• Pluttemor

Första gångs IVF´are Jan 08- Del 11

Första gångs IVF´are Jan 08- Del 11

Här finns vi som gjorde vår första IVF i januari 08- Tillsammans har vi målet att bli gravida  och få små änglar. Vi finns här för varandra både vid upp- och nedgångar. Dom flesta har redan blivit gravida, men vi finns fortfarande för varandra och för dom som ännu inte lyckats, och även för fortsatta syskonförsök

Länk till föregående tråd: www.familjeliv.se/Forum-11-261/m51442771.html

Nya medlemmar är självklart välkommna!

Får vi bli tre i familjen i år?
  • Svar på tråden Första gångs IVF´are Jan 08- Del 11
  • Pysslig

Så hittade jag hit.

Cakan, håller tummarna sten hårt för att ni ska lyckas denna gång! Kyss Kyss

Sommarlängtan, hoppas att du har rätt! Jag hade dock väldigt väldigt gärna velat vara en bit in på en graviditet när jag började jobba igen. Nu ska jag istället börja jobba och bolla med hemliga IVF besök samtidigt. Känns ju inte som att de kommer gå på mina ursäkter denna gång, men what tha shit sånt är livet! Drömmer

• Cakan5

Hej alla! Jag tjuvtestade idag på RD 10. Anledningen är att jag ske med jobbet till Alicante i 4 dagar och ville bara få en hint om hur lungt jag ska ta det. Dricka alkohol hade jag inte tänkt göra i alla fall men jag ville bara veta.

Jag plussade!!!! Tog två test, först ett billigt som visade ett svagt streck som sakta blev starkare och sen ett med CB som visade ett starkt pluss med en gång.

Känns helt overkligt nu efter alla minus som vi har haft på de andra tre försöken.
    Vet ej om man kan lita på ett så här tidigt pluss. Vad tror ni?
    Är helt svag i benen och springer och kollar på testen om och om igen för att fatta att det är sant. Maken spillde ut sitt kaffe i knät när jag visade honom testen så han fick stå och kyla ner sina ben i duschen en bra stund. : )

• Pluttemor
    Cakan5 skrev 2010-06-20 07:56:57 följande:
    Hej alla! Jag tjuvtestade idag på RD 10. Anledningen är att jag ske med jobbet till Alicante i 4 dagar och ville bara få en hint om hur lungt jag ska ta det. Dricka alkohol hade jag inte tänkt göra i alla fall men jag ville bara veta.

Jag plussade!!!! Tog två test, först ett billigt som visade ett svagt streck som sakta blev starkare och sen ett med CB som visade ett starkt pluss med en gång.

Känns helt overkligt nu efter alla minus som vi har haft på de andra tre försöken.
    Vet ej om man kan lita på ett så här tidigt pluss. Vad tror ni?
    Är helt svag i benen och springer och kollar på testen om och om igen för att fatta att det är sant. Maken spillde ut sitt kaffe i knät när jag visade honom testen så han fick stå och kyla ner sina ben i duschen en bra stund. : )
    Ett pluss är ett pluss GRATTIS!!!!!!
  • Pysslig
    Cakan, GRATTIS!!!! Säger som Pluttens mamma, ett plus är ett PLUS!!!!!!!!!!!! Vilken midsommar present!!!!!!!!! Skål Skrattande
  • Sommarlängtan 76

Hej,
    Nu har jag hittat hit!

Grattis till plusset Cakan!! Vilka underbara nyheter

Pysslig, jag förstår absolut att det blir mkt jobbigare att göra nya försök när man jobbar. Det måste vara jobbigt nog att få ihop allting då. Men din man är kanske hemma i höst? Men jobbigt ändå helt klart. Hoppas ändå att det blir en härlig sommar där ni kan ladda batterier. Det gäller såklart er andra här i tråden oxå!

