• Zinfandel

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Sushi: Tyvärr så får jag alltid samtliga symtom av proggisarna.... Annorlunda för denna gången är dock att jag varken har värk eller smärtor vilket är en lättnad, en normal ruvning alltså! Idag har jag haft en del "drag" i magen, förutom allt annat, hos mig är det vara att välja & vraka....

• Zinfandel
    sushikatten skrev 2011-01-30 12:22:41 följande:

Zinfandel? hur mår du? Du verkar cool med ruvandet.

Ja, så är det nog faktiskt. Jag gillar denna tiden mest, nu händer det ju förhoppnings något, jag kan inte göra nåt mer än att vänta och jag myser lite i känslan & förhoppningen... Det är ju inte lönt att försöka skynda på det! Jag tycker faktiskt att väntan mellan försöken är värre - det är ju detta man väntar på. Tänkte jag annorlunda så skulle det bli olidligt. Så ja, jag är ganska bekväm även om jag såklart också pendlar mellan hopp & förtvivlan emellanåt men då får man byta fokus Skrattande

pp08, du kan ju också pricka in rätt dag Hjärta
  • Zinfandel

Hej!

Här moxas det också Glad men jag moxar själv hemma innan ruvning och mannen retas, han tycker det är helroligt. Ah det gör såklart jag också, verkligen flum på hög nivå, fasen vad man går på mycket och vågar inte avstå heller haha Flört

Jag promenerar endast under ruvning, det får räcka!

• Zinfandel

På vår klinik finns inget kissförbud - jag kollade särskilt nu senast eftersom jag läst om det här. De svarade bara att jag behöver inte kämpa ur mig de sista dropparna innan jag går in i OP men annars är det lugnt ;) jag blir också kissnödig när jag är nervös så det är skönt att kissa en stund innan!

Mamma Gås: Grattis, vad härligt! Jag har heller aldrig ringt in, de ringer om det skulle vara nåt!

Åh lycka till båda er som ska in imorrn!!  Ska verkligen hålla tummarna och ser fram emot en uppdatering här ;)

• Zinfandel

Underverket: ja, jag önskar så att jag vore i din situation... Men det innebär inte att du inte får känna så! Även om jag äter mindre så får ju inte barnen i Afrika mer. Så självklart får du känna så. Känner inte alls till din historia men eftersom du är här så har ni också tagit er igenom en lång och påfrestande väg. Hoppas på all lycka för dig och din man!

• Zinfandel

Vad underbart om man bara kunde glida längst ner på listan Glad

Inanna: Åhh jag känner så för dig. Jag hoppas verkligen på mina bara att det går vägen denna gången. Ni har ju bättre förutsättningar än många 25-åringar så det är verkligen er tur nu!! Ni ska ta ett skutt ner på listan om sådär 2 veckor Kyss

• Zinfandel

Har också hört talas om DHEA men vet inte mer..?! Får väl ta på mig Sherlock-mössan och ta reda på mer ;)

Det gläder mig oerhört att du reagerade med HOPP inför din väninnas oväntade graviditet istället för bitterhet, jätteskönt att höra och ja, det inger verkligen hopp!! Du gör såå rätt i att ta till dig av hennes energi och att tänka att det kan faktiskt funka trots rysligt taskiga möjligheter!! Skrattande

Ruvningen fortlöper och jag myser Glad Ja, det blir test till helgen men jag hade lugnt kunnat vänta en vecka.... Det är såå märkligt, det är helt emot min personlighet, i vanliga fall är jag extremt "hien" och har så dåligt tålamod men när det gäller detta är så tokfeg och drar gärna lite på det..... Har inga biverkningar kvar nu förutom blandad känsla (alltså inte ont eller värk!) ovanför blygdbenet som pendlar mellan ägglossningskänsla och pirr och drag. Kan vara bra, kan vara biverkning. Den som lever får se ;)

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?