• Fahlvik

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Turlid: Då önskar jag dig illamående i julklapp, delar gärna med mig Flört

• Fahlvik

Betty Boop: Där upplevde du just min mardröm... Är i vecka 9 och vågar inte glädja mig riktigt, det kan sluta hur som helst. Skickar varma kramar till er!

• Fahlvik

Turlid: Instämmer med föregående talare! Heja Lillplutten!

Jag ska på mvc-inskrivning på tisdag. Är inte enbart förväntansfull, kan ju vara nå´t som är fel också. Andas nog inte ut förrän efter KUB och när v.12 passerat, om ens då. Vill verkligen inte gå igenom allt igen...

• Fahlvik
    turlid70 skrev 2010-12-17 20:15:45 följande:
    Tack!
    Men det ska inte vara något fel, det håller vi tummarna stenhård för, och v12 måste ju vara snart  för dig eller. Vilken vecka gör man KUB?
    Jag mår ju illa som vanligt så jag hoppas du har rätt. Kommer in i vecka 10 på måndag och en del av KUB (blodprovet?) bör man göra från v.10 och resten innan vecka 13. Jag får remiss från mvc (i så fall) på tisdag men hur länge jag måste vänta vet jag inte.
    Vet inte hur vi reagerar på ett sämre KUB-värde och jag hoppas att vi inte behöver ta ställning, är ju så svårt...

Var det BIM idag? Håller alla fingrar, inte bara tummar!
  • Fahlvik
    pp08 skrev 2010-12-21 11:37:41 följande:
    Blodprovet inför KUB kan du oftast göra där och när du vill (efter v.10) och helst 1 vecka innan KUB -UL så att resultatet finns tillgänglig. Har du gjort blodprovet för nära inpå UL får du vänta ett tag på resultatet och det är inte att rekommendera. Hoppas allt ser bra ut!!
    Tack pp08!
    Var på inskrivning idag och det fanns faktiskt ett pyre med tickande hjärta därinne! Vilken lättnad.

Alla prover och inskrivningsfrågor tog över en timma och till slut började jag tveka om det ens skulle bli något ultraljud! Det är ju en privat MVC (för den låg nära jobbet) men hon sa att det kan vi få, om vi vill!!? OM vi vill, tänkte jag, det är därför jag är här, hi, hi...
    Det tog blodprov inför KUB men jag ska vänta på remiss till Östra för att få ultraljudet där. Hoppas det blir inom rimlig tid.
  • Fahlvik
    turlid70 skrev 2010-12-20 21:30:35 följande:
    Okej, tack! Jag har också jobbat som en idiot och skulle bevisa till hela världen hur duktig jag var, men ingen har sagt till mig tack för din insats och tack för att du levererat i tid, trots det fick jag löneförhöjning över 1 % mindre än vad facket hade förhandlat. Hade tänkt att gå ner i arbetstid annars och då redan 10% sänkning av arbetstid skulle ge mindre i lön än den lön jag får på nya stället, men jag behöver inte gå ner i arbetstid för att jag får 6 h  extra fritid per vecka och bara det är ju 15%.
    Sådär hade jag också räknat! Låter väldigt vettigt plus att restiden minskar. Tycker också att tid är värt mer än pengar (om man inte har för ont om pengar förstås).
  • Fahlvik
    turlid70 skrev 2010-12-21 20:25:14 följande:
    Oh, vad roligt att det gick så bra på inskrivningen Fahlvik. Vilken tur att du frågade om ultraljudet och så underbart att allting såg fint-fint ut. Hoppas ni får bra svar KUB, ska ni göra fostervattentest sen också?
    Ja, så otroligt skönt!
    Vill absolut inte göra fostervattensprov! Har gjort det en gång och det finns knappt något värre för en sprutfobiker! Nu har jag ju gått i terapi mot spruträdslan och kan ta sprutor och blodprov (och akupunktur) utan vidare men vet inte om jag klarar den sortens nål än...
    Om KUB visar riskabla värden så får vi bestämma oss utifrån det, tänkte jag. Och om vi ska behålla barnet så spelar fostervattensprovet ingen roll.

Kommer att hänga här på julafton också för att se om det kommer ett positivt inlägg från dig ;o) På juldagen åker vi mot Dalarna, utan dator...
  • Fahlvik
    turlid70 skrev 2010-12-24 08:40:37 följande:
    Det suger, mensen kom i morse. Julafton i repris, hur jag ska kunna vara glad idag när gästerna kommer har jag ingen som helst aning om, men på nåt sätt måste det gå.

Ha det gott och God Jul till er alla!
    Suck, vad trist! Men jag har inte gett upp hoppet om er  Flört. Jag tror din lycka vänder nu när du börjar ett nytt, bättre jobb där du säkert får mer uppskattning än på det gamla. Jag skulle gärna sett minen på "gubbarna" när de får ditt besked, ha, ha! Skrattar bäst som skrattar sist...

Önskar din familj och er alla 40+ God jul! Tomte
  • Fahlvik

Gott nytt år, alla! Här har vi precis "klarat av" förrätten. Har svårt att äta mycket åt gången så ska man beta av en trerätters så får man pausa en timma mellan varje rätt Glad. Är mest illamående på kvällarna så vi stannar hemma (bara familjen) i år och då kan man ju anpassa både mat och mat-tider till en småätande tjockis.
    På måndag kommer vi in i vecka 12 och om en vecka är det dags för KUB -nervöst.
    Hoppas alla får bli föräldrar (igen) nästa år, 2011Skål !!!

• Fahlvik
    sushikatten skrev 2011-01-04 08:42:37 följande:

Fahlvik: hur har det gått?

Menar du KUB? Det är först nu på fredag men jag återkommer oavsett resultat.

Började jobba igår och var illamående hela dagen, hade starka kväljningar så fort jag kom innanför dörren hemma och fick springa till köket och ta en seg rågsmörgås och det hjälpte. Småäter hela tiden men det hjälper inte alltid. Är ändå glad för att jag inte kräkts någon gång än även om det känts nära när kväljningarna sätter igång...
    Idag går det mycket bättre (trots jobb ;o)
    Ja, nu är vi inne i vecka 12 och det känns helt otroligt att man kommit så långt! Kollar lite på vagnar men har inte hittat den perfekta än men det finns ju gott om tid.
    Må gott!
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?