• Pysslig
    Sommarlängtan, ja vi ska nog få ihop det även i höst men jobbet lär ju fatta direkt vad som är på G, men shit happens! Skrattande Maken är hemma sept ut och tar dagisinskolningen sedan är vi två heltidsarbetande med barn på dagis!  Hur ska jag klara mig utan henne hela dagarna. Drömmer
  • Hope08

Hej allihop, har hittat hit och håller mig lite i bakgrunden :)

Grattis Cakan!!! Jätte roligt.

Vår lilla skrutta växer o frodas och börjar oxå dagis till hösten! Känns overkligt. Men men det vill vi inte tänka på just nu! För vi är i Spanien och njuter av semester...

• Pysslig
    Hope, gud vad skönt med semester i Spanien! Solig Dagis *snyftar* igen vid tanken!
  • Cakan5

Hej, nu har jag testat även på testdagen och det var fortfarande plus. Puh !!

Hope08: härligt med semester. Jag kom precis hem från Spanien jag med. Härligt med fint väder även här hemma.

Pysslig: Förstår dig precis när det gäller jobbsituationen. Detta året har jag ju varit iväg 4 gånger 2 ET och 2 FET och med alla förbesök hos hemmagynekologen så blir det ju en del tid som försvinner på jobbtid. Nu hade jag två jättebra kollegor och jag delade klass med en tjej så vi var nästan alltid 2. Då är det lättare att komma iväg.

Fast det som blev struligt för oss var att min man jobbar på samma jobb och det var svårt att hitta anledningar för oss båda att vara iväg. Ibland blev det ju så himla dumt med tanke på aktiviteter i skolan. En normal person hade inte tagit ledigt vid de tillfällena, men vi kunde ju inte välja.... : )

• Pluttemor

Hej tejer!

Det blir lite av ett egoinlägg!

TIllbaka från sjukhuset.. Jag sov över där..

Det började med mina täta sammandragningar som jag sa till er om, Och när jag ringde för att höra med dom så tyckte dom att jag skulle åka in..

CTG sattes på mig och den fick rulla i en timme.. den registrerade sammandragningar var 7:e minut ungefär.. En av gångerna hade jag två täta värkar och det gjorde att pluttens hjärtslag blev lite långsamma under 10 sekunder, men sen så återgick dom till det normala. Jag hade dock inte öpppats något.. Dom ville dock kolla pluttens hjärtslag igen i samaband med sammandragningarna.. Så dom bad mig och min man att gå ut och gå en timme eller två och sen komma tillbaka..

Efter att vi kom tillbaka från promenaden så kopplades CTG igen.. Nu kom värkarna var 5:e minut istället och dom var mycket starkare.. så dom bad mig sova över natten för att se vart det hela skulle ta vägen, dvs om det var början på förlossning, eller om det vara var pinvärkar som dom valde att kalla det för.. Sen kom värkarna var 3:e minut.. under 20 minuters tid och då trodde vi att det var början på förlossning,, men ICKE.. efter värkaran som kom var 3:e min så försvann nästan all värk.. Och jag o min man satt o titta på fotbolls VM ute i fika rummet 

Jag fick alvedon på kvällen då värkarna återigen blev intensiva.. men på morgonen igen så lugnade det ner sig.. Så jag fick åka hem vid 9 tiden... 

Läkaren förklara att det e väldigt normalt med sånna värkar, men att jag skulle höra av mig igen om dom skulle bli väldigt intensiva och göra mer ont.. Han sa dock att en bebis kan komma när som helst men att det oxå kan dröja och att man får gå tiden ut.. Men om det skulle komma igång igen så är det inget dom stoppar..i och med att jag e längre gången än vecka 32..

Värkarna som jag hade kan jag dock inte beskriva som hemska eller jätte jätte onda.. Det kändes som en rejäl mensvärk kombinerat med en stenhård mage som höll sig i 30-60 sek.. Men dom var hanterbara! 

Så nu ska vi montera spjälsängen och packa en väska med saker om vi skulle behöva åka till sjukhuset igen  

Svar på tråden Första gångs IVF´are Jan 08- Del 11