• Inanna Li

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Tänkte på att jag måste nog betala fakturan till min klinik idag. De har lovat mig att jag får pengarna tillbaka om jag mirakulöst skulle vara gravid och det inte blir nån behandling. Nu sitter jag och är lite vidskepligt orolig och tänker att om jag betalar så kanske mensen helt plötsligt kommer Skrattande!

• Inanna Li

Turlid - Håller med dig om att det är slöseri att de inte odlade vidare de andra sju till dag 5.

• Inanna Li
    Zinfandel skrev 2011-05-08 17:05:01 följande:
    Japp, gått längs stranden och affirmerat & visualiserat GladSolig Nån mens än? Hoppas den kommer idag! Eller inte alls såklart Tungan ute När tänker du testa..!? (fråga från värsta vågar-inte-testa till den andra vågar-inte-testaren Flört)
    Härligt att du haft det mysigt utomhus! Själv har jag inte orkat göra så mycket. Testa, vad är det Flört? Jag har haft ont i magen hela dan och nu har jag tokömma bröst. Dessutom är jag förstoppad och känner mig lite febrig (men det kan ju bero på värmen). Sedan årsskiftet har jag inte haft så mycket mensvärk så bara det känns lite märkligt. Det är bara att invänta och se vad som händer. Minns att jag i "min ungdom" (dvs senast förra året) kunde ha mensvärk ett par dar innan blödningarna satte igång så det kanske bara är som förut igen!
  • Inanna Li
    Zinfandel skrev 2011-05-08 17:18:03 följande:
    Asså, jag är ju också kul... Vi ska se Sade i Köpenhamn imorrn och kom just på att jag ska ta Ovitrellen kl 22... Haha, det får bli nånstans mellan Köpenhamn & Malmö på nån halvskum toa Tyst Läste iaf just att den klarar sig upp til +25 så jag kan ta med eländet Skäms Hihi, vilken kass planering.... Skrattande
    Lycka till med detta Skrattande! Men blir det inte mitt under konserten du måste ta den?Hoppas det blir bra i alla fall! Både Sade (älskar henne Hjärta)och din lilla sprutstund! Köpenhamn och sprutor på sunkiga toaletter väcker en del associationer ...
  • Inanna Li
    Enya70 skrev 2011-05-08 17:27:09 följande:
    Bra, att man kan ta med den iaf. Så du ska ta sprutor på halvskumma toaletter i Danmark du ?

Jag kommer inte ihåg var jag hörde om ananas först men såhär står det lite varstans på utländska fertilitetsforum:

Using Pineapple to Assist Implantation: Pineapple contains bromelain. Bromelain is a proteolytic enzyme that breaks up proteins that inhibit embryo implantation. Consuming a whole pineapple (focusing on the core as it has the highest concentration of Bromelain) during a fertility cycle can be beneficial.

For IVF [in vitro fertilization] cycle: one pineapple, divided into 5 portions - consume one portion each day, over five days, beginning on the day of your embryo transfer.

Någon annan som vet något mer om detta?
    Så man ska ladda med ananas efter ET! Det kan ju vara värt att testa! Jag tycker ju att det är väldigt gott i alla fall!
  • Inanna Li
    Zinfandel skrev 2011-05-08 19:30:03 följande:
    Inanna: som det låter på din beskrivning så lär du varken behöva ananas eller vänta till ET........ SkrattandeGravidSoligSkrattande
    Herregud nej, men man kan ju alltid få fantisera Skrattande! Spännande så länge blodet håller sig borta i alla fall! jag tror att jag har BIM idag eller måndag eller tisdag så jag är ju inte ens försenad än ...
  • Inanna Li
    turlid70 skrev 2011-05-08 19:45:47 följande:
    Inanna, vad jag hoppas att din mens inte kommer, håller tummarna allra hårdaste!
    Tack vännen även om mitt hopp inte är så stort! Ät nu massor av ananas så embryot fäster bra Solig!
  • Inanna Li
    Boe skrev 2011-05-09 09:41:02 följande:
    Haha.. ETs kropp är absolut min smak (har inget liknande i halmen men det får duga det med:) ) Dock är han på tok för gammal för mig! Jag gillar lammköttFlört Sambon är 8 år yngre.
    Jag gillar också Stenis kropp! Min sambo som endast är 4 år yngre än jag Tungan ute har också en smal och senig kropp som jag älskar. Muskler, nej tack för mig !
  • Inanna Li

Mia69 - CD 33 idag! Ingen mens för mig än fast jag har ont i magen och ömma bröstvårtor (som jag hade senaste gången jag var gravid). Det kan ju vara PMS förstås. Jag har det inte varje månad men ibland kan det dyka upp såna symptom. Hoppas mensen kommer tidigast imorgon om den nu måste komma! Drömmer fortfarande om ett mirakel! Lycka till själv!

Ja, utomlands och speciellt i USA sätter man in flera embryon. Jag tror t o m att 4 embryon är standard på kvinnor över 41 på många amerikanska kliniker. Det är ju självklart att de har bättre statistik för äldre kvinnor när de gör så. Jag skulle gladeligen sätta in 4 embryon om jag fick då jag ändå tror att bara ett av dessa skulle vara tillräckligt bra för att fästa.

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?