IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?
![Skrattande Skrattande](http://www.familjeliv.se/lib/js/tiny_mce/plugins/emotions/img/smiley-laughing.gif)
Stackars slemtorsk, känner så väl igen dina käslomässiga berg- och dalbanor. Men du, du har några dagar till BIM, inte ens på lördag är om jag minns rätt. Om du inte får något utslag även då så är det fortfarande inte kört, många plussar först efter BIM. Du behöver absolut inte vara orolig att dricka lite sider och även lite vin på lördag. Bebisen har ingen kontakt med ditt blodomlopp först 3-4 veckor efter ÄL, dessutom kan vinet bidra till blodförtunnande vilket är gynsamt för embryot. Själv dricker jag också någon klunk vin, en halv stark öl, en halv sangria lite då och då, inte de senaste 2 veckorna dock. Tips! Blanda vinet med sprite eller sockerdricka, supergott tycker jag, på rött vin blir det sangria.
Ta det lungt med testandet, vänta till efter helgen med det. Grubbla inte över tomma tester, tänk på en trevlig lördag med goda vänner istället. Du fixar det. Kram.
Slemtorsk, glömde att du bantar, men det kan väl inte bli så farligt om man tar 0,5 dl läsk i sitt vin? Ren cider är värre i så fall, om man ändå tänker ta den. Dessutom kan man blanda vin men mineralvatten istället, det är inte lika gott men funkar ganska bra, bäst på rött vin. Vitt vin finns ju ganska svaga som dem är och det finns alkoholfria ocskå. Gubben köpte en bubbel, fransk rosé, till mig till midsommer, den var jätte god, fick dela den med andra.
Zinfandel och Fjällsippan tack för info, mycket snält av er! Ska ringa till en läkare imorgon, är faktiskt ganska orolig nu.
När jag gick till en gyn innan vår sista IVF så ville hon ta prover på bakterier just streptokocker vill jag minnas, men just då fick jag min mens och det gick inte ta några prover alls. Sen gick jag dit igen och det var en annan läkare som hittade svamp och lite VB så jag fick mediciner mot det plus lämnade urin för mycoplasma. När jag nämnde ev andra bakterier så visste hon inget om det, förra läkare skrev inget i journalen heller och jag hade lite blödning kvar och skulle börja spruta om 3 dagar, så att jag inte hade så mycket tid på mig och gav upp jakten på bakterier just då. Nu måste jag ta upp den igen känner jag, kan inte leva med den risken. Tack igen för påminnelse. Vi har en mycket trevlig polsk läkare på MVC hos oss, har tid den 20 hos honom, men ska kolla om det går få en tidigare tid.
Oh, den eviga bristen på information från "kunniga". Man måste vara sin egen läkare i alla tider. I vilket fall måste jag se till att få dessa tester gjorda för att utesluta dem risker man vet ändå om. Kram på er!
Nä jag är nog egentligen inte särskilt orolig när jag pratat med min naturvetare till man som alltid är väldigt lugn. Jag har aldrig haft UVI eller några andra problem vad jag vet, så jag litar nog på att det här kommer att gå vägen på ett bra sätt. Jag känner faktiskt ett stort förtroende för min graviditet och kropp denna gång, en jättestor skillnad från förra gången. Jag tror det kommer gå jättebra hela vägen faktiskt! Däremot är man orolig så ska man ju givetvis kolla upp sig. Förra grav med sonen så störtblödde jag flera gånger, nu har jag bara haft spottings i början och sen igenting. Så skönt.
Nu snart semester och massor med roliga saker, fattar inte var tiden tar vägen nånstans. Var det inte nyss vinter??? O nu redan juli!