• Fjällsippan

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Lenafena: jättegrattis{#emotions_dlg.flower}! Det är alltid lika fantastiskt att få höra om någon som lyckas på egen hand!

Snösport: vilken helvändning; grattis till passionen och kärlekenHjärta. Det låter helt underbart! Hoppas att du hänger kvar i tråden ändå och ventilerar hemmaförsöken med oss; det skulle bli tomt utan dig.  

Fruttan: grattis till rivstarten! Vad skönt att vara på g - hur har det gått idag på VUL?
  • Fjällsippan

Ego; det blir varken hackat eller malet för oss den här månaden. CD 10 idag och glad gubbe; blir dock inget FET den här månaden. Och med hemmaförsöken blir det också svårt; mannen och jag träffas för vid 1 inatt...och då har nog ägget hunnit springa allt för långt. Fy, känner mig ganska besviken. 

• Fjällsippan
    Zinfandel skrev 2011-08-08 14:18:38 följande:
    Nädu, så bråttom har nog inte ägget så misströsta inte!! Kör på Tungan ute
    callimero skrev 2011-08-08 14:21:13 följande:
    Håller med Zinfandel, det ligger nog och väntar i äggledaren tills i natt!
    Ska du ha lite Inofolic medans du väntar? Glad
    Vi får väl hoppas på det. Nu ångrar jag att jag inte "tog mannen i kragen" igår kväll för jag kände att ÄL var på g. Det tjångade till ordentligt på ena sidan vid 23-tiden; tror att ägget sköts iväg redan igår...och positivt ÄL-test först imorse vid 7.

kalimero: hoppas att vi kan träffas imorgon och fixa med Inofolicen. Hur mår du av den? 
  • Fjällsippan
    Enya70 skrev 2011-08-08 14:44:30 följande:
    Fjällis, hur går det för dig? Har du kört igång med nytt IVF försök?

EGO: Det första försöket med Pergo efter Sundsvallskuren tog sig tyvärr inte så nu är det nytt IVF som gäller...
    Jag har sprayat i två veckor imorgon och har tid hos min läkare i Solna imorgon eftermiddag. Få se om det blir en veckas sprayande till eller om jag kan börja med Gonal-F imorgon kväll...
    Jag försöker få till ett hemmaförsök den här månaden. Vi funderar antingen på att göra FET eller ett fullförsök nästa månad. Men vi har inte kommit fram till något - plånböckerna är hopplöst tomma.

Spännande att du redan har kört igång! Lycka till på VUL imorgon, hoppas att du slipper mer sprayande. 
  • Fjällsippan
    Hönan skrev 2011-08-08 23:16:20 följande:
    Hallå allihopa o grattis Lenafena!!!! Ringde t Örebro idag om att jag blöder mitt i sprayningen vilket de ansåg vara ovanligt... De tyckte vi skulle ha is i magen o göra blodprov som planerat nästa måndag o då får vi svar om jag är nedreglerad el ej.... Orkar inte att det går åt fanders en gång till... Innan man ens fått embryo insatt... :(
    Frågade du om varför du ska börja med sprayen på dag 1? Vilken spray har du och hur stor dos? Hur ser din behandlingsplan ut den är gången? Hoppas att allt ser fint ut på måndag!
  • Fjällsippan

Hoppar tillbaka till Sänghalmsligan.

***VÄNTAR PÅ NYTT FÖRSÖK***

Mimmsann72, 39 år, IVF/ICSI 3 i höst
    Hönan 38 snart 39 år, Stockholm ICSI 3 i höst
    Fruttan, 37 år, Stockholm, IVF Sophiahemmet. (Syskonförsök 3)
    Mia, 42 år,  IVF2/FET 1 i augusti/september 
    Mammagås, 38 år, 3 IVF:er. Bor i Örebro, gör IVF på CvL, FET 1 i sep
    Snösport, 42 år, sista försöket i höst Falun , bor i Luleå.
    Syskon Nu, 41 år, IVF Kliniken Sthm, 5e och troligen sista Syskonförsöket i Aug. Sparar en eskimå till sen.
    mamman0301 39 år IVF Cura Malmö IVF 2 börjar med sprutor ca 15 aug
    Inanna 42 år, 3 ICSI och 2 FET, MA i oktober 2010 och juni 2011. Kanske nytt försök i augusti!
    Skytten, 39, Stockholm, IVF1 i augusti 
    Maryhe 42 år, Pozzolo Formigaro Italien, IVF1 på Centro Promea Turin augusti.
    Zinfandel, 39 år i Skåne, 3 ET & 2:a FET i sept

***SÄNGHALMSLIGAN***
    Fjällsippan, 43 år, Stockholm, syskonförsök nr 6 på CvL, ÄL 8/8, BIM 24/8 
    Lenafena, 41, Åmål, IVF1 Carlanderska maj 2011. ÄL 2/7, BIM 17/7
    Enya70, 40 år Uppsala, BIM 1/7
    pralinen.jessica, 38 är, 2 ET, sätter in 2 eskimåer i aug ÄL 30/6
    Boe, född 72, Stockholm, syskonförsök 2, FET CvL, sept 2011
    Slemtorsk i din bralla, född 73, Västra Götaland, halvsyskonförsök (får man väl kalla det) IVF i höst

