• linköping68

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Mamma gås skrev 2011-09-07 17:10:15 följande:
    Jag käkar 7-Keto med DHEA sedan i somras men gör det för att blockera den maxade kortisolhalten jag har. Känner att jag är lite off å inte riktigt fattar vad den kan vara bra för annars.. Har jag haft sån jäkla tur att käka detta å att det är bra för infertiliteten oxå?

Har du köpt via nätet eller fått utskrivet? Har för mig att jag lästa att man kan få Dhea utskrivet i särskilda fall, men vet inte.
  • linköping68

Uppdaterar listan då jag fallit bort, men det ser lite konstig ut.....

***VÄNTAR PÅ NYTT FÖRSÖK***
    Mimmsann72, 39 år, IVF/ICSI 3 i höst
    Mammagås, 38 år, 3 IVF:er. Bor i Örebro, gör IVF på CvL, FET 1 i sep
    Inanna 42 år, 3 ICSI och 2 FET, MA i oktober 2010 och juni 2011. Kanske nytt försök i augusti!
    Myran6801, 43 år, 1 IVF på Sophiahemmet & 3 på CvL, nästa IVF blir på CFC, DK under hösten, ej bestämt när. Fruttan, 38 år (i sept), Stockholm. Väntar på att göra syskonförsök nr 3.

***SÄNGHALMSLIGAN***
    Fjällsippan, 43 år, Stockholm, syskonförsök nr 6 på CvL, ÄL 3/9, BIM 18/9
    Boe, född 72, Stockholm, syskonförsök 2, FET CvL, sept 2011
    Slemtorsk i din bralla, född 73, Västra Götaland, halvsyskonförsök (får man väl kalla det) IVF i höst
    Sunseed, 40 år, Dalarna. Eskimåer i frysen men kör hemmaförsök så länge...
    Linköping68, 43 år, Linköping: Hemmaförsök, ev en IVF till om någon klinik säger ja..... 

***FET***
    Zinfandel, 39 år i Skåne, 5:e försök. FET 8/9, TD 25/9

***SPRAYAR***

***SPRUTAR*** 
    Celin, 39, Stockholm, IVF2 (syskon) sprutstart 7/9
    Victoria71, 39, Göteborg, IVF1, IVF-centrum, sprutstart 8/9

***ÄP/ET***

***RUVARE OCH TESTDAG***
    bellami01, 38år, Försök #4, FET 25/8, TD 5/9
    Mia, 42, Göteborg, FET med blastocyst 29/8, TD 12/9, Tjuvtestdag 7/9
    Enya70, 40 år Uppsala, (MA september 2010) ICSI 10, CFC ÄP 24/8, ET 26/8, 3 ägg tillbaka, TD 9/9
    Skytten, 39, Stockholm, IVF1, CvL, sprutstart 15/8, korta metoden, ÄP 26/8, ET 28/8, TD 13/9 mbo 28, RMC Linköping, IVF2, sprutstart 17/8, ET 31/8, TD 14/9
    mamman0301 IVF2 Blekninge, Cura Malmö ÄP 24/8 ET 27/8, TD 15/9
    Hönan 39 år, Stockholm, ICSI 3 i Örebro spray 27/7, sprutstart 18/8, ÄP 30/8, ET 1/9, TD 17/9
    Syskon Nu, 41 år, IVF Kliniken Sthm, Syskonförsök 5 ET2/9 TD20/9 BIM 12-13/9
    Maryhe 42 år, Pozzolo Formigaro Italien, IVF1 på Centro Promea Turin  ÄP 02/09 ET 8/9 TD 20/9

***GRAVIDA***
    dallas, 37 år(38 i maj),syskonförsök 1 ,Carlanderska, bor ca 25km söder om Gbg
    Kattenizze, 38 år, korta metoden, BF 26/12
    Chichisita, 40 år, bor i Guatemala, IVF 2, korta metoden, BF 29/12
    Spears 42 IVF 3 korta metoden , TD 13/5, BF 14/1 Eviglängtan, 39 år, Skåne, (IVF4). BF 19/1. Tvillingar
    Turlid, 40 år, bor i Norrtälje, IVF2 på CvL, TD 24/5, BF27/1
    No Ka Oi, 39 år, Göteborg, Carlanderska, FET, BF slutet av jan.
    Min Tur, snart 38 år, Halmstad, (3st ICSI + 1 FET , 1 MA 06-07,annat förhållande) 1:a IVF BF 30 jan
    Lumix, 40 år, BF mars 2012
    Lenafena, 42, Åmål, hemmaförsök, BF 17 april 2012

• linköping68

Jaha, för min del är det kört igen..... Mensen var nästan 1 vecka sen och jag hade börjat hoppas lite, igen, men idag kom mensen med dunder och brak. Så var det med det Gråter
    Det kanske är dags för mig att kolla med CFC och se om de möjligtvis tar emot oss för ett sista försök.    

