• Zinfandel

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Här är allt snurrigt..... Började tyvärr blöda igår kväll och sen dess har det gått i vågor Tyst. Två test visar dock svaga plus (!), vilket kan bero på att ett embryo trots allt är kvar eller att de inte har gått ur kroppen riktigt ännu. Jag kan inte annat än att vänta och ta ett nytt test imorrn på officiella TD och se om det är starkare eller ej. Mår rätt risigt men nu blir det soffan resten av dagen, har man inte testats förr blir man det nu........

It ain´t over til it´s over Glad

• Zinfandel

Är på RD13/14 idag, beror på var man räknar ifrån så det borde väl antagligen vara starkare idag men vem vet hur min kropp reagerar..... Kunde också gå och köpa mig ett digitalt test men jag väntar för spänningens skull, haha Flört Är det lika tvetydigt imorrn så får det bli blodprov. På vilken dag hade du starka plus?

• Zinfandel

Tyvärr, blödningen har nu övergått till mens och rejäl mensvärk men ska naturligtvis testa imorrn ändå.

• Zinfandel

Oceanney: tack snälla, rara, den tråden var verkligen bra för mig! Tänk att ni tar er tid att leta upp sånt och skicka till en som griper efter halmstrån, så underbart omtänksamt! Då finns det ju andra i exakt min situation som har lyckats ändå, även om de är få så inträffar mirakel!

Ego: Fortfarande svagt plus men blöder hysteriskt. Jag får helt enkelt köpa digitala idag och sen testa senare i veckan. Man måste också inse när loppet är kört så jag tror jag slutar med proggisarna nu. Satt och pratade igår hur vi går vidare nu, återkommer om det!  

Tack för all peppning!

No Ka Oi & Innana: skönt att se att ruvarlistan förlängs! Håller mig kvar dagen ut ;) 

• Zinfandel

11 dagar tycker jag är för tidigt. Majoriteten som får plus får utslag redan då men jag vet flera som inte fått plus förrän efter RD 14 tom. Så ligg du lågt ;)

• Zinfandel

Choppi: grattis i efterskott {#emotions_dlg.flower}

Eviglängtan: du har ju testdag på alla-hjärtan - måste ju vara ett tecken Hjärta

Ja, ni har rätt. Jag ska köpa ett digitalt test idag och ta proggisarna nån dag till. Jag väntar med att kontakta kliniken nån dag, har liksom inte största förtroendet för dem... Och så störtblöder jag :(, det var värst vad det blev invecklat denna gång!! De andra gångerna har det varit ett minus rakt-upp-och-ner, sen blödning efter att jag slutat med proggisarna så nånting har ju ändå hänt denna gång..!

• Zinfandel

Här har jag "äntligen" fått ett minus, jag vet det låter helknasigt men hellre ett korrekt besked än ett halvdant, svårdefinierat sådant som bara ger falska förhoppningar, jag är ganska krass. Nu vet jag status och kan jobba efter det! 

Vi har nu ett halvt försök kvar (ja i poängräkningens Skåneland har vi ett poäng kvar vilket motsvarar ett Fet men vi har inget i frysen så det blir istället ett halvt ET) och om vi ska göra det på nuvarande klinik, vilket det lutar åt och sen byta klinik om vi behöver göra fler försök och börja betala.

Det mest positiva med att blödningen kom i lördags är att väntan till nästa försök kortas Glad som då enligt beräkningar blir i mitten av mars! Tills dess får jag väl underhålla mig med nåt annat. Vi har ju faktiskt inte ens försökt med IVF i ett år än så det är ju inte så länge! 

Var hos "mitt" medium nu i eftermiddags så nu har jag ny energi - det var såå positivt! Spelar ingen roll om man tror på det eller ej, en lyckoinjektion av goda nyheter skadar aldrig!

• Zinfandel

VÄNTAR PÅ NYTT FÖRSÖK***
    dallas, 37 år, syskonförsök nr 1,nybesök 17/12 på CA, bor strax söder om Göteborg
    Underverket06, 40 år, IVF2, syskonförsök på CvL i jan/feb, bor I Hässelby/Stockhom.
    hispan: 38 år, bor i värmland, inväntar IVF2, start 18/12, ÄP prel, v.3
    Betty Boop, 37 år, inväntar 3:e PGD-försöket på Huddinge sjukhus.
    Hoppaspåenliten: 38år Invätar IVF i februari, bor i skåne.
    Turlid, 40 år, IVF1/FET3 v.?? på HS, bor i Norrtälje
    Zinfandel, 39 år i Skåne, IVF3 i mars

***SPRAYAR***
    Ladycocos, 39 år, Linköping, IVF Sophiahemmet. ÄP i jan...

***SPRUTAR***
    Fjällsippan, 42 år, syskonförsök nr 4 på CvL, bor i Stockholm, sprutstart 28/1 kontroll 2/2
    Snösport, 42år,IVF5, bor Luleå går i Falun , Korta metoden.
    Sunseed, 39 år, Dalarna, IVF Falun korta metoden, ÄP och ET, troligtvis vecka 6

***ET***
    pp08, 40år  IVF5 (syskon IVF2), ÄP 27/1, CvL

***FET***
    Riita, 40 år, IVF1/FET1 v. 50, Uppsala
    Mary73: 37 år Syskonförsök IVF 1, inväntar FET början februari. 

***RUVARE OCH TESTDAG***
    Sushi, 42 år i GBG, IVF 5, ÄP25/1, ET 27/1, TD 10/2
    pp08, 40år  IVF5 (syskon IVF2), ÄP 27/1, ET 29/1, TD 14/2, ruvar på 2, CvL
    Mamma gås: 38 år. IVF 3.  ÄP 3/2, ET 5/2, TD 21/2.  Bor i Örebro, gör IVF på CvL.
    Inanna, 42 år Göteborg, ICSI 1 - FET 2 5/2, ruvar på blastis, TD 22/2
    No Ka Oi, 38 år Göteborg, IVF 2 (syskon) - ET  6/2, ruvar på blastis, TD 17/2
    Eviglängtan, 39 år Skåne, IVF 2 syskon), FET, två blasisar, TD 14/2

***GRAVIDA***
    Oceanney, IVF/ICSI nr1, bor i Frankrike, 41, BF 14 februari
    Fahlvik, syskonförsök IVF nr1, BF 18/7, bor i Göteborg

***Övrigt**
    Linköping68: 42 år , hemmaförsök för tillfälltet
    ChippiChoppi, 44 år, syskonförsök hemma, bor i Täby (nära Stockholm)

• Zinfandel

Tack Turild! Men det är faktiskt inte så farligt. The show must go on och business as usual och allt annat man brukar säga :))

• Zinfandel

Snösport: svarat ;)

Jodå, mediumet jag går till är otroligt duktig, en underbar människa! Och det ska bli kottar :) Jag gillar också allt möjligt hokus-pokus, min nyfikenhet är större än min vetenskapliga övertygelse :) Hon föreslog zonterapi och eftersom min akupunktör också föreslagit det så tänker jag testa. Och så vill hon att jag ska meditera men jag har så jäkla svårt för det!! Annars var det en massa annat kul, blev en känslokavalkad från gapskratt till sprutande tårar, jag behövde den känslotömningen och nu är jag som ny igen :) Nya friska tag!! Skrattande

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?