Hej tejer!
Det blir lite av ett egoinlägg!
TIllbaka från sjukhuset.. Jag sov över där..
Det började med mina täta sammandragningar som jag sa till er om, Och när jag ringde för att höra med dom så tyckte dom att jag skulle åka in..
CTG sattes på mig och den fick rulla i en timme.. den registrerade sammandragningar var 7:e minut ungefär.. En av gångerna hade jag två täta värkar och det gjorde att pluttens hjärtslag blev lite långsamma under 10 sekunder, men sen så återgick dom till det normala. Jag hade dock inte öpppats något.. Dom ville dock kolla pluttens hjärtslag igen i samaband med sammandragningarna.. Så dom bad mig och min man att gå ut och gå en timme eller två och sen komma tillbaka..
Efter att vi kom tillbaka från promenaden så kopplades CTG igen.. Nu kom värkarna var 5:e minut istället och dom var mycket starkare.. så dom bad mig sova över natten för att se vart det hela skulle ta vägen, dvs om det var början på förlossning, eller om det vara var pinvärkar som dom valde att kalla det för.. Sen kom värkarna var 3:e minut.. under 20 minuters tid och då trodde vi att det var början på förlossning,, men ICKE.. efter värkaran som kom var 3:e min så försvann nästan all värk.. Och jag o min man satt o titta på fotbolls VM ute i fika rummet
Jag fick alvedon på kvällen då värkarna återigen blev intensiva.. men på morgonen igen så lugnade det ner sig.. Så jag fick åka hem vid 9 tiden...
Läkaren förklara att det e väldigt normalt med sånna värkar, men att jag skulle höra av mig igen om dom skulle bli väldigt intensiva och göra mer ont.. Han sa dock att en bebis kan komma när som helst men att det oxå kan dröja och att man får gå tiden ut.. Men om det skulle komma igång igen så är det inget dom stoppar..i och med att jag e längre gången än vecka 32..
Värkarna som jag hade kan jag dock inte beskriva som hemska eller jätte jätte onda.. Det kändes som en rejäl mensvärk kombinerat med en stenhård mage som höll sig i 30-60 sek.. Men dom var hanterbara!
Så nu ska vi montera spjälsängen och packa en väska med saker om vi skulle behöva åka till sjukhuset igen