• Enya70

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

AnnaLinn skrev 2011-10-02 19:53:21 följande:
    Hej tjejer!

Själv så är jag inne i v.5+4 och idag har jag börjat blöda, ljusrött, rikligt också... lite molsmärtor... Nån här som har erfarenhet av detta? .Känns lite jobbigt.

Så roligt att höra mammagås!!! Nu hoppa vi på att det blir starkare och starkareGlad
    Nej inget blod för dig! Jag vet att tex Kelsson också blödde en del i tidig graviditet och det var ingen fara Men de säger ju att man bör kolla om man blöder och har molvärk. Om du får mer ont eller blir väldigt orolig så kan du alltid åka in på gynakuten så gör det ett VUL och kollar om allt är som det ska.

Kramar! Hjärta
  • Enya70
    Mia69 skrev 2011-10-02 17:47:09 följande:
    Ruvningsrapport: känner ingenting! Får inte ens graviditetssymptom av progesteron utan blir bara bubblig och dålig i magen. På fredag testar jag och är det negativt då slutar jag med progesteronet för att slippa lite övervikt och inte strula till min menscykel allt för mycket.
    Jag håller tummarna för dig trots att du inte känner något! Det är många som plussat som inte känt något. 
    Kramar {#emotions_dlg.flower}
  • Enya70
    underverket 06 skrev 2011-10-03 09:14:27 följande:
    Ni som kollat er för bakeriell vaginos, hur ni bara ringt Gyn o sagt at ni vill kolla om ni har det? Jag menar vad ska man säga om man inte har några symton? Jag har ju inga flytningar eller så, men vill ju gärna kolla innan nästa IVF. Hur lång tid tar behandlingen? Den måste väl bara avslutat innan man börjar spruta. Det gör jag om ca 30 dagar tror jag.
    Om du tror du behöver pusha lite för att få ta provet överhuvudtaget så kan du ju alltid säga att det svider. Det kan dom ju inte "se"...
    Jag fick ju behandlingen hos Ludmila men vet att jag frågade min vanliga gyn om bakteriell vaginos innan jag var till Ludmila och min gyn sa då bara att nej det behöver vi inte ta för jag skulle märkt om du hade det. Pyttsan!
    Ludmila såg ju i mikroskop att det var bakteriell vaginos. En mild variant men ändå.

Så jag skulle drämma i med att det svider och är jobbigt om jag var du Glad
  • Enya70
    Mamma gås skrev 2011-10-03 11:57:55 följande:
    Har bara hoppat in snabbt nu å inte hunnit läst vad som skrivits tidigare idag å igår.. Men i morse fick jag missfärgat på pappret (inget blod)... Har mensvärk/molvärk å känner att jag nästan tappat hoppet, så nu tog jag ett gravtest igen och det visade fortfarande positivt. Vet varken ut el in.. Visst de e ju bara å vänta å se.. MEN det är lättare sagt än gjort Tungan ute  Med tanke på förra MA så tänker jag ju tidigt missfall men det behöver det j inte alls vara. 
    Plus på stickan är det iaf ingen tvekan om så läget nu är mer om det ska stanna kvar eller gå till missfall.

Inanna - Det låter ju superbra att mensen inte kommit än!!! 
    Hoppas det inte är någon fara. Jag fick en liten lätt ljusröd blödning på RD10, runt BIM och plussade sedan på RD14. Det är ju trots allt vanligt att man får en liten blödning runt tiden då man skulle fått mens.
    Jag tror på dig och håller tummarna att det håller i sig! Hjärta
  • Enya70

Inanna - hur har du det ikväll. Hoppas så att det ska gå vägen nu för dig!

• Enya70
    Victoria71 skrev 2011-10-04 09:07:56 följande:
    Helt rätt, RD 10 borde det vara, vilken koll du har. Huvvaaa! I övermorgon är det två veckor sedan ÄP och idag CD 29 ... VADSOMHELST kan ju hända NÄRSOMHELST! 
    Men det ska inte hända någonting förutom att du ska plussa! Solig
  • Enya70
    pralinen jessica skrev 2011-10-04 13:21:42 följande:
    Halloj tjejer!!!

Har precis pratat med SU, får äntligen börja spruta på torsdag efter 3 veckors spray.
    Känns så skönt att få komma igång igen! Var på SU i onsdags och gjorde ultraljud pga
    att min mens inte kommit och att jag hade ont i magen. På väg dit kom mensen och ultaljudet
    visade att smärtan antagligen beror på att jag har så många äggblåsor i vänstra äggstocken,
    snacka om lyxproblem i ivf-svängen...

Grattis till er som +-at och till alla nya ruvare!!!

Ha en fin dag töser!!! Kram Jessica
    Grattis till sprutstart Jessica!
  • Enya70
    Mia69 skrev 2011-10-04 19:25:55 följande:
    Och jag är på RD 9 (om man konverterar mig till 2-dagars)Glad. Jaa, nu börjar det närma sig...
    Det börjar bli rejält spännande nu! Hoppas, hoppas!
  • Enya70
    mamman030 skrev 2011-10-04 21:24:33 följande:
    Hejsan, jösses vad mycket det skrivs härinneGlad härligtSolig
    Jag hoppas verkligen att det kommer en hel drös med plus nu!!

Lite ego: Var på återbesök på gyn idag, fortfarande finns det en ca 2,5 cm stor blåsa som sitter väldig nära högra äggledaren, men nu vet dom inte om der är en cysta och att allt från graviditen har kommit ut av sig själg. Hcg hade sjunkit från ca 1100 i fredags till ca 500 idag. Tillbaka o ta nytt blodprov imorgon och nytt vul på torsdag. Åh vad jag hoppas att att allt kan vara borta snart så man kan börja fundera på hur man ska gå vidare.
    Hoppas verkligen du kan gå vidare så snart som möjligt. Kramar Hjärta
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?