MissBoring skrev 2012-11-08 13:41:40 följande:
Åh vad glad jag blev över att läsa detta. Jag har också gått upp myckte under de här försöks åren och känner mig ledsen över det. Jag hade liksom du innan gått ner dom trivsel kg jag hade sen tidigare för att när jag träffade mr right skulle va i rätt form och inte behöva fundera på vikten. Jag har iof själv försökt att tänka att så länge äl inte är påverkad så är det nog ingen större fara... å jag har faktiskt frågat gyn och ingen har sagt något negativt. Närmsta va en som sa: det är ingen fara men skulle du gå ner lite så är ju inte heller det fel.
Tack igen för inlägget!! (fast det inte va till mig
)
Jag har gått upp ca 10 kg sedan jag började med IVF och jag är bara 1.58 i strumplästen. I ärlighetens namn var jag nog i mitt livs sämsta form när jag äntligen plussade förutom att jag hade haft semester. Mullig, hade druckit mycket vin över sommaren, otränad och lite småstressad med ett fryst ägg som plockades när jag hade fyllt 41.
Det har gått vägen hittills och jag gick upp fyra kg till ganska snart efter plusset. Två av dom kilona har försvunnit. Det känns som att kroppen börjar komma i balans igen, trots att jag är gravid. Det där med vikten ska jag ta tag i när vi har fött vårt barn. Däremot tänker jag på att inte stoppa i mig massor med onyttigt. Turligt nog är jag mest sugen på bananer, clementiner och mjölk.