***FET***

***SPRAYAR***

***SPRUTAR***       
    buzanss 39 år Fertilitetetskliniken IVF 1 sprutstart 26/5                     

***ÄP/ET***

***RUVARE OCH TESTDAG***
    Thuleslapper, 38 år, IVF 3, USÖ/ Gripen ET 9/6 TD 24/6

***GRAVIDA***
    dallas, 37 år(38 i maj),syskonförsök 1 ,Carlanderska, bor ca 25km söder om Gbg
    Kattenizze, 38 år, korta metoden, BF 26/12
    Chichisita, 40 år, bor i Guatemala, IVF 2, korta metoden, BF 29/12
    Spears 42 IVF 3 korta metoden , TD 13/5, BF 14/1
    Turlid, 40 år, bor i Norrtälje, IVF2 på CvL, TD 24/5, BF27/1
    No Ka Oi, 39 år, Göteborg, Carlanderska, FET, BF slutet av jan.
    Min Tur, snart 38 år, Halmstad, (3st ICSI + 1 FET , 1 MA 06-07,annat förhållande) 1:a IVF BF 30 jan
    Lumix, 40 år, BF mars 2012

***FÖDDA***

Oceanney, IVF/ICSI nr1, dotter född 27/2 2011
    Fahlvik, 40 år, syskonförsök IVF nr1, son född 17/7 2011, bor i Göteborg

***Övrigt***
    Linköping68: 42 år , hemmaförsök för tillfälltet
    pp08, 40, hemmaförsök, kanske ny IVF(nr6) till våren
    Sushikatten 42, hemmaförsök ett tag framöver 
    Myrslok69, 41 år, avbrutet ivf vid vul = hemmaförsök!
    Hispan 39 år, hemmaförsök till i höst.
    Betty Boop, 38 år, 3:e PGD-försöket på Huddinge sjukhus.
    Hoppaspåenliten: 38år Invätar IVF i februari, bor i skåne.
    Glenda Glad, 40 år, Malmö, Syskonförsök nr1(IVF2), spraystart 4/3
    Mary73: 37 år Syskonförsök IVF 2
    Eviglängtan, 39 år Skåne, (IVF3, syskon). Troligtvis i april
    Riita, 40 år Uppsala, IVF1, FET2
    Rowanda, 40 år (född -70) syskonförsök nr 1 Falun maj 2011. Hemmaförsök sommaren 2011.

• Fjällsippan
    pralinen jessica skrev 2011-08-09 09:57:51 följande:
    Halloj tjejer!!!
    Jag blir inte klok på min kropp, köpte en fertilitetsmonitor för att jag skulle bli hundra på
    när jag hade ägglossning. Juni - ingen ägglossning, juli - ingen ägglossning och nu när jag passerade
    dag 14 i denna cykeln var jag säker på att jag inte kunde få någon ägglossning. Jag kontaktade SU och
    förklarade att det planerade FET i vecka 33 var helt kört eftersom ÄL inte dyker upp, läkaren skrev ut massa
    medeciner som jag var och hämtade ut igår - Gissa vem som har ÄL IDAG??!
    Ringde upp SU idag igen, nu blir det FET på fredag!!! Då får vi tillbaka 2 eskimåer (om dom klarar upptiningen)...
    Snacka om berg och dalbana...
    Härligt att ÄL dök upp - men typiskt att den gör det när man minst anar det! Stort lycka till på FET på fredag.
  • Fjällsippan
    slemtorsk i din bralla skrev 2011-08-09 15:46:57 följande:
    Hej hopp...spolats och allt såg jättebra ut. Fin jämn passage och inga problem alls. Hon såg dessutom o visade ett fint moget ägg i vänster äggstick som nog släpper vilken dag som helst så nu väntar vi på mannens kallelse till hans lilla operation.
    Vad skönt att allt gick så bra - har tänkt på dig idag och hållt tummarna.
  • Fjällsippan
    Hönan skrev 2011-08-09 14:41:47 följande:
    Hej Fjällsippan : Tar spray dag 1 då jag har regelbunden mens har ingen aning om varför jag ej gjorde så förra gången dock. Det är Synarela 200mikrogram, 2 ggr dagligen i båda näsborrarna. På måndag är det blodprov som jag ska lägga på posten o sen skickar de provet på analys o jag får svar på onsdag om jag ska börja m Menopur. Sen ska jag på VUL när de säger till veckan efter tror jag.Jag ska ta 450 som dos till att börja med då jag tidigare haft lägre o alltid fått öka dosen. Just nu blöder jag sen i söndags o det känns inte alls bra :(
    Jag tänkte på att blödningen som kommer när man börjar på cykeldag 21 kan vara väldigt ihållig; vissa blöder till och med lite grann när de börjar med sprutorna (har hänt mig någon gång), och det är helt ok enligt min läkare. Så länge blodprovet är ok. Och jag undrar egentligen hur stor skillnad det är "blödningsmässigt" när man börjar på cykeldag 1 och 21. Hur det än är så hoppas jag att allt ser bra ut på kontrollen. 
  • Fjällsippan
    callimero skrev 2011-08-10 09:41:53 följande:
    Usch, jag har jättejobbigt hemma med förhållandet. Hoppas inte den stressen drar ner mina små chanser att lyckas.
    Vad tungt att processa förhållandet mitt uppe i behandlingen . Våra svackor inträfffar också allt som oftast när vi är mitt uppe i behandlingar. Om du har mycket nu så kan vi träffas en annan dag; jag kommer ändå att avvakta med att börja med Ino till jag vet hur det funkar att ta dem i lutealfasen. 
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?