• linköping68
    Mamma gås skrev 2011-09-08 07:57:01 följande:
    Håller tummarna så förbaskat hårt idag för er - Zinfandel å Maryhe!!

Linköping - Jag köpte min (efter mkt letande) i Gbg på en muskelbyggaraffär :)) Går alldeles säkert att köpa på nätet. Den heter 7-Keto från Body Science. Det är en kortisolblockerare å för mig har det hjälpt även i viktnedgången. Innan jag började med den så var jag svullen å kroppen hade lixom ingen cirkulation. Lycka till å hör av dig om du inte hittar den så får vi fixa det på nåt vis, jag har släkt å vänner i Gbg så då löser vi det på så sätt :) Kramen till dig!!

Ang. njurpratet så stämmer det precis som Zin säger, njurarna är det som föder liv enl TKM. Det går även att gnugga lite lätt med handflatorna över njurarna för att få igång värme å cirkulation.

Ego - Här kom mensen igång igår så nu är det snart dags för ett FET.. Börjar bli liiite nervös :) 

Tack för erbjudandet Mamma gås. Ska kolla lite här i stan och lite runt för att se om jag kan få tag på 7-keto annars kontaktar jag dig Glad, tack
    Kramar tillbaka

• linköping68
    Inanna Li skrev 2011-09-10 14:29:31 följande:
    Nej, vad trist! Men du kolla absolut med CFC. Det finns ju flera här som fått positiva bemötanden där. Inte minst Enya Glad! Ge inte upp än! Kram!
    Hm, jag ger nog inte upp riktigt än..... Ska prova Inofolic först och lite 7-keto och även prova med CFC. De verkar ju göra underverk, precis som du skriver.

Alla ni här inne ger iaf mig lite mer styrka att fortsätta lite till, och lite till, och lite till......

Kram på er alla!
  • linköping68
    myran6801 skrev 2011-09-10 15:07:17 följande:
    34an, jag tycker oxå det är svårt att förstå när man pratar med Svend. Varje gång har jag varit tvungen att gå över t engelska. Spännande att du ska sätta igång redan på måndag o spännande att ni ska prova japanmetoden. För vår det har han rek korta protokollet o Ivf. Skulle vilja sätta igång denna mens (bör dyka upp nästa v) men då krockar ÄP med en jobbgrej. Typiskt
    En liten fråga.... vad innebär Japanmetoden?
  • linköping68
    Zinfandel skrev 2011-09-10 15:34:36 följande:
    Linköping: beklagar men jag gillar din kämparanda, ett sista försök till!! Ring CFC och be om ett utlåtande åtminstone! Och som du märker på vad Maryhe mfl beskriver så är inte åldern utan värdena det avgörande i väldigt många andra länder så be om expertutlåtande först!

34:an: jag förstår precis hur du tänker men för min del så är jag lite trött på lull-lullandet på kliniken här, visst känns det skönt de första gångerna men nu kan man ju liksom apparaten kring det hela så kompetensen känns betydligt viktigare och innebär det då att det ena utesluter det andra och löpande-band så får det väl göra det och man får fokusera på nåt annat.... Kanske du kan försöka tänka så, så att det går lättare..? Tänk i målbilder, bebben Solig

Tack, ska ringa och prata med dem, iaf försöka. Förstår absolut inte danska för 5 öre! Ja, åldern bör spela mindre roll än så många andra faktorer tycker man.
  • linköping68

Enya70: Tack Glad

Skytten: Nej testa först innan du slutar! Man vet aldrig, så fortsätt bara. Försök stå ut med värk och feber. Kram!

Ska nog inte skicka mer inlägg idag tror jag. Ser ut som jag är helt galen med inlägg efter inlägg...... men man får passa på när mannen lägger dottern och jag tror nog att båda somnat gott därinne Glad

• linköping68
    Skytten skrev 2011-09-11 17:03:11 följande:
    Alla kära fina...nu kom mensen.
    Jag känner min kropp väl. Har ju mer eller mindre förstått att det var över sen det negativa graviditetstestet på RD 9 då alla symtom sakta men säkert började avta för att helt försvinna. Och den värken jag haft i rygg och mage har varit svår att bortse ifrån.
    Jag vet inte riktigt vad jag ska känna nu. Vågar inte känna efter exakt hur ledsen jag är.
    Får ringa kliniken i morgon och prata om vad som händer nu. Jag har inte ens tagit reda på vad man gör när man misslyckas. Vet inte hur man gör ett FET. Vet bara att jag inte vill göra det stimulerat. 
    Men NU, nu kan jag väl äntligen få sluta med Crinone? Har två doser kvar.

Tack för hula-dansen trots allt. Den var fin.

Gråter
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?