• Cakan5

Första gångs IVF´are Jan 08- Del 11

Hej alla! Jag tjuvtestade idag på RD 10. Anledningen är att jag ske med jobbet till Alicante i 4 dagar och ville bara få en hint om hur lungt jag ska ta det. Dricka alkohol hade jag inte tänkt göra i alla fall men jag ville bara veta.

Jag plussade!!!! Tog två test, först ett billigt som visade ett svagt streck som sakta blev starkare och sen ett med CB som visade ett starkt pluss med en gång.

Känns helt overkligt nu efter alla minus som vi har haft på de andra tre försöken.
    Vet ej om man kan lita på ett så här tidigt pluss. Vad tror ni?
    Är helt svag i benen och springer och kollar på testen om och om igen för att fatta att det är sant. Maken spillde ut sitt kaffe i knät när jag visade honom testen så han fick stå och kyla ner sina ben i duschen en bra stund. : )

• Cakan5

Hej, nu har jag testat även på testdagen och det var fortfarande plus. Puh !!

Hope08: härligt med semester. Jag kom precis hem från Spanien jag med. Härligt med fint väder även här hemma.

Pysslig: Förstår dig precis när det gäller jobbsituationen. Detta året har jag ju varit iväg 4 gånger 2 ET och 2 FET och med alla förbesök hos hemmagynekologen så blir det ju en del tid som försvinner på jobbtid. Nu hade jag två jättebra kollegor och jag delade klass med en tjej så vi var nästan alltid 2. Då är det lättare att komma iväg.

Fast det som blev struligt för oss var att min man jobbar på samma jobb och det var svårt att hitta anledningar för oss båda att vara iväg. Ibland blev det ju så himla dumt med tanke på aktiviteter i skolan. En normal person hade inte tagit ledigt vid de tillfällena, men vi kunde ju inte välja.... : )

• Cakan5

Hej,

Korfu: vilken tuff tid ni har haft, hoppas nu att allt blir bra framöver.

Pluttens mamma: Vilken upplevelse för er med. Det är ju en bit kvar till BF men ändå kan den ju komma när som helst. Håller alla tummar och tår för att det ska gå jättebra.

Själv är jag i orons tider. Är just nu i v. 7+5 och har haft en vecka med blödningar. 3 stora ljusa röda blödningar har kommit men när vi var inne på VUL i tisdags (efter den andra blödningen) fanns ett litet tickande hjärta där. : ) Vi satte ju in två ägg så det kan ju vara det andra som inte utvecklades som det skulle. Men det kan också vara ett begynnande misfall på det ägg som är kvar, därav all oro. Vi ska dit på tisdag igen och dagarna släpar sig fram. Hoppas att jag slipper mer blödningar och framför allt att det finns ett litet tickande hjärta där på tisdag.

Jag blödde en del när jag var gravid med Sigge men inte tre på raken med två-tre dagars mellanrum. Då var det en i v. 8 och en i v. 23 sen var det inte mer.

• Cakan5

Stort grattis tiller pluttens mamma!! Njut nu av er lille prins. kram

• Cakan5

Hej alla, är nu i vecka 21 och graviditeten rullar på. Dock har den varit lite jobbigare denna gång med flera stora blödningar i v. 6, 13 och 16. Men nu verkar det vara lite mer stabilt. Allt har varit bra med barnet varje gång men man blir ju så orolig.

Hur är det med er andra?
    Pluttens mamma hur har ni det?

• Cakan5

Hej, Pysslig, vad roligt!! Stort grattis. Nervös väntan på Vul. Jag hann ju göra 3 vul på specgyn innan det riktiga vul på min privata mottagning för att dessa blödningar höll på hela sommaren.

Skönt att det tog på tredje försöket, förra gången tog det väl på andra för dig?
    Vi lyckades ju på första med Sigge men fick göra fyra försök denna gång två färsk och två frys. Vi satte in två varje gång och nu har ju ett satt sig iaf. : )

Vi var på det stora ultaljudet i fredags och allt var som det skulle. Skönt!! Barnmorskan trodde att det skulle bli en tjej! Han är himla skicklig så vi litar på honom även om han garderade sig och sa att han hade haft fel någon gång.

Jag hade nämnt detta hemma, att jag nog trodde att det var en tjej eftersom det inte alls kändes som med Sigge. Fast det är ju ingen garanti ändå. Sen spelar ju könet ingen roll, man är ju bara så lycklig att få chansen att vara gravid. Speciellt efter blödningarna, jag har trott att nu är det kört många gånger i sommar.

• Cakan5

Pluttens mamma: Vad kul med husköp, hur blev det?
    Härligt att Plutten mår bra.

Sommarlängtan: 5 månader redan. Oj, vad tiden går fort. Hoppas att allt är bra med er. 

Vi var med Sigge på sjukhuset och satte i rör i öronen i veckan. Det gick bra. Egentligen är det ju en liten rutinoperation men det är alltid läskigt när de ska sövas.

Nu är jag i vecka 28 och det går framåt både med vikten och veckorna. Tyvärr fortsätter blödningarna att komma då och då med några veckors upphåll men nu är jag så van att jag knappt reflekterar över det. Blod är ju alltid jobbigt att se speciellt när man är gravid eller vill bli det, men bebisen sparkar och mår bra i magen så då är jag lugn.  

Ha en härlig advent allihopa!!

Svar på tråden Första gångs IVF´are Jan 08- Del 11