IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?
Ja nu får det vända och ser bara framemot plus i tråden.
Upp och ner - ner och upp.
Ena stunden skulle jag få ETT försök betalt av landstinget. Konstigt tyckte jag eftersom "alla andra" verkar få paketpriset om tre.
Jag ringde kuratorn för att bolla lite tankar - kuratorn tyckte det verkade märkligt att jag bara hade fått ett försök. Nu ska hon kolla upp saker med chefen.
Ena stunden hade jag lagt ner tankarna på att fortsätta med det här. Nästa stund sitter jag och hoppas på att prova igen. Min gynskräck är kvar, fullt påtaglig, men jag tog mig igenom det med lugnande förra gången så...
Ett telefonsamtal bort väntar mitt blivande öde.. Göra eller inte göra.
Nu sitter jag och hoppas på att dom ringer från KK snart och berättar om jag har rätt till ett eller tre försök. Det vore skönt att ställa in hjärnan på rätt sak i programmeringen.
Jag har bokat tid för akupunktur igen och även där dök ett samtal om årstiden upp. Att vi borde behandla mig rent stärkande en period tills ljuset och värmen kommer - att årstiden inte är optimal. På något sätt dyker D-vitaminet upp igen, fast i annan form... Det kanske tål att tänkas på? Kunde man läsa mer om någon studie någonstans?
Välkomna hit!!!
Jag pratade med kliniken idag och berättade om mitt minus, och döm om min förvåning när jag fick veta att FET ingår i landstingsförsöket (jag vet dock fortfarande inte om vi har 1 eller 3 landstingsförsök, men detta är ju första).
Detta innebär att I'm on it again. Vi ska vänta denna ÄL men i nästa (naturlig cykel) kommer vi att försöka tina upp en liten blastocyst och sätta in. Det blir kring slutet av mars/början av april tror jag.
Så länge gjorde jag paus. Haha.