruationen.
  • Sunseed
    Maryhe skrev 2012-05-22 14:47:17 följande:
    Bra att du fått hjälp Sunseed! kan tänka mig att det gjorde ont. Fy! Hoppas nu att det går över snabbt. 
    Tack. Det kändes ungefär som att det satt en stor boll i höjd med livmoder/urinblåsa och skar till när jag gick. Skrattande Nu är jag mest glad över att jag får penicillin, eftersom det känns som en bra grej för mig i det här sammanhanget. Jag ska visserligen på hela TRE fester närmaste dagarna, men får hålla mig nykter. Det går väl bra det med. Man kan tydligen få antabusliknande känsla av mer än ett glas vin när man äter Flagyl. Så.. Det blir grillfest med Clausthaler med jobbet imorgon (alkoholfri öl). 
  • Sunseed
    Zinfandel skrev 2012-05-22 16:25:08 följande:
    Sunseed: ja, du kan köpa vagitorier mot svamp när du ändå är igång och Icas parfymfria tvättlappar för bebisar är utmärkta att tvätta sig med i pirrilurran  Flört 

Fjällis: hoho, är du här, saknar dig som vanligt!! 
    Tusen tack. Nu ska pirrilurran får sig en omgång närmaste veckan! 
  • Sunseed
    Victoria71 skrev 2012-05-22 17:09:03 följande:
    Fattar - jättefint tycker jag! Aldrig hört det!
    Ja, det var verkligen fint!
  • Sunseed
    Mamma gås skrev 2012-05-22 19:33:30 följande:
    Tack Anne för informationen. Misstänke att dom gjorde det oxå men jag har en liiiite stelbent hemgyn.. Tungan ute
    Jag har i alla fall fått ET på en söndag. Ibland rycker dom in på helgerna, så har jag också förstått det. Solig
  • Sunseed
    Nu Syskon skrev 2012-05-23 06:57:09 följande:
    SUnseed passa på att kör Ludmillas efterbehandling när du kört din antibiotika kur.
    Sent svar här... Har varit på konferens i två dagar. Skrattande
    Jajamen. Jag kommer att köra efterbehandling med Pevaryl och sedan Ovesterin och Lactal varannan dag i två veckor. Helt perfekt ju, och bra timing att jag fick så mycket penicillin.
  • Sunseed
    Lillstoran skrev 2012-05-25 13:09:28 följande:
    Så nu är blodproven klara och jag är konstaterat GRAVID!! Ultraljud om drygt 2 veckor.

Så nu är jag gravid igen, det var mindre än 1 år sedan sist. HjärtaHjärta
    Grattis!!
  • Sunseed

Förlåt. Jag hinner inte alls med att läsa så många sidor tillbaka. Det är lite stressigt i livet just nu. Men ett varmt grattis till er som lyckas och som får se pickande hjärtan (slemtorsk). Ni andra som kämpar och sliter, vi får försöka vara starka tillsammans. Det är en tung resa, men man får samla krafter och försöka se om man orkar igen. 

Jag vill bara önska er en jättefin helg innan jag ger mig av på nya äventyr. Som sagt.. Hektiskt. Solig 

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?