• Pluttemor

Första gångs IVF´are Jan 08- Del 11

Första gångs IVF´are Jan 08- Del 11

Här finns vi som gjorde vår första IVF i januari 08- Tillsammans har vi målet att bli gravida  och få små änglar. Vi finns här för varandra både vid upp- och nedgångar. Dom flesta har redan blivit gravida, men vi finns fortfarande för varandra och för dom som ännu inte lyckats, och även för fortsatta syskonförsök

Länk till föregående tråd: www.familjeliv.se/Forum-11-261/m51442771.html

Nya medlemmar är självklart välkommna!

Får vi bli tre i familjen i år?
  • Svar på tråden Första gångs IVF´are Jan 08- Del 11
  • Pluttemor
    Cakan5 skrev 2010-06-20 07:56:57 följande:
    Hej alla! Jag tjuvtestade idag på RD 10. Anledningen är att jag ske med jobbet till Alicante i 4 dagar och ville bara få en hint om hur lungt jag ska ta det. Dricka alkohol hade jag inte tänkt göra i alla fall men jag ville bara veta.

Jag plussade!!!! Tog två test, först ett billigt som visade ett svagt streck som sakta blev starkare och sen ett med CB som visade ett starkt pluss med en gång.

Känns helt overkligt nu efter alla minus som vi har haft på de andra tre försöken.
    Vet ej om man kan lita på ett så här tidigt pluss. Vad tror ni?
    Är helt svag i benen och springer och kollar på testen om och om igen för att fatta att det är sant. Maken spillde ut sitt kaffe i knät när jag visade honom testen så han fick stå och kyla ner sina ben i duschen en bra stund. : )
    Ett pluss är ett pluss GRATTIS!!!!!!
  • Pluttemor

Hej tejer!

Det blir lite av ett egoinlägg!

TIllbaka från sjukhuset.. Jag sov över där..

Det började med mina täta sammandragningar som jag sa till er om, Och när jag ringde för att höra med dom så tyckte dom att jag skulle åka in..

CTG sattes på mig och den fick rulla i en timme.. den registrerade sammandragningar var 7:e minut ungefär.. En av gångerna hade jag två täta värkar och det gjorde att pluttens hjärtslag blev lite långsamma under 10 sekunder, men sen så återgick dom till det normala. Jag hade dock inte öpppats något.. Dom ville dock kolla pluttens hjärtslag igen i samaband med sammandragningarna.. Så dom bad mig och min man att gå ut och gå en timme eller två och sen komma tillbaka..

Efter att vi kom tillbaka från promenaden så kopplades CTG igen.. Nu kom värkarna var 5:e minut istället och dom var mycket starkare.. så dom bad mig sova över natten för att se vart det hela skulle ta vägen, dvs om det var början på förlossning, eller om det vara var pinvärkar som dom valde att kalla det för.. Sen kom värkarna var 3:e minut.. under 20 minuters tid och då trodde vi att det var början på förlossning,, men ICKE.. efter värkaran som kom var 3:e min så försvann nästan all värk.. Och jag o min man satt o titta på fotbolls VM ute i fika rummet 

Jag fick alvedon på kvällen då värkarna återigen blev intensiva.. men på morgonen igen så lugnade det ner sig.. Så jag fick åka hem vid 9 tiden... 

Läkaren förklara att det e väldigt normalt med sånna värkar, men att jag skulle höra av mig igen om dom skulle bli väldigt intensiva och göra mer ont.. Han sa dock att en bebis kan komma när som helst men att det oxå kan dröja och att man får gå tiden ut.. Men om det skulle komma igång igen så är det inget dom stoppar..i och med att jag e längre gången än vecka 32..

Värkarna som jag hade kan jag dock inte beskriva som hemska eller jätte jätte onda.. Det kändes som en rejäl mensvärk kombinerat med en stenhård mage som höll sig i 30-60 sek.. Men dom var hanterbara! 

Så nu ska vi montera spjälsängen och packa en väska med saker om vi skulle behöva åka till sjukhuset igen  

• Pluttemor
    Sommarlängtan 76 skrev 2010-07-12 19:49:44 följande:

Pluttens mamma, oj vilken upplevelse. Är du i v 32? Hoppas att plutten vill stanna kvar ett tag till!

