IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?
Här är det en till som har en förkylning som inte ger med sig!
Här är det en till som har en förkylning som inte ger med sig!
Thuleslapper...jag tycker att trött, varm och huvudvärk låter som goda tecken. Hårt hållna tummar till dig!
Sunseed: nu blir jag osäker, men som jag minns det så är det okej att äta paracetamol (Alvedon, Panodil) under ruvning/graviditet. Däremot ska du inte äta Ipren. Men det är bäst att du dubbelkollar innan du tar något. När jag plussade med sonen fick jag dålig mage på RD 9-10, så för mig är det ett gravtecken.
Snösport: tråkigt att det inte blev något till frysen, men du har ju 2 finingar i magen nu som ska bosätta sig ordentligt! Det är svårt att få till frysen i Falun, jag har fått det 1 gång och den lille överlevde inte upptiningen.
Ursäkta att jag fortsätter att tjata om TSH, pratade med hemortsläkaren precis och han skulle genast skicka en remiss så att jag få kolla upp det igen. Hoppas att ser okej ut nu när jag är mitt uppe i ruvning och allt!
Sunseed: go with the feeling!
Ville bara säga till er alla: vad rolig, "pratig" och intressant den här tråden har blivit. Tack för att ni finns !
Mamma gås: Åh, vad roligt - en stor grattiskram till Dig!
pp08: det var så jag också tänkte kring progesteronet, det kan ju vara skönt att sluta om de gör slemhinnorna sköra och lättblödande. Jag är inte så insatt i storlek på hinnsäckar, men det handlar väl om ynka mm hit och dit i början och som du skriver så beror mycket på när embryot fäste. Hoppas att blödningen lägger sig nu!
Sunseed: jag och sambon grälar OFTA under IVF-behandlingen och speciellt under ruvarperioderna. Tyvärr. Men nu för tiden så vet vi att det beror på den terror som behandlingarna innebär. Hoppas att din kväll blir bättre än vad din dag har varit!
Sunseed: skönt att det känns lite lättare idag.
pp08: usch, vilken terror med fortsatt blödning. Men visst såg dom ingen blödning inifrån livmodern?
Snösport: Hoppas att tarmen har hittat balans idag.Men vad skönt att mår så bra den här omgången!
linköping: trevligt att se dig igen, jag har också undrat hur det går för dig. Hoppas så att klinikerna ska ge dig ett positivt svar den här gången!
underverket: ha det så mysigt med sambon!