IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?
![](http://www.familjeliv.se/bundles/flmtinymce/vendor/tiny_mce/plugins/emotions/img/smiley-smile.gif)
Zinfandel: kör du akupunktur under ruvningen också? Jag har fått rekommendationer att inte göra det, men det kanske kan vara olika. Jag har samma ordination som du vad gäller att undvika kall mat och dryck. Ska anamma det framöver, för mig känns det väldigt bra att dricka varmt vatten morgon och kväll. Inte så gott, men det gör susen för njurarna.
...jag tror att börjar ladda mentalt för FET i nästa cykel, men jag är inte säker.
Så här resonerar Dr Ma:
TCM-rekommendationen i kombination med IVF eller insemination för barnlöshet. Man genomgår akupunkturbehandling 1-2 månader innan äggåterföring, 2 ggr/vecka. Ört-téer skall intagas under akupunkturbehandlingarna. Man genomgår en akupunkturbehandling samma dag som äggåterföring. Därefter 2-3 behandlingar innan man vet positivt resultat. Det hjälper livmodern att växa till en fin, tjock slemhinna för att embryot ska fastna ordentligt.
Beklagar verkligen mens o minus, Skytten . Nästa gång kanske du ska be om progesteronvaggisar istället (om det blir aktuellt med det vid FET). Jag föredrar dom framför Crinone. Stor kram.