• MissBoring

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Tyckommig, hur går det? Känningar? Testat nått?

• MissBoring

Kvinna72 det va väldigt tråkigt att höra. Jag har bara kört menopur, korta och långa så jag kan inte svara på ev byte. Hur många blåsor hade du haft som va tomma? Tyvärr behöver det ju inte va ägg i alla blåsor.

Hoppas det blir bra samtal med läkaren och att ni hittar en ny väg!

• MissBoring
    Katt12 skrev 2013-01-13 22:39:07 följande:
    Hej MissB, vad kämpigt du har med din IVF, håller tummarna att det ser bättre ut i veckan som kommer! Jag hade samma strul när jag körde långa protokollet under nov-dec och det blev till slut 9 ägg varav 6 befruktades. Tyvärr blev jag inte gravid, men det blev i alla fall ett ok antal ägg trots allt krångel, så hoppet finns. Lycka till!

Tack snälla för hoppet du inger! Sitter nu på vårdcentralen för att få ta nytt blodprov och nu hoppas jag det är mycket bättre. Nu stramar det iaf i äggstockarna så förhoppningsvis har helgens sprutor gjort sitt.
  • MissBoring
    mamman0301 skrev 2013-01-14 07:24:15 följande:
    Stor kram Myran.

Idag kör jag igång med sprutorna. Har höjt dosen på menopur denna gång. 

Lycka till med sprutstarten
  • MissBoring
    Kvinna72 skrev 2013-01-13 22:40:13 följande:
    Jag har för mig att det var fyra tomma blåsor av fem och en var då ett omoget ägg i.

Oj

Okej.. jag det va ju lite ojämt.. vidarebefordra gärna vad läkarna säger om det.
  • MissBoring
    TyckOmMig skrev 2013-01-14 17:46:00 följande:
    Ingen annan än jag som mått skit de sista dagarna av ruvandet?Jag har sådan jäkla huvudvärk och mår små illa av och till.Värst är nog huvudvärken på natten knappt jag vill gå till sängs ikväll då jag vaknar av och till med ett huvud som är tungt som bly.Varför kommer det så sent har ju klarat av Crinonen de första 10 dgr???Tur att det bara är imorgon kvar innan testdagen!

Kan ju va för att du är gravid å inte biverkning någon av crinonen...
  • MissBoring
    Kvinna72 skrev 2013-01-14 18:05:22 följande:
    Hej, pratade med läkaren för en stund sedan och han vill att jag ska ta progrestrone (Lutinus) i totalt 10 dagar för att återställa slemhinnan.

När jag sedan få min nästa mens så drar vi igång med ett nytt ivf försök. Då blir det Menopur igen men lägger då till Gonal-F efter några dagar fattar jag det som.

Gällande mina blåsor och det omogna ägget så kan det ha varit plockat för tidigt men samtidigt så var mitt östergenvärde bra, det gick åt ett håll och sedan blåsor stora och gick åt ett annat håll. Typ så sa han.

MissBoring: Hur går det för dig annars?    

Då förstår jag.

Kul dom gör nått nytt och blandar, har hört flera som fått det och tycker det är bra.

Fint med progesteronet för slemhinnan. Låter som en ny bra plan

Imorgon får jag svar på dagens blodprov. Hoppas det har spurtat!! Vul tyckte jag va ok idag iaf. Hoppas på äp på torsdag eller än hellre på fresag
  • MissBoring
    Kvinna72 skrev 2013-01-14 18:31:43 följande:
    Oj, vad spännande. Går du också i Falun?
    japp!
  • MissBoring
    Hoppas03 skrev 2013-01-14 19:35:10 följande:
    Hej!'

Kan någon av er hjälpa mig. Har någon av er fått avbryta ett planerat Fet pga förhöjt TSH?. Min husläkare ringde för ett par timmar sedan och meddelade att mitt TSH var 3.2. Jag som hade 1.25 i början av november. Vi har ju planerat ett återförande på torsdag och nu vet jag inte om jag får eller vill fullfölja.... blir så stressad av detta!! Någon som vet något eller som kan ge mig något råd. Ska naturligtvis ringa till kliniken i morgon. Kan Pergo störa värdet. Skulle uppskatta om någon hörde av sig,  
    kan tyvärr inte svara på dina frågor, jag har aldrig fått till Fet och inte vet jag om prego kan höja värdet men det tycker jag låter otroligt.  Återkom gärna med vad kliniken säger.
  • MissBoring
    Zinfandel skrev 2013-01-14 22:13:45 följande:
    God idé av läkaren, det gläder mig att någon tar det på allvar! Det stämmer att östrogen höjer värdet så jag höjer min Levaxindos ca 2 veckor före behandlingsstart. Kortison kan däremot dämpa det men troligtvis inte på så kort tid.

Aj då, detta visste inte jag... så jag kanske också skulle höjt nu då.. konstigt ingen läkare berätar sånt här =\
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?