Kram till alla er andra oxå!

glömde tilolägga att jag e i vecka 35 (34+4)Glad
    Snart blir vi tre =)
  • Pluttemor

Hej tjejer! SLemproppen gick igår.. Var inne på sörlossnignen, allting såg bra ut.. nu kan det röra sig om dagar eller veckor tills lillen kommer Har dock inga sammandragningar som jag hade sist.. Längtar såå!

Snart blir vi tre =)
  • Pluttemor
    Pysslig skrev 2010-07-16 21:10:58 följande:
    Pluttens mamma, ni får köra en färdknäpp så ska du se att förlossningen går igång! Och du tänk på att vila ordentligt nu innan förlossningen! Maken får serva dig som att du bor på hotell! Kyss
    perfekt.. Jag har redan sett till att han servar mig..

men vad menas med färdknäpp? Är det sex ? haha! INgen koll!! Drömmer
    Snart blir vi tre =)
  • Pluttemor
    Pysslig skrev 2010-07-16 21:10:58 följande:
    Pluttens mamma, ni får köra en färdknäpp så ska du se att förlossningen går igång! Och du tänk på att vila ordentligt nu innan förlossningen! Maken får serva dig som att du bor på hotell! Kyss
    Du behöver inte tala om vad färdknäpp e.. jag har tagit reda på detDrömmer MEn jag tror nog att jag avstår då det är 32 dagar kvar till BF
    Snart blir vi tre =)
  • Pluttemor
    korfu08 skrev 2010-07-17 22:20:16 följande:

Grattis till alla er som lyckats. Vi måste göra IVF för att få barn nummer två, jag har på vägen till syskon haft två missfall och tagit bort en cysta och har endometrios,som blev värre efter förlossningen med vår dotter och då fick jag äta pergo. Gjorde titthålsoperation i nov 09 och nu när vi tänkte börja skaffa syskon nästa smäll, min man har så stora cellförändringar på sin prostata att de måste ta bort en del av den och då lämnar han sperma och då är provrörsbefruktning det enda alternativet, vet mer på fredag då han skall träffa läkaren. Känner att tiden rinner iväg, vår dotter är idag fyra år, och önskar sig av hela sitt hjärta ett syskon och skulle bli en jättebra storasyster och är så glad att vi har henne. Min man är så ledsen och jag är inte så purpurung och inte han heller, så vi får se om detta med IVF funkar. Jag rasade ner rätt mycket i vikt när jag mådde som sämst efter missfallen så jag hoppas min kropp kan ta en graviditet igen.

Jag vill bara säga att jag är tacksam att jag har ett barn och hoppas att ni som kämpar för att få ert första barn, skall få det och hoppas och önska er all lycka i världen. Det är underbart att ni orkar kämpa. Jag kämpar med att orka gå vidare ochmånga frågor surrar just nu i huvudet, men det är lättare när vi har vår underbara dotter, som vi kämpa att få, vi var nära att börja adoptera först, för vi orkade inte mer, men så blev jag gravid till slut.

LYCKA TILL ALLIHOP OCH GRATTIS TILL ALLA SOM PLUSSAT.

Tack för ditt fina inlägg! Hoppas ni lyckas med att få ett syskon till er dotter! KRam
    Snart blir vi tre =)
  • Pluttemor

Nu är han här! Vattnet gick 2 på natten och den 18/7 kl 16.50  tittade lille plutten ut! .. En månad för tidig! Han e fortfarande lite liten så vi blir kvar på sjukhuset tills plutten lärt sig suga ordentligt. 1880 gram vägde han vid födseln och är det mest underbara som finns! Vi mår båda bra under omständigheterna Men det kommer ta sin lilla tid.  

Snart blir vi tre =)
  • Pluttemor

Tack alla underbara! Det börjar närma sig hemgång för oss nu

Två har blivit tre! Jag tackar GUD varje dag!!!
Svar på tråden Första gångs IVF´are Jan 08- Del 11